LL Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg ser etter nettbutikker som selger LCD og VDF displays som jeg kan bruke i mitt neste prosjekt. Jeg har sett på www.hammer.no men lurer på om det finnes noen andre steder å kjøpe slikt? Norge? Utland? Noen som ser spesielt bra ut? Hva er forresten forskjellen på LCD of VDF? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 VFD, ikke VDF VFD (Vacuum Fluorecent Display) avgir lys, mens LCD bare bryter lyset... LCD har normalt svart/hvit tekst på grønn/blå bakgrunn, mens VFD har grønblå/hvit tekst på mørk bakgrunn... VFD har mye lavere responstid enn LCD, dvs at VFD kan oppdateres raskere uten skygger som henger igjen... Stue CD/DVD/VCR har normalt VFD, men enkelte har LCD... Fordelen til LCD er at den er billigere... Elfa har både LCD og VFD, men dyrere enn f.ex hammar.no... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 lol i går så fant jeg ut at Hammar "butikken" lå under en kilometer ifra meg....... Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 elfa har jo flust med VFT or LCD, men de er _litt_ dyre da... kan jo sjekke farnell da... de kan ha noe, hvis ikke spørs det om du må til det store utland... hvis du skal ha VFT så anbefaler jeg noritake itron displayer... De skal vist være veldig bra etter hva jeg har hørt.. ballemann: kjekt d da.. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Fant ut det samme jeg også, ante ikke at de holdt til i Trondheim. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Olderdalen for å være nøyaktig Lenke til kommentar
Vegar Hanzen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Med "butikken" mener du "der de sander varer fra", eller? Det står jo på siden deres at "Dette er en ren Internettbedrift. Det vil si at vi ikke har utsalgslokale." :\ Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) ikke butikken nei...De har ingen butikk, men han som eier den "butikken" bor der og han har en del som han selger privat.... Endret 27. november 2003 av ballemann Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg ser etter nettbutikker som selger LCD og VDF displays som jeg kan bruke i mitt neste prosjekt. Jeg har sett på www.hammer.no men lurer på om det finnes noen andre steder å kjøpe slikt? Norge? Utland? Noen som ser spesielt bra ut? Hva er forresten forskjellen på LCD of VDF? Men hvorfor kjøper du ikke fra hammar.no da ? lettest det da..... Lenke til kommentar
LL Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Jo, det kan jeg selvfølgelig gjøre, men jeg jeg vil gjerne vite hva annet som finnes før jeg bestemmer med. Tenker litt på utseende, design og lignende. De har ikke så mye å velge i på hammer.no Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 når det gjelder utseende og design så er det ikke særlig mye å velge i.. de fleste displayene er så og se like, bortsett fra størrelsen såklart... (4x20... 2x16 osv) det finnes jo endel typer display da... VFD/lcd... seriell/paralell/kobinert.... grafisk/alfanumerisk... og i mange forskjellige størrelser... finn ut hva du trenger, finn ut hvor mye penger du har, og kjøp et.. hehe Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Fant et på elfa her Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) har du lyst til å fortelle litt om prosjektet? eller er det hemmelig? Artig å lese om creative casemodd som det høres ut som ditt er. Endret 28. november 2003 av Åsmund Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hmmmm. Må man sette/lodde det sammen selv? (det på elfa) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Dhoo, da blir det ike LCD skjerm på meg likevell da, før om noen måneder Lenke til kommentar
LL Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) har du lyst til å fortelle litt om prosjektet? eller er det hemmelig? Artig å lese om creative casemodd som det høres ut som ditt er. Nei, hemmelig er det ikke. Jeg skal ikke legge listen alt for høyt, det er jeg ikke flink nok til. Jeg tar utgangpunkt i en svart boks som jeg har laget tidligere. Målet er at den skal se bra ut og dessuten være stille. Den skal også kunne funksjonere som HTPC. Boksen ser slik ut: (det er montert 8 vippebrytere i hullene, for viftestyring) Det jeg har tenkt å gjøre er følgende; Ta av døren og bytte denne med tykk plexi (8mm) eller noe. Denne skal males svart på baksiden, slik at den ikke fungerer som vindu. Boksen kommer til å se fæl på innsiden tror jeg. Skal presse inn mye rart, blant annet vannkjøling.... I front skal jeg ha cd-brenner og dvd-rom. Dessuten skal jeg har display og IR-sensor for fjernstyring. I plexien vurderer jeg å lage et motiv, som skal lyses opp av en LED eller to. Det hele må ikke være for avansert. Jeg har ikke så mye erfaring med slikt, så jeg må begynne i det små, for så å lære etterhvert. Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre dette i julen, da jeg har tilgang til arbeidsrom. Likevel er det mulg at det må vente, ettersom Microplex ikke kan garantere at de får inn de varene jeg trenger (Lian Li hovedkort brett, kjipt...) Jeg ser aller helst etter et display som har svart bakgrunn med kraftig grønn skrift (vil at det skal stå i stil med Primare stereo'en). Vet ikke om jeg kan få tak i noe slikt. Noen som vet om en spesifikk modell som er slik? Link? Takker for oppmerksomheten. Innspill mottas med glede. Endret 30. november 2003 av larsmp Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 crystalfontz har det displayet du ønsker. Du må nok bestille det rett fra fabrikk, men prisen er jo ikke så gal egentlig, en del dyrere enn de på hammar.no er de jo. http://www.crystalfontz.com/products/634/index.html Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 kan dette være noe?: http://www.vendur.com/vdf.html Lenke til kommentar
flabben Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 BILLIG! 470kr!!! HO! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå