Morgens Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Heisan. Har noen kjennskap til en slags database med tekniske data på biler? Mål osv. Tante på 69 skal ha ny bil og hun vil sitte høyt. En ting er at en RAV4 er høyere enn en Astra, men hvor mye utgjør det? Golf f.eks. har oppgitt høyde samt avstand fra setet til taket og da er jo differensan høyden - eller? Noen ideer om hvordan man skal finne ut dette? Takk. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg har ingen oversikt over dette, ei vet jeg om det eksisterer en database om akkurat slik informasjon. Eneste jeg kan tenke meg til er at produsenten selv har skrevet ned dette under teknisk data eller at det sår mål om diverse så man kan regne seg frem til dette selv. Men hva er det hun vil sitte høyt i forhold til? Er det snakk om høyt i forhold til interiøret er det vel likegyldig hva slags bil bare man har muligheter til å justere setet opp og ned. Til nød kan det vel brukes en sittepute. Er det høyt i forhold til trafikken vil det være naturlig å søke seg mot biler med høyere bakkeklaring enn en vanlig familiebil. Gjerne i kombinasjon med mulighet for å justere setet opp og ned. 2 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Takk, det er vel mest siden hun har fått nye knær og gjerne vil sette seg inn, ikke ned. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Antall cm er vel egentlig revnende likegyldig, som Hansien påpeker kan setet justeres, og høy sittehøyde er ikke nødvendigvis synonymt med god oversikt i trafikken. Å prøve biler er stikkordet her. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Takk, det er vel mest siden hun har fått nye knær og gjerne vil sette seg inn, ikke ned. Jeg snakket for en stund siden med noen som solgte sin "vanlige" bil til fordel for en Opel Mokka, nettopp av denne årsaken. RAV4 er også en flott SUV, men blir mer kostbar. Da jeg tok BE-lappen kjørte jeg en Kia Sportage, og ble positivt overrasket over den. 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Be tanta di teste Toyota Yaris Verso 5 seter. Selv jeg på 190cm setter meg nesten rett inn der. Pass på å se etter registerkjede-motorene. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Takk, det er vel mest siden hun har fått nye knær og gjerne vil sette seg inn, ikke ned. Da vil det være naturlig å se på biler med noe mer bakkeklaring enn en vanlig familiebil. Crosscountry/allroad-varianter kan gå til nød vil jeg tro. Men som Ar`Kritz skriver over her, hun må nesten teste biler selv da dette er inviduelt. 2 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Takk for hjelpsomme forslag. Jeg tar henne med på prøvesitting. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Be tanta di teste Toyota Yaris Verso 5 seter. Selv jeg på 190cm setter meg nesten rett inn der. Pass på å se etter registerkjede-motorene. Jeg skriver under på denne. Kjører selv en toseter på jobb, og med mine 198 sitter jeg nogenlunde greit, selv med skillevegg. Syns man sitter greit med god oversikt. Jeg må jo sette meg litt ned siden jeg er såpass lang, men den burde være perfekt for litt lavere mennesker. Bombesikker er den også (holdt ut som pizzabil i mange år). 1 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Anbefaler å sjekke ut Opel Meriva. Høy sittestiling, praktisk og meget lettkjørt. Overaskende komfortabel også. Mye for pengene. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 Takk for det. Hun har troen på Opel. Egentlig hadde en Astra stasjonsvogn passet bra, evt. den nye Mokka som kommer. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Tante får splitterny Astra sportstourer. Du sitter "ørlite" lavere enn i andre biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå