Gå til innhold

Windows 10 trøbbel med "Sign-in options"

bo1e

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte sysprep på windowsen min i forbindelse med bytte av hovedkort og cpu. Etterpå så fikk jeg ikke byttet sign-in-type til pin, slik jeg hadde det fra før. Da jeg gjorde det så fikk jeg bare beskjed om at "something went wrong, try again later". Jeg søkte opp dette i google, og fant ut at jeg kunne slette innholdet i en mappe (C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\NGC) og deretter skulle det ordne seg. For å få slettet innholdet i den mappen så måtte jeg ta ownership på mappen. Etter at jeg slettet innholdet i mappen, så får jeg ikke frem den siden med sign-in options lenger. Det går bare en sånn jobber-animasjon øverst på skjermen, og ingenting skjer.

Noen som har tips til hvordan dette kan fikses?

En annen ting som også har skjedd i forbindelse med dette er at navnet på brukeren min er borte, og er blitt erstattet med bare epostadressen til microsoft-kontoen min. Når jeg logger på fra andre pcer, eller logger på kontoen i nettleseren, så er navnet der fremdeles, men ikke på denne pcen.

Tilleggsinformasjon. Jeg har prøvd å bytte til lokal bruker, men får bare feilmelding om at noe har gått galt, etter siste steg. Det fungerer heller ikke å velge "Add a microsoft account". Når jeg trykker der så skjer ingenting.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til login og hold shift og klick restart - du får da boot options. Start command promt som administrator og kjør sfc.

Syntax

sfc [/scannow] [/scanonce] [/scanboot] [/revert] [/purgecache] [/cachesize=x]

Parameters

/scannow   : Scans all protected system files immediately.

/scanonce   : Scans all protected system files once.

/scanboot   : Scans all protected system files every time the computer is restarted.

/revert   : Returns the scan to its default operation.

/purgecache   : Purges the Windows File Protection file cache and scans all protected system files immediately.

/cachesize=x   : Sets the size, in MB, of the Windows File Protection file cache.

/?   : Displays help at the command prompt.

Remarks
  • You must be logged on as a member of the Administrators group to run sfc.

• If sfc discovers that a protected file has been overwritten, it retrieves the correct version of the file from the %systemroot%\system32\dllcache folder, and then replaces the incorrect file.

• If the %systemroot%\system32\dllcache folder becomes corrupt or unusable, use sfc /scannow, sfc /scanonce, or sfc /scanboot to repair the contents of the Dllcache directory. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...