Gå til innhold

Gamingpc ferdigbygg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter en ny stasjonær pc etter nesten 10 år uten.

Hoved tanken med pcn er at den skal benyttes til gaming.

Jeg var en ivrig cs-gamer back in the day, og mye av grunnen til at jeg nå er på jakt etter pc igjen er et ønske om å kunne å spille litt cs igjen. jeg har forstått at cs go ikke er spesielt krevende, men ønsker en pc som også takler mer krevende titler.

Jeg har lest litt på forumet her i det siste og ser at de fleste anbefaler å bygge selv. Dette er ikke et alternativ for meg. Jeg ønsker et ferdigbygg som jeg evt bare kan levere inn dersom noe skjer.

Jeg ser at komplett har tilbud på "komplett gamer e-sport pro" denne helgen, til 13 999. https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10994

Jeg har konfigurert noe og fått en pris på 15 200.

Endringene jeg har gjort er: byttet PSU til corsair RM750x, kabinett til fractal core 2500 midi, lagt til 1tb seagate HDD. Ellers har jeg lagt til coolermaster hyper TX3 evo kjøler. Overklokking er nok ikke aktuelt, så den burde vel holde?

Spørsmålet mitt er om dette vil være et bra build, og om prisen er brukbar?

Jeg skal også ha skjerm (benQ xl2411z er planen), mus og hodetelefoner, men dette fikser jeg selv :-)

På forhånd, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Men den pcn der blir jo 10k med operativsystem. i tillegg har den vel ganske mye svakere specs?

Mangler ssd vs 256 gb samsung

960 vs 970

I5 6600k vs i7 6700k

8gb ram vs 16gb

Er det virkelig så stor forskjell i prisingen på de to likevel?

I tillegg føler jeg meg litt tryggere på komplett vs multicom

Tusen takk for innspill forresten. Ikke så lett for en utdatert gammel sjel dette her..

Lenke til kommentar

Er det uaktuelt å bygge selv? Sparer og får mye for pengene.

Det er nok ikke aktuelt. Selv om jeg skulle kunne spare et par tusen på det, så ønsker jeg å gjøre det enkelt mulig, også i etterkant hvis jeg skulle få problemer med noe...

Lenke til kommentar

Du vil ikke trenge hypertreading i spill så det sløser du litt penger på.

Hvis du trenger mere ytelse kan du overklokke ofte klokker i5 6600k mere en i7 6700k slik har det vært tidligere.

Ram kan oppgraderes, så sant DDR4 ram, er bare DDR3 ram du bør skaffe ganske raskt før produksjonkostnadene blir høyere.

Er enig med skjermkort. Men det blir opp til deg å ta det endelig valget.

Lenke til kommentar

Det er rimelig "pain in the ass" å levere inn PC'er kjøpt over nett til reperasjon, hvis det er et viktig kriteria. 

Da hadde jeg faktisk vurdert noe fra expert/elkjøp som du kan levere fysisk i butikken. 

Feks: 

https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/stasjonare-datamaskiner/asus-rog-g20aj-nr039s-desktop/p-246506/

Eller: 

https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/stasjonare-datamaskiner/asus-rog-g20cb-nr014t-desktop/p-252004/

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tanken min har vel vært at det i allefall vil være enklere å sende den inn kontra feilsøke selv.

Vedr i5 6600k vs i7 6700k er det godt mulig du har rett ift ytelse, og til mitt bruk holder det sikkert i massevis med i5. Ble bare nysgjerrig da jeg så den aktuelle pcn var redusert med 3000 i helgen, og ut i fra delene, så det for meg ut som et brukbart kjøp, og hadde håpet at det vill være en pc som ville kunne holde en stund.

I så måte spiller det ikke all verdens rolle om pcn koster 13 eller 15k, men har ikke lyst til å bruke noe mer enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...