Gå til innhold

Prosjekt:Makeover [105%] Bilder: 7/7


Anbefalte innlegg

blir alle tingene dine ødelagt hele tiden?

 

Fet modd, men synd med lan, sykdom, ødelagt dremel, usb-porter og vannblokk.

 

Keep up the good work!

Må ha knust en million speil i forrige liv, fordi jeg har ikke fortjent den uflaksen som forfølger meg.

Strømforsyninga ble ødelagt fordi jeg var uforsiktig. Lærte av det.

Maze blokka ble ødelagt fordi jeg var uforsiktig. Lærte av det.

Lanet ble litt halv fjorten fordi de to overnevnte tingene. Gud hater meg.

Syk er jeg ofte. Dårlige gener.

Dremelen er tilbake fra de døde, men jeg tør ikke bruke den. Gnien far som ikke bytter ut gamle deler.

Usb portene er ikke ødelagt men driverene nekter å la seg installere. Pcen hater meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vi inne på det som jeg kaller ekstra arbeid.. ;)

Har ikke tid eller lyst til å styre særlig mye mer. Uansett så, så ikke Maze4 blokka ut fordi jeg kjørte en stund uten noen form for korrosjonsbeskyttelse og selvom alt er 100% kobber så ble det nå merker som jeg ikke fikk bort. Syns det er på tide med ny blokk uansett.

Lenke til kommentar

Hehe, skjønte dere kom til å se det. Tro det eller ei, der faktisk meningen. Grunnen er at når jeg festet på den rammen så klarte jeg ikke å montere den 100% likt på begge sidene av kabinettet. Derfor er det på en side 2 cm mot fronten mens mot baken er det bare 1,5. (Snakker om overlistene) Dette resulterte i at jeg måtte pusse de ned og at de ble noe ugjevne. Bøyd er de absolutt ikke. Det må være lyset som spiller deg et puss.

Lenke til kommentar

Hmm, begynner å bli lei av og komme med dårlige unnskyldninger.

Ikke noe plexi i dag heller. Far min jobber på en skipshandel og når han er ferdig på jobb er helt avhengig av hvor mange ordrer som skal tas hand om. Og selvfølgelig kom det inn en svær fanden mens jeg snakket med han.. :wallbash:

 

Men noe skal jeg nok få pusket med likevell.

Check this out:

 

gronnliten.jpg

 

Så i dag skal jeg farge opphenget til de optiske drevene og jeg skal lage power on og reset knappene som jeg viste på skissene. Forhåpentligvis så blir det plexikjøping i morgen eller torsdag, men etter det så blir det meget knapt med tid. Ikke så mye å gjøre med det.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Quick spraylakk er ganske sugent, sorry ass. Kjøp noe som er akrylbasert, du vil få en _mye_ finere finish. Du kan vel bare få med en "handlelapp" fra faren din, og stikke og skaffe plexi'en selv? Så får du godpris og alt..

Lenke til kommentar

Det er uv maling. Har testet den nå og den ser ut til å være grei nok. Har ikke fått belyst den enda så jeg er ikke helt sikker, men det lover bra hittil. Men sånn generelt så er Quick noe som jeg holder meg like langt unna som Q-tec.

Tror ikke en "handlelapp" ville ha fungert særlig. Faderns signatur er like enkel å lese som egyptiske hieroglyfer ;)(stavet riktig?)

Uansett så er han pengemaskinen siden jeg selv er like blakk som en kirkerotte.

Lenke til kommentar

Update

 

Jeg fikk ikke gjort noe mer med fronten i dag, men jeg fikk gjort en del annet.

Jeg fikk laget knappene som jeg skal bruke som power on og restart, og jeg fikk malt opphenget til de optiske drevene.

I tillegg fikk jeg endelig satt på listene.

MEN, jeg har gjort en enorm bommert (som vanlig). Jeg fant ut at jeg hadde laget den ene listen for langsiden speilvendt. Typisk meg.

