Gå til innhold

[Løst] Hvilket GTX 970?


hcasjo

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på forumet, men føler at jeg ikke har fått nok input på mitt lille dilemma;

 

Hadde i prinsippet bestemt meg for å kjøpe MSI GTX 970 Gaming. Virker som et uproblematisk kjøp, testvinner og gode greier.

 

Imidlertid kjører Komplett et fint tilbud på Asus GTX 970 Turbo denne helga.

(https://www.komplett.no/product/844145/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-970-4gb-turbo)

 

Spørsmålet mitt er om jeg går glipp av nevneverdig ytelse, stabilitet og stillhet ved å gå for tilbudskortet?

 

Har stort kabinett med rikelig plass og mye luft. Er en casual gamer og kommer neppe til å forlate 1080p med det første. Overklokking ser jeg vel heller ikke for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som kan vite hvor mye støy du kan leve med. Så da blir det vanskelig å komme med noen anbefaling for deg. Jeg kan si hva jeg ville gjort, men det er jo ikke sikkert det er det samme..

 

Kjøleren på Gaming kortet er mer effektiv og støyer mindre. Eller den kjøler bedre enn referansekjøleren, avhengig av vifteprofil. Det er sånn sett mer verdi i Gaming kortet, så man må nesten forvente høyere pris. Er Gaming kortet verdt ~20% mer? Jeg vil si om du kan ta deg råd til det uten å måtte leve på nudler i en måned så er det det. Har du derimot sprengt budsjett, så er kortet på tilbud bare litt svakere, og gir litt mer støy. Riktignok dobbelt så mye støy, men når Gaming kortet er musestille, så er jo ikke det dobbelte så fryktelig avskrekkende.

 

Ut av boksen yter Gaming kortet bare et par prosent over referansekortet.

Lenke til kommentar

Har hatt 970 gaming MSI, var kjempe fornøyd med det. Det bruker ikke være så dyrt som det er nå, hvis du har tid. Blower fan har en tendens til å lage mer lyd. MSI er jo helt still ved idle. Men, har set at man kan flashe for å få alle 970 kort til å stoppe vifta ved idle. (correct me if im wrong) Har sett at de asus kortet har fått bra kritikk. Det baserer seg på det mini 970 kortet, vet ikke om det har noe å si på ytelsen når den har god kjøling. Uansett, så er det ikke den store forskjellen på noen av 970 kortene. For min del kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke vil OC, men det er meg ;)

Lenke til kommentar

Har hatt 970 gaming MSI, var kjempe fornøyd med det. Det bruker ikke være så dyrt som det er nå, hvis du har tid. Blower fan har en tendens til å lage mer lyd. MSI er jo helt still ved idle. Men, har set at man kan flashe for å få alle 970 kort til å stoppe vifta ved idle. (correct me if im wrong) Har sett at de asus kortet har fått bra kritikk. Det baserer seg på det mini 970 kortet, vet ikke om det har noe å si på ytelsen når den har god kjøling. Uansett, så er det ikke den store forskjellen på noen av 970 kortene. For min del kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke vil OC, men det er meg ;)

Eneste må være de referanse kortene som ikke burde bli flashet til slikt. 

 

Men ellers så hadde jeg et 970 SC(C?) som sto å foldet en stund. Kjempeflott kort, kaldt, stille og overklokket bra. (Klokket til litt over 1500 på stock spenning) 

 

Anbefaler ikke flashing for en nybegynner. Det beste som kan skje er at det flasher riktig, verste er at du kan få en fin 3500kr papirvekt. :)

Lenke til kommentar

 

Har hatt 970 gaming MSI, var kjempe fornøyd med det. Det bruker ikke være så dyrt som det er nå, hvis du har tid. Blower fan har en tendens til å lage mer lyd. MSI er jo helt still ved idle. Men, har set at man kan flashe for å få alle 970 kort til å stoppe vifta ved idle. (correct me if im wrong) Har sett at de asus kortet har fått bra kritikk. Det baserer seg på det mini 970 kortet, vet ikke om det har noe å si på ytelsen når den har god kjøling. Uansett, så er det ikke den store forskjellen på noen av 970 kortene. For min del kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke vil OC, men det er meg ;)

Eneste må være de referanse kortene som ikke burde bli flashet til slikt. 

 

Men ellers så hadde jeg et 970 SC(C?) som sto å foldet en stund. Kjempeflott kort, kaldt, stille og overklokket bra. (Klokket til litt over 1500 på stock spenning) 

 

Anbefaler ikke flashing for en nybegynner. Det beste som kan skje er at det flasher riktig, verste er at du kan få en fin 3500kr papirvekt. :)

 

Godt poeng, garanti er en fin ting å ha. Men å dra litt i bryterne i msi afterburner for ekstra kraft, selv om det er snakk om 1080p. 970 er som regel kjølige, så de tåler en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...