Gå til innhold

Sylvi Listhaugs mislykkede uttransport av asylsøkere

Anbefalte innlegg

Men Norge hjelper flere Syrere enn hele resten av Norden til sammen?  Kan det være riktig?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Norge-legger-mer-penger-pa-bordet-til-Syria-nar-verdens-ledere-samles-neste-uke-8331360.html

Det har vært snakk om det, ja. Men Norge mottar også afghanere. En totaloversikt tilsier at det er en dårlig valg av Norge, siden de har ikke tilstrekkelige gode kunnskaper eller egenskaper for leve i Norge. Utlendingsenheten har  bestemt seg for å kaste alle med dårlig kvalifikasjoner og forfaket dokumentasjoner. Les gjerne dilemmaet: Kaste dem ut eller gi dem plass.

Edit:

Skrivefeil

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men Norge hjelper flere Syrere enn hele resten av Norden til sammen?  Kan det være riktig?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Norge-legger-mer-penger-pa-bordet-til-Syria-nar-verdens-ledere-samles-neste-uke-8331360.html

Det har vært snakk om det, ja. Men Norge mottar også afghanere. En totaloversikt tilsier at det er en dårlig valg av Norge, siden de har tilstrekkelige gode kunnskaper eller egenskaper for leve i Norge. Utlendingsenheten har  bestemt seg for å kaste alle med dårlig kvalifikasjoner og forfaket dokumentasjoner. Les gjerne dilemmaet: Kaste dem ut eller gi dem plass.

Jeg tenkte ikke på hvor mange en "mottar" - men hvor mange en hjelper. Du avsporer saken :-)

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært snakk om det, ja. Men Norge mottar også afghanere. En totaloversikt tilsier at det er en dårlig valg av Norge, siden de har tilstrekkelige gode kunnskaper eller egenskaper for leve i Norge. Utlendingsenheten har  bestemt seg for å kaste alle med dårlig kvalifikasjoner og forfaket dokumentasjoner. Les gjerne dilemmaet: Kaste dem ut eller gi dem plass.

Jeg tenkte ikke på hvor mange en "mottar" - men hvor mange en hjelper. Du avsporer saken :-)

Riktig, man trenger ikke "motta" dem hit til Norge for å hjelpe dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da tror jeg at du er inne på andre diskusjoner, som er aktuelt på andre tråder :)

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Da tror jeg at du er inne på andre diskusjoner, som er aktuelt på andre tråder :)

Nei disse spørsmålene har vel ingen moralsk sammenheng :-)

Lenke til kommentar

Synd at Russland ikke tar mer ansvar for at de faktisk skaper mange av flyktningene ved å fore konflikter i Midt-Østen og Afrika med militære rådgivere, våpen og bomber. 

Skal vi som nordmenn reise til Russland må vi ha visum limt inn fysisk i passet vårt og det får vi kun om det er kjent hvor vi skal reise på forhånd. Russerne vet m.a.o. utmerket bevegelsene til migrantene.  Vi burde innføre samme regler for de som kommer fra Russland.  Løsningen er ikke å sende flyktningene/migrantene tilbake, men å stoppe de fra å reise inn.   Dernest bør man se på lovverket generelt ettersom det er ganske klart at velferdsstaten vil synke akkurat som Noah's ark ville gjort om det ikke gjøres bevisste valg for å begrense tilstrømmingen.   Dessverre er det her altfor mange "welcome refugees" grupperinger som ødsler ut av vår felles lommebok.  Mest sannsynlig blir pensjonen i faresonen for alle samtidig som vi må betale mer for offentlige tjenester via eiendomsskatt og nye/økede avgifter.

I bytte får vi "beriket" vårt samfunn med religion og holdninger fra den mørke middelalderen.  Jippi... (ironisk ment)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...