 

knappersmo.jpg

 

knappermaltliten.jpg

 

Her er da knappene som jeg skal bruke som power on og restart. Laget dem ved kutte opp 6 5x5cm plater plexi som jeg limte oppå hverandre og kuttet og pusset rundt. Restart knappen ble laget av 3 3x3cm plater.

 

optoppliten.jpg

 

opoppmalt1liten.jpg

 

opoppmalt2liten.jpg

 

Opphenget har vel alle sett før så det trenger vel neppe noen nærmere introduksjon. Hvis ikke du har sett det før så forslår jeg at du begynner å se på side 1. Fargen reagerer med uv lys og ble meget stilig. Beklager at lyset er så mørkt, men med vanlig lys funksjon så ble fargen blå/grønn. Disse ble tatt med fluorisert funksjon (viste ikke om den før jeg fant den) men for at den skulle fungere ordentlig så måtte vist motivet bli lyst opp av uv lys. Utrolig nok bildene er tatt med en lyskaster ved siden av seg. Tror du det? Nei tenkte meg det ja, men det er sant.

 

listbakliten.jpg

 

(Den er ikke pålimt enda. Kom ikke ordenlig til så derfor ser den skjev ut)

 

listliten.jpg

 

Slik ser det da ut. Skal ta noen bedre bilder av dette når jeg er ferdig. Nå må jeg jo lage en ny side siden den som ikke er avbildet ble speilvendt av hva den skulle være.

 

(Forresten, har fått følelsen av at noen mener det er litt glorete, vel det er absolutt ikke så ille. Bildene viser ikke hvordan det virkelig ser ut. Nå som bare deler er ferdig og ikke alt er montert så ser det kanskje litt rart ut, men det blir nok veldig bra)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Ikke speilvendt? Går ikke det an å bare pusse & polere baksiden på listen og bruke den? Det skulle jo la seg gjøre..

 

Kassen er ikke glorete! Jeg synes absolutt at det er en stilig kasse. Det skal bli spennende å se fronten og oversiktsbilder over kassa..

Listen til høyre (fra fronten) ble helt lik den på venstre, og ble dermed speilvendt i forhold til hvordan den egentlig skulle være.

Men jeg tar det ikke så tungt. Jeg kuttet pent og har dermed ekstra materialer så jeg kan enkelt og fort lage en ny en, men det prioriteres ikke akkurat.

Om jeg får tid før slutten, så blir det gjort. Om ikke så gjør jeg det etterpå.

Skal komme med noen bilder over knappene og opphenget under belysning.

Det ble bare helt rått. Ikke noe sterkt lys, men en svak belysning. Akkurat som jeg ville ha det.

Lenke til kommentar

Nei det går ikke fordi da får jeg den siden som ikke hadde noen beskyttelse (og som dermed er ripet opp) ut mot verden, mens den siden som lakket og pen går inn mot treverket. Heller ekstra arbeid enn at noe blir direkte stygt.

 

Skjønner at de ble litt vanskelig å forstå, men halvmånene er ikke plassert direkte i midten. Bakfra begynner hullet etter 13cm og forfra etter 16cm. Om hullene hadde vært plassert helt i midten av rammen så hadde det ikke vært noe problem,men jeg laget hullene etter hvor jeg fant det nødvendig å bære for å ikke få for mye vekt på en side.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Må ha knust en million speil i forrige liv, fordi jeg har ikke fortjent den uflaksen som forfølger meg.

Strømforsyninga ble ødelagt fordi jeg var uforsiktig. Lærte av det.

Maze blokka ble ødelagt fordi jeg var uforsiktig. Lærte av det.

Lanet ble litt halv fjorten fordi de to overnevnte tingene. Gud hater meg.

Syk er jeg ofte. Dårlige gener.

Dremelen er tilbake fra de døde, men jeg tør ikke bruke den. Gnien far som ikke bytter ut gamle deler.

Usb portene er ikke ødelagt men driverene nekter å la seg installere. Pcen hater meg.

Stakkar.. :roll:

 

Men vi husker jo alle det speilet som du knuste her pA skolen nAr du skulle kaste noe i s0ppelb0tten :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...