Torstein Norum Bugge Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 To år er gått siden Microsoft kjøpte mobildivisjonen deres – nå er Nokia på vei tilbake.Er dette Nokias comeback som mobilprodusent? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Frykter sterkt at dette kommer til å bli en kortvarig "comeback" hvis dem dropper Android. Solid hardware og android så hadde jeg kjøpt Nokia uten å nøle. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Håper de ikke stiller seg bakerst i saueflokken og lager noe med Android, Windows (eller iOS for den del, selv om det er totalt usannsynlig). Kan ikke fordra disse store selskapens måte å pushe på med egne tjenester til det tyter ut av ørene. 2 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Med Apple, Google, Huawei, LG, Microsoft, Samsung, Sony, BlackBerry, CAT, Doro, HTC, Motorola, Sonim og OnePlus etablert på markedet så tviler jeg på at det er plass til Nokia etter at de har vært ute av gamet. Nokia burde heller fokusere på innovasjon og videresalg av teknologi til andre produsenter, da de helt klart sitter på mye kompetanse. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Så, fra en fabrikk som lager Sony-kopier til venstre og en som lager HTC-kopier til høyre? Det blir ikke en Nokia-telefon av å lime på en Nokia-logo. Det blir en Foxconn-telefon med Nokia-logo. 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Så, fra en fabrikk som lager Sony-kopier til venstre og en som lager HTC-kopier til høyre? Det blir ikke en Nokia-telefon av å lime på en Nokia-logo. Det blir en Foxconn-telefon med Nokia-logo. Man skal ikke undervurdere verdien av en merkelapp. Microsoft kjøpte ikke primært rettighetene til Nokia, men hele infrastrukturen som behøves fra start til ende. Utvikling, produksjon, distribusjon, PR, osv, ja, i grunnen alt mobil. Så, som du sier er det ikke noen sammenheng overhode mellom det som en gang var Nokia og det som kan komme nå. Skal man ha noe av arven fra gamle Nokia, da kjøper man Microsoft. Jeg sier ikke de nye ikke kan være bra, men i praksis vil disse være en hvilken som helst "kinamobil" med ny logo. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Kodak-telefonen er egentlig en Bullitt. Det samme er Cat-telefoner. Nokias N1-tablet er altså en Foxconn. Pepsis telefon er heller ikke laget av Pepsi. Nå er dette jo ikke noe nytt for noen bransje... Det har pinadø sneket seg noen franske deler inn i selv en Toyota. Poenget mitt var, glemt inni der et sted, at dersom Nokia skal bygge en telefon som lever opp til de forventningene folk har til navnet, må de bygge opp ny R&D, ny manufacturing, ny design og ny programvareavdeling. Alt dette har de solgt. Folkene er tilgjengelige, fabrikker finnes nok av, men det krever vilje. Nokia har sagt at de vil bruke andre til å produsere telefonene for seg. Da er det lite igjen annet enn lysten til å skumme penger av det gamle ryktet. Endret 22. januar 2016 av tommyb 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 God gammel Nokia-kvalitet, og et nedstrippet Android eller Jolla og jeg er med. Lenke til kommentar
Strand Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Frykter sterkt at dette kommer til å bli en kortvarig "comeback" hvis dem dropper Android. Solid hardware og android så hadde jeg kjøpt Nokia uten å nøle. Må jo håpe at de har fulgt med i timen de siste årene og går for Android 1 Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Hvis dette ikke er samme buildkvalitet som Nokia alltid hadde før så kan de like godt la være .. 1 Lenke til kommentar
Strand Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Hvis dette ikke er samme buildkvalitet som Nokia alltid hadde før så kan de like godt la være .. Helt enig 2 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Microsoft kjøpte ikke primært rettighetene til Nokia, men hele infrastrukturen som behøves fra start til ende. Utvikling, produksjon, distribusjon, PR, osv, ja, i grunnen alt mobil. Solgte microsoft mye nokia telefoner? Lenke til kommentar
TetchyOyvind Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Det ser mer ut som rammen på den største er gjennomsiktig plast eller et tykt lag med gjennomsiktig lakk, som på f.eks. Nokia X2 Lenke til kommentar
neutral22 Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Blir det mulig å få tak i nyproduserte Nokia-mobiler (annen produsent eller ikke) blir jeg garantert å kjøpe, om bare på prinsipp. Var lenge en tilhenger av Nokia-telefonene ,men en som fra starten ville at de skulle gå over på Android (da det faktisk ligner på Symbian, i motsetning til det "merkelige" Windows Phone OSet. Siste jeg hadde merket Nokia var Lumia 1020, godt kamera, gøy mobil men.......så hvordan det gikk med WP. Aksjeneprisene for i dass (på MS' Stephen Elops vakt) og MS fikk kjøpe mobil-delen av Nokia på billig salg. Spørsmålet han ble stilt "are you a Microsoft mole?" er et som jeg aldri tror ble besvart skikkelig Lenke til kommentar
Espp Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Hvis kvaliteten er av god gammeldags Nokia-kvalitet, så blir jeg å skifte ut min nåværende Samsung med en Nokia ved neste skifte uti 2017 en gang. Jeg savnet den dag i dag en telefon av samme kvalitet som 3310. Nå er det ganske usannsynlig at noen telefoner kan få like god holdbarhet med tanke på utviklingen med tykkelse og ikke minst skjermstørrelse, men det er da lov å håpe! Nokia var klasse. Nokia var kvalitet. Håper de kan bli det igjen. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Når det gjelder spørsmålet om "nye Nokia" vil gå for Android, så ble jo det allerede besvart med Nokia N1. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 N1 er ikke noe bevis på hva de vil gjøre i framtida, men jeg regner det som over middels sannsynlig at de velger Android, men jeg håper de også tilbyr valgmuligheter. Det går jo fint an å lansere étt stykke maskinvare med to OS. Enten sånn at velger utgave i kjøpsøyeblikket, eller at man velger OS ved første gangs oppstart eller at man velger OS ved hver oppstart. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Microsoft kjøpte ikke primært rettighetene til Nokia, men hele infrastrukturen som behøves fra start til ende. Utvikling, produksjon, distribusjon, PR, osv, ja, i grunnen alt mobil.Solgte microsoft mye nokia telefoner? Det ble noen millioner, hvordan det? Det har vel ingen relevans i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå