Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7

Anbefalte innlegg

Topp:

Da var det endelig på tide med en update. Sykdom har herjet og å oppeholde seg i en kald garasje har ikke vært det som jeg har ønsket mest.

Men nå er jeg i gang igjen, delvist på grunn av tidspresset pga casemodkonkurransen.

Toppen har vært forandret på mye, spesielt fordi jeg har hatt et design i hodet som jeg har likt veldig godt, men jeg har ikke hatt lyst til å kopiere det rett av. Så med noen små forandringer så har jeg kommet fra til noe jeg håper alle liker.

(Fortsatt veldig likt orginalen, men ikke helt ;) )

Designet:

designliten.jpg

Beklager at jeg ikke har et bilde mens toppen fortsatt er hel, men jeg arbeider selvom jeg ikke har kamera. Kameraet tuslet inn døren rett etter at den første biten var fjernet.

Så langt kom jeg idag etter 1 times kutting:

skjer1liten.jpg

skjerliten.jpg

Dremelen tok endelig kvelden. Har ventet lenge på dette. Endelig en unnskyldning for å kjøpe ny. Bladet hopper av hele tiden og sikringen går i ett kjør. Jaja, en 7 år gammel dremmel kan man vel ikke vente mer av ;)

Fikk også noen nye deler fra Microplex her om dagen. Endelig.

Kommer mer om dette når jeg tar vannkjølingen (forhåpentligvis.. hehe, kanskje skisesongen for min del begynner.. da blir det nok en utsettelse)

Katoder og grønne thumbscrews:

katliten.jpg

Nytt PSU cover. (Skal bygges igjen med mer plexi)

psumliten.jpg

I tillegg til dette så tenkte jeg at jeg skulle ta noen candyshots av hvordan det ser ut nå. Alt er riktignok et evig kaos, men jeg har ikke noen annen pc så jeg monterer sammen når jeg kan.

dorliten.jpg

dorhkliten.jpg

dorhkutenlysliten.jpg

Thats all for now.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tabaqui, takk for at du sa ifra. Så ikke at det sto mars der.

Maskotten heter Fluffy (laugh all you want) og er en tøybamse/hund jeg fant på edwis. Surret sammen med en billig usbkabel fra expert og to blåe leds fra microplex er det en trofast LAN-venn.

Hindrer innbrudstyver gjør den også ;)

Lenke til kommentar
Tabaqui, takk for at du sa ifra. Så ikke at det sto mars der.

Maskotten heter Fluffy (laugh all you want) og er en tøybamse/hund jeg fant på edwis. Surret sammen med en billig usbkabel fra expert og to blåe leds fra microplex er det en trofast LAN-venn.

Hindrer innbrudstyver gjør den også ;)

haha.. :laugh:

kult :thumbup: så øynene på den ER leds? (det var det jeg trodde..)

Hvordan hindrer den greia der innbrudstyver? :dontgetit: bjeffer da den mister strømmen? :p

Lenke til kommentar

Nåja, hermet og hermet. Fikk ideen fra Papirpose, men herming er det ikke. ;)

Har forandret på fronten nok en gang. Grunnen er at jeg likte ikke helt hvordan alt ble dekket av metall, men ikke fronten. Så nå har fronten fått metall rundt seg, mens den sorte plexien er blitt litt mindre

(Sølv er metall på bildet bare så det er sagt)

Nye fronten:

front.jpg

Det svarte tomrommet innenfor sirkelen skal egentlig ikke være der. Der skal det være et hull inn til kabinettet så det blir litt luft. Mao så skal jeg lage en fangrill i den grønne plexien, men har ikke bestemt meg for design enda så derfor er det bare svart der. Ingen vifte bak.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

ser stilig ut..

bare pass på å ikke ombestemme deg for mye.. for plutselig er du ferdig med fronten, og så vil du lage en som er helt annerledes..

det vil vi jo (ikke?) ha noe av..

men tilbake til saken.. bla ganske pent det der.. kanskje du kan få tak i fangrill fra microplex, og så få den lakkert grønn?

Lenke til kommentar

Ikke dumt, absolutt ikke dumt. Tenkte ikke på det selv..

(Kutte ut fangrill i tynt metall er vanskligere enn man skulle tro)

Kommer update senere i kveld. Modder nå sammen med en kompis, og plutselig ble motivasjonen mye bedre (Litt kjedelig i kjelleren alene :p)

Lenke til kommentar

Update:

Timene går mot natt og her kommer en liten update. Skjæringen går fremover, men det går sakte. Dremelen tok som sagt kvelden i går, og i dag var den helt ødelagt. Så nå må jeg ut på dremmel jakt. Noen som har et greit sett til en billig penge å anbefale? (Helst på noen kjeder, ikke classern)

Så dagens dyst ble gjort med stikksag og fil.

Dag 2:

designoppliten.jpg

designinnliten.jpg

designliggliten.jpg

Og her har vi den ødelagte dremmeln. Hodet sitter helt fast og det er ikke mulig å få det løst uten å åpne dremmelen. Og for å åpne dremmelen så må hodet bort :cry:

dremmelliten.jpg

Thats all for now..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Hallais!

Ser det begynner å ta form. Glad jeg ikke ble truffet av flygende dremelbiter igår, eller kunne det ha gått ganske galt :p

Nei dette blir bare helt lekkert, lekkert som en sm0r ;) . Keep up the good work :thumbup:

Endret av Frozk
Lenke til kommentar

Det er godt å se at du er tilbake igjen med moddinga! Synes det begynte å gå litt lang tid nå... ;)

Blir det farget eller blank plexi? Lurte ikke på å bruke grønn, eller var det metallet som ble grønnt?

Ang. mulitverktøy: Alternativene til Dremel kan jo være Bosch eller Black & Decker (siden du ikke vil ha den 198,- kroners greia på Claes). Om de er noe bedre, vet jeg ikke. Black&Decker saken koster jo omtrent det samme som en Dremel, og kvaliteten er jo bare så som så. Go Dremel again? :thumbup:

Byggmakker har et system som sikkert er minst like bra som Dremel, men pga dårlig hukommelse for navn, kan jeg ikke si deg hva det heter akkurat nå... Kan kanskje sende deg en PM senere hvis jeg kommer på det.

Lenke til kommentar

Har vært syk. Influensa. Ikke noe annet. Fikk tilbakefall også så da fikk jeg streng beskjed både ifra lege og familie i å holde meg langt unna alt som het kalde strøk. Og garasjen blir aldri varmere enn 10-11 grader fordi all varmen går rett ned igjenom betonggulvet.

Plexien blir grønn ja. Har snakket med glassmesteren og de skulle få inn noe grønn plexi, sa de. Men jeg vet ikke hvor mye jeg må ut med riktignok, så det kan jo bli en stor overraskelse.

Det er ikke det at jeg ikke vil ha den på Classern, men det er ingen slik butikk i Tromsø, og jeg må ha den helst i går. ;)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Stemmer, det var i Tromsø du holdt til. Jernia har de jo over alt, men der koster det jo skjorta!

Får jo nesten lyst til å stikke på Claes i morgen, kjøpe en slik billig-sak til deg og sende den i posten. Da hadde du jo fått den om et par dager...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...