MacBain Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Har hatt WDTV Live lenge, men den begynner nå å lagge, og koble den til en windows 10 maskin er som russisk rulet, så jeg begynner å bli lei. Lurte på hva som er det beste alternativet?. Har altså film filer liggende på en windows 10 maskin som jeg har streamet over til wdtv'en via en delt mappe. Finnes det andre medie spillere som kan gjøre dette enkelt? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Nvidia Shield klarer er godt alternativ, støtter de aller fleste formater. Jeg er veldig fornøyd med den selv. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Nvidia Shield klarer er godt alternativ, støtter de aller fleste formater. Jeg er veldig fornøyd med den selv. Takker, virket veldig dyr, men finner ikke så mange andre alternativer. Eneste er Roku, men den er vel ikke like bra. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Dersom du kun skal streame fra din maskin til TV, kan en Chromecast fikse dette. Bruk Plex som du har på pc og telefon. Fungerer fint her. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Nvidia Shield klarer er godt alternativ, støtter de aller fleste formater. Jeg er veldig fornøyd med den selv. Streamer du video fra en delt mappe? Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 23. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2016 Sjekket ut plex, men den klarte ikke å sortere filene riktig, tok masse feil av tv-serier etc.. Vil helst bare ha en enkel tilgang til mappen som er delt med filnavnene inni, trenger ikke noe fancy grensesnitt. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Nvidia Shield klarer er godt alternativ, støtter de aller fleste formater. Jeg er veldig fornøyd med den selv. Streamer du video fra en delt mappe?Ja, bruker kodi og SMB share. Grunnen til at jeg ikke har gått for chromecast, er at den støtter kun .mp4 og ikke undertekster så du må transcode på serveren og da bruke plex. Liker bedre at transkoding foregår på client siden Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 (endret) Fungerer den med en vanlig windows delt mappe? Wdtv er genial når den funker, men aner ikke hva som fører til av avspillingen fryser etter ca 5 min for så å fortsett avspilling. Eneste forskjellen er at jeg har fått en ny router fra GET, men den har de samme instillingene som den forrige. Endret 24. januar 2016 av MacBain Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Fungerer den med en vanlig windows delt mappe? Wdtv er genial når den funker, men aner ikke hva som fører til av avspillingen fryser etter ca 5 min for så å fortsett avspilling. Eneste forskjellen er at jeg har fått en ny router fra GET, men den har de samme instillingene som den forrige. Ja, delte mapper i Windows er SMB share Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Fant årsaken til wdtv laggingen. Dårlig kabel og spi brannmuren på ruteren som var synderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå