Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt ferdig enda. Har noe småtteri igjen, som kommer om en ukes tid eller noe slikt. Nå må jeg ha en pause i påsken.

Om jeg har flere prosjekter på lager? Absolutt. Det som gjorde at dette tok så langt tid, og som gjorde det slitsomt var at dette er min hovedmaskin, og dermed har ikke lysten til å være uten en operativ pc i en uke eller så vært så stor.

Nå skal jeg ha meg en server til høsten og da tenkte jeg at jeg skulle designe noe som tok seg ut i min nye ungkarsbolig, og som var lite og nett.

Stikkord:

Ovalt, lite, masse harddiskplasser, passiv kjøling og MASSE PLEXI ;)

Lenke til kommentar

Det ble knall, grattis med godt gjennomført arbeid! Tror det krever litt pågangsmot å gjøre det ferdig når du har støtt på så mye uflaks og drit. La oss krysse fingre for honning...

Lenke til kommentar

Uten dere så hadde jeg ikke klart det, det skal være sikkert. Det kan hende det bare er meg, men jeg følte et press for å bli ferdig pga av responsen her. Uten det presset så hadde dette aldri blitt til.

Det er fortsatt noen små modder igjen på bordet:

-Nytt metalldeksel rundt halvmånen i front. Jeg bommet på målene og den går ikke hele veien rundt, og langt i fra helt til rammen.

-PSU skal få plexi dekselet sitt

-Pumpa skal få et pumpehus

-Pumpa skal også bli koblet direkte på PSU gjennom en gammel AT kabel jeg kom over

-Og det skal noe lys inn her og der.

Lenke til kommentar

Leste akuratt igjennom hele greia de og jeg er mektig imponert. I det siste har jeg ikke fått så mye tid til å lese igjennom poster her på forumet, noe som er veldig synd fordi det har jo foregått utrolig mye morro og genialt i den siste tiden. Ditt kabinett er ikke et unntak fra det, det er utrolig oppfinnsomt og fantastisk gjennomført! Mange, mange timer som ligger igjen her, har jeg rett? En ting som kanskje kunne vært bedre er kanskje slangene til vannkjølinga som kanskje ikke ser helt gjennomført ut, men det er bare en bagatell. Uansett en kjempebra casemod/casebuild som det er veldig vanskelig å måle seg opp mot!!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Slangene henger og slenger fordi Cpublokken min sprakk. Skulle på lan når det skjedde og i desperasjonens navn kuttet jeg av blokka og koblet slangen fra radiatoren direkte på skjermkort blokka. Det førte til at noen av slangene flyttet litt på seg, og dermed ser det litt rart ut. Blir ordnet på når jeg får montert den nye RBX blokken min.

Har ikke lyst til å telle timer, men det har nok blitt en del. ;)

Lenke til kommentar

Det er mulig at du har sagt det før i worklogen, men hvor får man kjøpt slik sote-film?

Filmen fikk jeg kjøpt på Bildeler i Tromsø. Enhver Bilsjappe med litt respekt for seg selv har det ;) (Ikke Biltema da. De hadde det hvertfall ikke her)

Men så finnes vel ikke biltema i tromsø heller?

Mener jeg har sett sotefilm i katalogen demmes

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Hadde litt tid til overs og tok å tegnet ned en enkel skisse over noen ideer til en evt worklog til høsten. Skal ha meg en server som selvfølgelig skal se pen ut.

designserverliten.jpg

designserver2liten.jpg

Denne kassen skal være i microatx form, men siden denne klumpen neppe kommer til å trekke lite strøm så må jeg nok bruke en vanlig ATX strømforsyning.

I bunn har vi en trekasse som jeg skal male sort (mest sannsynlig) og som skal inneholde et uvisst antall harddisker. Hele greia skal selvfølgelig støyisoleres.

I toppen skal jeg lage en beholder i plexi, som hovedkortet skal være i. Alle kabler skal gå ned gjennom denne og inn i treklumpen gjennom "halsen" på beholderen.

(Kan hende IDEkablene må gå ut av beholderen på sidene og rett inn i trekassen, isteden for gjennom nakken, siden jeg tviler på at selv 90cm IDE kabler blir nok.)

Skal låne noen ideer hos DrSpawn, spesielt delen hvor det ble laget et kretskort hvor alle legacy portene var. Har et par venner som driver med litt kretskort etsing som sikkert hjelper meg der, siden jeg selv ikke har et fnugg av anelse.

Så det blir en spennende sommer/høst.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...