Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis firewall, finnes det?


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Lurer på om det er mulig og finne noen gode, gratise firewaller. Vil ikke ha noe trial greier, må være gratis. Jeg kjørte trial av ZoneAlarm sist, og det var bare tull. Når prøveperioden var over, så var det umulig og få avinstallert - og mange ting fikk ikke lov av "ikke operative" ZoneAlarm til å koble til.

 

Men, kom gjerne med tips.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Kerio (og ikke Kerrio som ITavisen skriver) Personal Firewall lenge. Først brukte jeg ZoneAlarm, før jeg gikk over til Sygate. Sygate fungerte bra, men jeg byttet til Kerio fordi en kamerat anbefalte den.

 

KPF er lett å administrere, det har mange fine funksjoner, som f.eks. MD5 signatur verifikasjon, som i praksis betyr at KPF beskytter pc'en din ifra trojaner som etterligner eller forandrer en liten del av koden til klarerte programmer.

 

Syns Sygate sin løsning var bra også, men en stk. firewall får holde, og da går jeg for Kerio Personal Firewall.

 

Du kan lese om funksjonene her, og laste den ned her.

Endret av torsoli
Lenke til kommentar

Hvis du har en liten pc til overs bør du sjekke ut Smoothwall Det er en Linux utg som er meget kjekk. trenger INGEN linux kunskaper for og styre denne. Alt skjer via din browser. Helt sjef. Last ned, brenn ut, sett din pc til og boote fra cd. Eneste som kan være pes er oppsett av rød-grønn-orange sone. Eller bare rød-grønn.

 

Husk 2 stk nettverkskort. Ikke 2 like. Stress med igjennkjenning.

Endret av wd1200jb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...