Gå til innhold

Skjerm til msi 390


Gjest Slettet-4Q47IIip

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-4Q47IIip

Har oppgradert pc og nå er det vel på tide med betre skjerm. Har nå en Benq gl2460, 1080p 60hz. Pc har I7 4790K og MSI 390. Guttungen maser om crossfire for meir fps, men det er vel berre tull med dagens skjerm? Spørsmålet er kva skjerm vi bør satse på, 2560x1440, 144hz, eller begge deler? Og er freesync eit must? (litt dumt om det blir butte til nvidia-kort i framtida?)

Budsjettet er ideelt rundt 3000, men.... Skjerm til 7-8000 er i alle fall uaktuelt. Gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-4Q47IIip

Takk for svar. Altså Freesync. Er AOC er OK merke? Ingen erfaring med det, litt varierande omtale. Lurer og på om pcen klarer ein 1440/144hz skjerm om vi kostar på oss eit par tusen meir, eller vil FPS då bli veldig lav?

Lenke til kommentar

AOC har et frynsete rykte, men om man handler fra Elkjøp så er det jo bare å bytte til man får et feilfritt eksemplar om man er uheldig. Reklamasjonsretten i Norge er 5 år på PC-skjermer. Det er sånn sett en garanti om at du har en fungerende skjerm de neste 5 årene om du ikke har oppgradert innen den tid.

 

R9 390 er et skjermkort som i en god del nyere titler klarer å drive 1440p rimelig greit med høyt detaljnivå, men FreeSync blir da desto viktigere. 1440p er nesten dobbelt så tungt å drive som en 1080p skjerm. Ser dere for dere å bytte skjermkort om ~2 år så ville jeg gått for en 1440p skjerm. Skal skjermkortet vare lenger enn det ville jeg holdt meg på 1080p siden spillene hele tiden blir tyngre å drive.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4Q47IIip

Han er konfirmant neste år så det blir vel oppgradering då i alle fall. Han er passe hekta på FPS så det er kanskje greit å vente med 1440. Vi får ta et par diskusjonsrunder og lese litt meir. Eg har blitt litt gira på PC-bygging på grunn av hans interesse så kanskje crossfire hadde vore gøy å prøve, men då må vi kanskje ha ny psu (har evga g2 750w) og så baller det på seg! Takk for svar Gabr3L.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...