xp97msxp97 Skrevet 22. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2016 Hei Jeg glemte passordet på mac min og søkte på youtube hvordan man kan restarte den uten å miste alle tingene mine på macn. Etter jeg gjorde det så er ingen av dokummentene mine der, programmene er der bare men alle bilder dokummenter osv er borte. Når jeg sjekker minne på pcen så ifølge lagringen så er alt der. Men finner ingen ting unntatt programmer. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2016 det ligger sikkert under en gammel bruker - sjekk i terminal /Users Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2016 Du må få tak i et program som lar deg vise skjulte filer, f.eks Onyx. Jeg er litt usikker på om dette lar deg flytte de gamle filene til din nye bruker. Og enda mer usikker på om du etterpå kan slette filene på gammelbrukeren for å frigjøre plass. Hvis du er heldig får du åpnet den gamle brukerkontoens nøkkelring og gjenfunnet ditt gamle passord. I såfall er det bare å logge ut og logge inn igjen med din gamle bruker. Noen flere gode idéer? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 23. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2016 'sudo -H bash' i terminalen, så får du full tilgang. Kikk i /Users, som noen skrev over her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå