Gå til innhold

Sylvi Listhaugs mislykkede uttransport av asylsøkere

Anbefalte innlegg

Nå må asylinstituttet opphøre med umiddelbar virkning, og i fremtiden skal vi kun ta imot kvoteflyktninger i regi av FN. Dette er det eneste fornuftige.

Nei, enten fjern kvota eller opprett asylmottak i utlandet. Ser ingen grunn til at noen skal få komme til Norge, asylsøkere har vist seg å ha et dårlig "track record" i forbindelse med kriminalitet, der i blant drap. Skal vanlige nordmenn dø fordi rikingene som bor i sine fine avskilte strøk skal kunne føle seg bra med seg selv?

Nordmenn har alltid følt sympati for de som flykter for sine liv, og jeg tror majoriteten vil gjerne la de som trenger det mest få kunne få opphold i Norge. Foreslår du å hjelpe ingen, så vil du aldri klare å reformere systemet. 

Det vi trenger er egentlig ikke asylstopp, fordi det er veldig vanskelig å få til, det vi trenger er asylreform. Vi må først sette opp flyktningleire, og safezones sånn at det blir enkelt å sende folk tilbake. Så må vi forandre asylsystemet, og gjøre det bare mulig å søke asyl fra flyktningleirene og ambassadene. For å forhindre at for mange søker, så vil det ikke være gratis å søke asyl på ambassadene.

Vi velger da de som har mest behov for hjelp, og sender dem til Norge. 

Tviler på at mangemillionæren Støre blir å oppleve elendigheten "flyktningene" bringer. Uansett så er de som har mest behov for hjelp kvinner og små barn. Litt merkelig da at vi skal hjelpe så mange stridsdyktige menn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

At Listhaug gjør jobben sin og får ut alle grunnløse asylanter så fort som råd er, gjør at de som virkelig trenger beskyttelse ikke drukner i mengden av lykkejegere.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt greia med at man forventer at menn skal ta frem våpnene og gå i krigen. De som har lyst til det må gjerne få lov, men i tilfelle unge menn skal TVINGES til å sette sitt liv på spill her ser jeg virkelig ikke at kvinner og barn har særlig behov for beskyttelse. Tvert imot er det disse som slipper billigst unna i en situasjon hvor mennene, frivillig eller ei, forventes å ofre livet for en sak.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt greia med at man forventer at menn skal ta frem våpnene og gå i krigen. De som har lyst til det må gjerne få lov, men i tilfelle unge menn skal TVINGES til å sette sitt liv på spill her ser jeg virkelig ikke at kvinner og barn har særlig behov for beskyttelse. Tvert imot er det disse som slipper billigst unna i en situasjon hvor mennene, frivillig eller ei, forventes å ofre livet for en sak.

Vi forventer det, fordi hvis det blir krig i norge, så forventer man at norske menn skal krige for landet. 

Problemet er mennene i Syria drar og søker asyl i europa, mens de lar kvinnene og barna bli igjen for å bli drept og voldtatt av ISIS. Dette er ikke noe vi bør belønne sånn som vi gjør idag. Hvorfor ikke ta noe av de enorme summene vi bruker på asylsøkere i EU, for å hjelpe kvinnene og barna som sitter fast i Syria og nabolandene?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Vi forventer det, fordi hvis det blir krig i norge, så forventer man at norske menn skal krige for landet. 

Problemet er mennene i Syria drar og søker asyl i europa, mens de lar kvinnene og barna bli igjen for å bli drept og voldtatt av ISIS. Dette er ikke noe vi bør belønne sånn som vi gjør idag. Hvorfor ikke ta noe av de enorme summene vi bruker på asylsøkere i EU, for å hjelpe kvinnene og barna som sitter fast i Syria og nabolandene?

Hvis det blir krig i dette landet er det først og fremst en sak for det militære, og der er det i praksis frivillig deltagelse som gjelder om dagen. Slik det burde være i en fornuftig rettsstat.

Lenke til kommentar

Det er slike "flyktninger" som dette folk snart må ta inn over seg at man prøver å returnere. Her har vi en som har bodd og faktisk jobbet i 3 år i Russland, så mister han jobben og har et studentvisum som er i ferd med å gå ut, der for søker han "lykken" i Norge. Er det virkelig sånne som har behov for beskyttelse og omsorg av den Norske stat? Jeg anser dette overhodet ikke som vårt problem, og det er bare rett og rimelig at vedkommende blir sendt tilbake, ressursene må brukes på de som virkelig trenger det.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/loeslatt-asylsoeker-jeg-vil-ikke-tilbake-til-russland-jeg-vil-bli-her/a/23601921/

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Det vil skje akkurat samme situasjon som skjer i midtøsten. Folk flykter fra Norge. En måte få dem vekk herfra. :eek:

Edit:

Da er det nok kun muslimer som gjenstår i Norge da... :w00t:

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Det er slike "flyktninger" som dette folk snart må ta inn over seg at man prøver å returnere. Her har vi en som har bodd og faktisk jobbet i 3 år i Russland, så mister han jobben og har et studentvisum som er i ferd med å gå ut, der for søker han "lykken" i Norge. Er det virkelig sånne som har behov for beskyttelse og omsorg av den Norske stat? Jeg anser dette overhodet ikke som vårt problem, og det er bare rett og rimelig at vedkommende blir sendt tilbake, ressursene må brukes på de som virkelig trenger det.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/loeslatt-asylsoeker-jeg-vil-ikke-tilbake-til-russland-jeg-vil-bli-her/a/23601921/

Jeg anser overhodet ikke en eneste flyktning som kommer fra russergrensa som vårt problem. Hver eneste flyktning som flykter til russland har fått det de flyktet etter. Hver eneste flyktning som flykter over russergrensa til norge flykter etter rikdom, ikke fred. Fred har de allerede i russland.

Ressursene er helt unødvendig å bruke på mennesker som flykter over russergrensa til Norge.

Endret av Abigor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg anser overhodet ikke en eneste flyktning som kommer fra russergrensa som vårt problem. Hver eneste flyktning som flykter til russland har fått det de flyktet etter. Hver eneste flyktning som flykter over russergrensa til norge flykter etter rikdom, ikke fred. Fred har de allerede i russland.

Ressursene er helt unødvendig å bruke på mennesker som flykter over russergrensa til Norge.

Tenk på millionbeløpet?

Lenke til kommentar

Hvis det blir krig i dette landet er det først og fremst en sak for det militære, og der er det i praksis frivillig deltagelse som gjelder om dagen. Slik det burde være i en fornuftig rettsstat.

De fleste av oss som slapp unna militærtjenesten, er forsatt tjenestedyktig i krigstid.

Og jeg tror ikke at det er negativt, fordi hvis alle menn rømmer, så er det ingen igjen til å beskytte kvinner og barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste av oss som slapp unna militærtjenesten, er forsatt tjenestedyktig i krigstid.

Og jeg tror ikke at det er negativt, fordi hvis alle menn rømmer, så er det ingen igjen til å beskytte kvinner og barn.

Derimot, om man forventet at alle voksne tok til våpen ville dette problemet ikke eksistert.

Kan godt være jeg er tjenestedyktig i strid, men det er "the girl next door" også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Derimot, om man forventet at alle voksne tok til våpen ville dette problemet ikke eksistert.

Kan godt være jeg er tjenestedyktig i strid, men det er "the girl next door" også.

Er egentlig litt enig med dere begge, jeg mener alle bør hjelpe til å forsvare landet i en virkelig krig, men kvinner med små barn bør nok prøve å komme seg bort.

Lenke til kommentar

Det som er riktig å gjøre er å returnere hver eneste en som krysser grensa fra Russland. De har ingenting her å gjøre, de har flyktet mot fred og russland har som vi alle vet fred.

Returner hver eneste en, problemet løst. Jeg kan ikke forstå at flyktninger skal kunne reise gjennom hele verden og forsyne seg av de landene de måtte ønske som utifra en meny.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er riktig å gjøre er å returnere hver eneste en som krysser grensa fra Russland. De har ingenting her å gjøre, de har flyktet mot fred og russland har som vi alle vet fred.

Returner hver eneste en, problemet løst. Jeg kan ikke forstå at flyktninger skal kunne reise gjennom hele verden og forsyne seg av de landene de måtte ønske som utifra en meny.

Hør her: Russland gir ikke asyl til reelle flyktninger, og det er grunnen. Selv FN har fordømt dette. Det er derfor flyktningene ikke blir sendt tilbake.

Personlig skulle jeg ønske at vi sende alle flyktninger og migranter tilbake, men det strider mot menneskerettigheter.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar

Russland har krav til å gi asyl til reelle flyktninger. Når flyktninger kommer til Russland har de krav på å bli tatt imot.

Sier du at Russland bryter disse fundamentale menneskerettighetene? Kom med kilder, dine anklager er så grove at jeg kan ikke ta ditt ord på det.

Det strider ikke mot en eneste menneskerettighet å sende flyktninger som søker fred i Russland, tilbake til Russland.

Derimot så finnes det ikke en eneste menneskerettighet som sier at man kan flykte igjennom en rekke fredelige land, fordi man helst vil bli rik i Norge. Det er ingen menneskerettighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...