bamsefar Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Hva mener du coolkid? Du viste jo om at jeg har laget en. Vi snakket jo om det på en tidligere side? Dårlig hukommelse? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 ehh.... ja.. noe ekstremt dårlig.. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Update Jeg fikk faktisk tak i plexi i dag, believe it or not. Men det gjorde ikke akkurat noe bedre. Den eneste grønne plexien de hadde, var i pen farge, men du så absolutt ingenting i gjennom den. Og den sorte var så vidt sort. Så i morgen stikker jeg og ser om jeg får tak i sotningsfilm, slik at jeg får sotet noe vanlig plexi til fronten, også får jeg se hva jeg får gjort med vinduene. Hvis noen vet om hvor jeg kan få kjøpt grønn plexi alla det G-Nome bruker til sin Orac mod, så hadde jeg hvert veldig takknemlig. Må ha rundt 2 kvadrat så plater er greit. Uansett, la oss gå over til dagens arbeid. Har i dag egentlig ikke gjort så mye nytt, men pent ble det uansett. La oss ta en titt. Pent ikke sant? Grunnen til at jeg maskerte de var fordi i tilfelle jeg ombestemte meg og fordi noe av metallet var ikke til stede slik at man kunne se rett ned til kretskortet. Laget også den nye listen som denne gangen er helt riktig og ikke noe tull. Men jeg i iverene over å bli ferdig så oversprayet jeg den med lakk og det begynte å renne. Ikke hadde jeg mer lakk igjen heller så det må kjøpes i morgen. Så derfor så tørkte jeg bare alt av for å begynne på nytt igjen i morgen. Etter at dette så tok jeg hele sullamitten og opphenget som jeg malte i går osv og monterte det i kabinettet Slik ser det ut nå. (De bildene hvor blitzen er brukt, der reagerer alt som er uv reaktivt og blir sinnsykt lysende. Plexien er ikke så grønn, men mer mørk. Det var alt. Når deadline begynner å nærme seg og bilder som skal sendes inn nærmer seg så skal jeg få lånt et litt bedre kamera, og gi en stor bildeextravanganzia. Stay tuned.. Endret 24. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Pent gjort bamsefar, virkelig grundig arbeid. Stå på! Mvh, Haakon Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 skal du prøve å få byttet plexien, eller har de ikke annet der? ellers så likte jeg arbeidet ditt.. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Og nå sitter jeg i klemma. Var å så på hva de kunne bestille til meg av plexi og de kunne bestille det meste, men det fikk det ikke opp før onsdag. Alternativet var da å klistre på folie, men det hadde de bare smaksprøver på.(Og skulle de bestille så måtte det bli ruller på 50m hvor jeg hadde tatt 3m og de hadde stått igjen med 47m som garantert aldri kom til å bli solgt) Fikk riktignok tips om hvor jeg kan finne det. Reklamefirmaer og NRK (sånn som de bruker foran lyskastere for å få farget lys) har slikt i massevis så jeg skal ringe litt rundt. Huff, ser stygt ut dette. Det siste alternativet blir å lete etter grønn lakk. Altså som bare gir farge, og samtidig gir innsyn. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Du får lakk til å lakke f.eks lyspærer hos bilrekvisita forhandlere. Den er forholdsvis dyr og sinnsykt vanskelig å få jevnt fordelt på store flater. Fordelen er at den er gjennomsiktig. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Og nå sitter jeg i klemma. Var å så på hva de kunne bestille til meg av plexi og de kunne bestille det meste, men det fikk det ikke opp før onsdag... Kanskje vi skulle startet en underskriftsaksjon for å få utsatt fristen en uke? Lenke til kommentar
cc Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Mulig jeg er litt overtrøtt nå, men la plutselig merke til denne bamsemod'en, og jeg måtte le godt - Dødsbra! Forøvrig synes jeg bildet du la ut, det jeg redigerte litt på, hadde en dus og deilig grønnfarge.... men så kommer du med neon? *Huffe* (Smak og behag, ja) Edit: Angående konkurransen, føler dere for å stille opp mot beQuiet da? Endret 26. mars 2004 av cc Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Og nå sitter jeg i klemma. Var å så på hva de kunne bestille til meg av plexi og de kunne bestille det meste, men det fikk det ikke opp før onsdag... Kanskje vi skulle startet en underskriftsaksjon for å få utsatt fristen en uke? Jeg er med på den. Hadde fått bestilt ordentlig plexi da og hadde sluppet dette tullet. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Mulig jeg er litt overtrøtt nå, men la plutselig merke til denne bamsemod'en, og jeg måtte le godt - Dødsbra! Forøvrig synes jeg bildet du la ut, det jeg redigerte litt på, hadde en dus og deilig grønnfarge.... men så kommer du med neon? *Huffe* (Smak og behag, ja) Edit: Angående konkurransen, føler dere for å stille opp mot beQuiet da? Mulig jeg misfortstår, eller du misforstår, men jeg har da ikke noe mye neon i pcen? Har en grønn kald katode under ramma for å lyse den opp. Noe mer lys med farge har jeg ikke. Opphenget som jeg nå fargela lyser ikke noe spesielt selv med belysning. Det var bare blitzen som gjorde at det reagerte noe sinnsykt. Designet ditt var ikke ille, men jeg har sett noe annet jeg virkelig likte. Sitter å forhanlder med en kompis for å få låne det, men det går ikke så bra siden han skal bruke det selv. Hehe, gnien fanden.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Edit: Angående konkurransen, føler dere for å stille opp mot beQuiet da? Det er delt inn i 2 casemod kategorier; "Casemod - ut i fra standard kabinett" og "Casemod - egenproduserte "kabinetter"". Personlig er jeg veldig glad for det. Det erikke så mange som kan hamle opp med DrSpawn sitt BeQuiet. Muligens karambas "udyr" når han blir ferdig. Lenke til kommentar
cc Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Mulig jeg misfortstår, eller du misforstår, men jeg har da ikke noe mye neon i pcen? Har en grønn kald katode under ramma for å lyse den opp. Noe mer lys med farge har jeg ikke. Nei, ikke lys jeg siktet til, men de 5.25" enhetene på bildet - mulig det bare var blitzen ja, får håpe det Designet ditt var ikke ille, men jeg har sett noe annet jeg virkelig likte. Hey, no stress! Som sagt var det bare 10 minutters rabbel. Xell: Ja, siktet ikke spesielt til dette, men generelt Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Da kan jeg vel endelig si at jeg kommer i mål. Fikk i dag kjøpt film for å kle uttpå plexien. Mørk grønn med 24% lysgjennomtrengning og Sort med 4% lysgjennomtrengning. Har også snakket med glassmesteren og de skal kutte nøyaktige mål slik at det eneste jeg trenger å gjøre er og ta på filmen. Phew, er litt lettet nå. Har også fått bestilt vannblokken (Waterchill Antartica og overganger) og noe annet småting. Men det kommer vel neppe frem til Onsdag, men det er lov til å håpe Endret 26. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Den grønnfargen var en smule for gusjegrønn for meg Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Håper du skal legge filmen på innsiden av plexien, ikke på utsiden.. Ta deg GOD tid når du skal legge den på, gjerne få en kompis til å hjelpe deg. Det er et ****** å få filmen helt pent på uten luftbobler eller annet drit under. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Den grønnfargen var en smule for gusjegrønn for meg Herre, mener ikke å være frekk, men leser ikke folk kommentarene mine? Fargen er ikke så lysegrønn, det er bare blitzen som gjør den slik. Når jeg er ferdig med alt (og jeg blir det) så kommer jeg til å ta bilder av hver eneste del av kabinettet med et bedre kamera. Fargen er litt mørkere enn grønn fargen det er på glowmotion som du får kjøpt på Microplex om det sier deg noe. Tabaqui: For å være ærlig så hadde jeg nok lagt den på yttersiden, men jeg må vist ombestemme meg der. Når jeg tenker meg om så blir filmen mye mer utsatt om den er på forsiden. Uansett, hadde tenkt å spørre fadern om hjelp til det der siden han mildt sagt ikke hadde bil med film i vinduene i sin ungdomstid, men film med bil. Nå er en RBX vannblokk på vei inn i dette hus. Gadd ikke styre med overganger osv, så jeg kanselerte ordren jeg la inn på komplett og forandret på ordren på Microplex. Ikke bare ble det mye enklere, men heller ikke noe spesielt dyrere. RBX løsningen ble 50kr dyrere + noe ekstra tygon slanger i fra Netconnection. Tar sikte på å kvitte meg med noen 90 graders albuer. Ikke at jeg merket noen spesiell temperaturforskjell men albuene lyser blått og jeg har et grønt theme, ikke blått!! Endret 27. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hvis du legger filmen på innsiden av plexien vil du få en speilblank overflate på utsiden. Hvis du legger plexien på utsiden vil overflaten bli matt. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Takk for rådet. Godt å vite. Inside it is.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå