Gå til innhold

Kjøling Fractal Design Define R5

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Fractal Design Define R5, med dette kabinettet følger det med 2 vifter. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe ihvertfall en kabinettvifte til (bør jeg ha fler?), men lurer på hvor jeg da bør plassere viftene og hvilke som bør være innsug/utsug?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å kjøpe vifter i par tall mener nå jeg. Inn / ut. Da slipper man over / undertrykk, støy. (Ikke det at det er ett stort problem). Hvor mange vifter du bør ha kommer jo an på hva du har inne i kabinettet. Hvor mange watt varme du skal bli kvitt. Har selv forgjengeren til R5, R4. Selv så har jeg 3 vifter inn og 3 ut. Inn, 2x front og 1 i bunnen. Ut, 2x i toppen og 1 bak. Inn vifter monterer du så lavt som mulig i kabinettet. Ut vifter så høyt som mulig. Dette fordi varmluft vil være lettere enn kald. Derfor vil den varme luften stige til toppen av kabinettet. På denne måten får du en jevn og fin luft strøm. Lykke til med kjøp. :innocent:

Lenke til kommentar

Det beste er å kjøpe vifter i par tall mener nå jeg. Inn / ut. Da slipper man over / undertrykk, støy. (Ikke det at det er ett stort problem). Hvor mange vifter du bør ha kommer jo an på hva du har inne i kabinettet. Hvor mange watt varme du skal bli kvitt. Har selv forgjengeren til R5, R4. Selv så har jeg 3 vifter inn og 3 ut. Inn, 2x front og 1 i bunnen. Ut, 2x i toppen og 1 bak. Inn vifter monterer du så lavt som mulig i kabinettet. Ut vifter så høyt som mulig. Dette fordi varmluft vil være lettere enn kald. Derfor vil den varme luften stige til toppen av kabinettet. På denne måten får du en jevn og fin luft strøm. Lykke til med kjøp. :innocent:

Ville nå uansett sjekket om det finnes noen varmeproblemer. Skrekkelig irriterende med vifter som støyer og lager rare lyder. Sett de som følger med kabinettet på laveste hastighet, da tror jeg du får et lydløst kabinett med mer enn god nok kjøling.

Endret av Silverfox2
Lenke til kommentar

Har mange disker i min, så jeg gikk for 2 140 i front og 1 140 i bakkant. Tempraturene holder seg godt innenfor det akseptable selv når jeg kjører viftene på 5V. Noctua NF-A14 FLX 140mm om du lurte.

Vurderer å ta en 240 rad med pull config i toppen Men det er strengt tatt ikke nødvendig i nåværende setup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...