bo1e Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Jeg kjørte sysprep på windowsen min i forbindelse med bytte av hovedkort og cpu. Etterpå så fikk jeg ikke byttet sign-in-type til pin, slik jeg hadde det fra før. Da jeg gjorde det så fikk jeg bare beskjed om at "something went wrong, try again later". Jeg søkte opp dette i google, og fant ut at jeg kunne slette innholdet i en mappe (C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\NGC) og deretter skulle det ordne seg. For å få slettet innholdet i den mappen så måtte jeg ta ownership på mappen. Etter at jeg slettet innholdet i mappen, så får jeg ikke frem den siden med sign-in options lenger. Det går bare en sånn jobber-animasjon øverst på skjermen, og ingenting skjer. Noen som har tips til hvordan dette kan fikses? En annen ting som også har skjedd i forbindelse med dette er at navnet på brukeren min er borte, og er blitt erstattet med bare epostadressen til microsoft-kontoen min. Når jeg logger på fra andre pcer, eller logger på kontoen i nettleseren, så er navnet der fremdeles, men ikke på denne pcen. Tilleggsinformasjon. Jeg har prøvd å bytte til lokal bruker, men får bare feilmelding om at noe har gått galt, etter siste steg. Det fungerer heller ikke å velge "Add a microsoft account". Når jeg trykker der så skjer ingenting. Endret 23. januar 2016 av bo1e Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Gå til login og hold shift og klick restart - du får da boot options. Start command promt som administrator og kjør sfc. Syntaxsfc [/scannow] [/scanonce] [/scanboot] [/revert] [/purgecache] [/cachesize=x] Top of page Parameters/scannow : Scans all protected system files immediately. /scanonce : Scans all protected system files once. /scanboot : Scans all protected system files every time the computer is restarted. /revert : Returns the scan to its default operation. /purgecache : Purges the Windows File Protection file cache and scans all protected system files immediately. /cachesize=x : Sets the size, in MB, of the Windows File Protection file cache. /? : Displays help at the command prompt. Top of page RemarksYou must be logged on as a member of the Administrators group to run sfc. If sfc discovers that a protected file has been overwritten, it retrieves the correct version of the file from the %systemroot%\system32\dllcache folder, and then replaces the incorrect file. If the %systemroot%\system32\dllcache folder becomes corrupt or unusable, use sfc /scannow, sfc /scanonce, or sfc /scanboot to repair the contents of the Dllcache directory. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg har prøvd å kjøre sfc men ikke etter å ha restartet til cmd, hvis jeg forsto deg riktig. Kan teste det og se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Gjenopprettingsalternativer i Windows 10: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-10/windows-10-recovery-options Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå