Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pga at dette har kostet meg en formue i lakk, plexi, maling, nye komponenter som jeg har ødelagt osv, så var jeg nødt til å jobbe denne helgen. Mao så gikk både fredag og lørdag bort. Kom hjem fra jobb kl.18.00 på lørdag og da var det total avslappning og så venner.

 

Så nå modder jeg for harde livet. Plexien til fronten og sidevinduene får jeg i morgen(med mindre glassmesteren fikk utrolig mye å gjøre. Siden jeg ikke betaler en zipp så blir jeg ikke akkurat prioritert :p)

og så er det bare å legge på film. Har øvet meg noe i dag og det var slettes ikke så vanskelig. Bare man er to så går det greit, ellers så blir det lett en del bobler.

Så timeplanen ser slik ut:

 

I dag: Lage deksel til cd brenner/dvd og vanntanken. Lage deksel som alt av kabler til strømforsyningen skal gjemme seg i. Lage en "box" som vanntanken skal blir gjemt i og lakke dusjslangene som alt av kabler skal inn i. Tar ikke sjangsen på mer kortsluttninger eller annet tøv.

 

I morgen: Gjøre meg ferdig med fronten og sidedørene. Evt kabelarbeid om jeg får tid.

 

I overimorgen: Sette på det nye plexidekselet til strømforsyningen og gjøre meg 100% ferdig med den. Mao så må jeg kjøpe inn 3mm slanger som alt av småslanger skal inn i. Muligens lakke plexidekselet til viftestyringen (Skal gjøres en gang, men gjør jeg det så må alle kablene av og jeg har ikke fått montert noen "kontakter" enda så jeg har bare surret ledningene sammen. Et evig styr å få de av og på igjen.)

ALT av løse ledninger i kabinettet skal legges i 3mm slanger som jeg skal vurdere å spraye med samme farge som er brukt på opphenget til de optiske enhetene.

 

ONSDAG: Siste finpussen. Alt skal fotograferes. Satser på å være ferdig før onsdag med alt, slik at jeg ikke sliter ræva av meg. Pga at det fortsatt blir litt tidlig mørkt her oppe og at jeg må fotografere i dagslys

(og at jeg ikke er ferdig på skolen før kl. 15) så må det gjøres med en gang jeg kommer hjem. Jeg har dermed ikke tid til tull.

 

Det kan høres ut som om alt dette er enomt mye, men det er faktisk ikke det. Har blitt lovet hjelp med filmen, og det er det som jeg ser på som det største arbeidet. Tro meg, etter at du har pusset dører ned til bunn, og tatt de gradvis opp til 1200 og så lakket de 6 ganger så er ingenting umulig.

 

Ønsk meg lykke til ;)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

lykke til... det hørtes ut som enormt mye å gjøre. Jeg kjenner i gjenn følelesen. Jeg begynner sterkt å tvile om jeg rekker det selv, med tanke på at je gantakelig vis må jobbe lenge både i morgen og trsdag, men jeg skal gjøre et helhjertet forsøk :) Bra mod dette i hvertfall. Blandt de beste :)

Lenke til kommentar

Da var alt i orden igjen. Når du først har brukt varmluftpistol en gang, så går det ikke så lang tid andre gangen. Ble litt mer stress denne gangen riktignok, men resultatet ble det samme.

 

Dekselet rundt vanntanken er også fikset. Var kanskje like greit at jeg måtte gjøre det på nytt igjen. Siden hullet i fronten ble for stort så dekket ikke dekselet alt og jeg måtte ha bygget på dekselet for å dekke de ekstra 3-4mm. Hadde sett litt rart ut, men hva man ikke gjør for å bli ferdig

(Kids, NEVER NEVER try to cut plexi without masking it first.

Det som skjer da er at plexien (spesielt tykk plexi, 6mm i mitt tilfelle) smelter ekstremt fort sammen. Det var det som skjedde med meg og derfor måtte jeg pusse noe sinnsykt for å få bort alt. Voila så var hullet 5mm for stort i diameter, og hadde forflyttet seg altfor langt opp slik at slangene ikke nådde opp i samme posisjon på vanntanken. Dermed ble den rotert 45 grader og dekselet sto ut på skrå)

 

Har fått kjøpt meg 10m med 6mm labratorieslanger (med tykke vegger, ideele for kabler. Tynne knekker så utrolig fort) som jeg skal male og kle rundt alle kablene i kabinettet.

 

Forresten, skal komme med et bilde av all plexien jeg kjøpte senere.

Noen som vil gjette hvor mye jeg måtte ut for

3mm x42x42 (2 stykk)

3mm x18x42 (1 stykk)

6mm x20x47 (1 stykk)

og sirka 3mmx50x50 kappbiter? ;)

 

(Det var ikke mye. Like mye som 1000kr/5*6/4)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

nå har jeg lest gjennom hele tråden og jeg er imponert. du har møtt mye motgang men for et pågangsmot! ettersom jeg skjønner er fristen i morgen og jeg GLEDER meg til å se kvalitetsbilder i dagslys :thumbup:

jeg kan svakt skimte det endelige resultatet og jeg kan bare si en ting, du vil nå langt..

 

kansje premien skulle vært 10 liter honning istedet? ;)

 

Ønsker deg lykke til! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...