SailorMoon Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Lurer på i hvilken alder du startet å spare til BSU`? Eventuelt når du tenker begynne å spare? Jeg har en lillebror som er 19 år og bor hjemme og jobber som ringevikar han har ingen utgifter bortsett fra treningssenter og busskort og ellers småting. Syns det er så rart at han ikke vil spare når han tjener en del penger selv. Syns han burde starte bsu 2 /bsu pluss der du ikke bruker av skattefordelene pga han har ikke fast lønn siden han er timevikar. Jeg startet selv når jeg var 19 å spare og da var jeg litt sånn "hvorfor har ingen fortalt meg om dette før". Så hadde nok startet tidligere om jeg hadde vist om det. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Husker ikke helt når jeg startet, men har 120 tusen i BSU som 24 åring, så må vel ha vært rundt 18-19. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Lurt å spare fra man begynner å betale skatt 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Har "spart" siden konfirmasjonen, fikk det i gave av min mor. Altså at hun sparte for meg frem til jeg var 18år, som ble forlenget en del. Selv begynte jeg å sette inn penger når jeg fikk meg fast jobb(læretid) tror jeg,mulig jeg satt inn noe innimellom før men ikke noe fast trekk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Mye av poenget er å få nytte av skattefradraget. Da må man først skatte for å ha noe skatt å trekke fradraget fra. Mitt råd er å starte med BSU straks man tjener nok til å ha nytte av hele skattefradraget. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Man kan jo bare starte en konto uansett egentlig så man har det. Trenger ikke bruke den fordi om man bare har den. Lenke til kommentar