Presley Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hei. Jeg har ikke fått googlet dette noe enda ei heller lest bruksanvisning siden jeg er litt opptatt i kveld og utover natta. Derfor tar jeg en råsjans på at noen her kanskje vet dette og kan svare meg på et par spørsmål. Jeg har en Asus RT-AC87 som jeg vurderer å koble til en USB3.0 ekstern disk til, men jeg er usikker på om den støtter 4TB disk? Om jeg kobler til en slik disk til den, bør/må/kan jeg partisjonere den i mindre deler? Har tenkt å bruke den dels som bilde-backup fordelt på meg og frøkna, pluss litt film-server og dokumenter. Det kunne jo blitt 4 fine partisjoner forsåvidt, om routern støtter dette da? Håper ikke dere blir pissed for at jeg spør her før jeg får googlet det inngående, men spørsmålet dukka opp i løpet av kvelden og jeg bruker kortere tid på å skrive spørsmålet her enn jeg ville brukt på å prøve å finne ut av det akkurat nå.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Ja, hvis du holder deg unna FAT. http://event.asus.com/2009/networks/disksupport/ 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Ah, tusen takk for det, Mr D!Vil denne være ypperlig til slik bruk? https://www.komplett.no/product/858854/datautstyr/harddiskerssd/harddisk-ekstern/seagate-backup-plus-portable-drive-4tb Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg har en 64gb corsair sak plugget i min RT-AC87U.. Den liker ikke å ha plugget disk i noe særlig. Det påvirker ytelsen på den på wifi. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg har en 64gb corsair sak plugget i min RT-AC87U.. Den liker ikke å ha plugget disk i noe særlig. Det påvirker ytelsen på den på wifi. Koblet til USB3.0? Har du aktivert på "reduser USB3.0 forstyrrelser"? (om du bruker 2.4GHz) (Trådløs -> Profesjonelt) Lenke til kommentar
Presley Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 Hmmm, hvor mye påvirker dette ytelsen da, ARJ?Jeg bestilte en annen 4TB disk jeg skal prøve til denne bruken.Om det fucker for mye med nettet så får jeg bare plugge den til NUC'en som står konstant online som HTPC. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 litt usikker på hvor mye, men la merke til at AC87U'en sleit ved kopiering. Hva med å kjøpe en nettverksdisk istedet for en ren usb disk? Plugge den rett i nettverksporten i stedet? 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Jo, jeg kan vurdere en slik løsning om dette ikke funker tilfredsstillende. I første omgang så er det utvidelse av diskplass på NUC'en som er førstepri uansett, så om den nettverksløsningen ikke fungerer som ønsket så er det ikke noe krise om jeg må plugge den direkte i NUC'en. Og da kan jeg videre vurdere en slik du nevner, eller kanskje det rett og slett er på tide med en NAS-server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå