madammim Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hei. Appen virker helt greit på min 6+, men på min kones 5s virker det ikke. Samme versjon av App og nyeste IOS. Det som skjer er at ingen data kommer frem når man søker for å bestille billett. Virker som den ikke er online. På min tlf kommer den med forslag etter hvert som jeg skriver inn bokstaver, på hennes ingenting. Har forsøkt å avinstallere og installere på nytt, logget inn med min bruker på hennes TLF, samt restarte. En forskjell er at hun kjører engelsk oppsett og har engelsk App store, noe som gir engelsk versjon av NSB-appen. Noen ide om hva dette skyldes? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Har du / dere kontaktet NSB? Kanskje support / kundeservice vet hvordan feilen skal løses. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Takk for svar. Forsøkte å gjøre dette på sidene deres, via infosiden til appen (Spørsmål og svar - "fikk du ikke svar på det du lurte på" - epost). Havnet bare på ei side som går på feil med billett o.l. https://www.nsb.no/om-nsb/kontakt-oss/tilbakemelding Mulig denne siden okså kan benyttes til tekniske spørsmål? Kan jo kanskje forsøke via Facebook, men har litt allergi mot nevnte Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hei. Appen virker helt greit på min 6+, men på min kones 5s virker det ikke. Samme versjon av App og nyeste IOS. Det som skjer er at ingen data kommer frem når man søker for å bestille billett. Virker som den ikke er online. På min tlf kommer den med forslag etter hvert som jeg skriver inn bokstaver, på hennes ingenting. Har forsøkt å avinstallere og installere på nytt, logget inn med min bruker på hennes TLF, samt restarte. En forskjell er at hun kjører engelsk oppsett og har engelsk App store, noe som gir engelsk versjon av NSB-appen. Noen ide om hva dette skyldes? Hva med å forandre på oppsettet til din kones mobil, altså til norsk? Da vil dere finne ut om det er språket (eller hennes mobil) som er den faktiske årsaken til at denne appen ikke fungerer på hennes mobil. Min datter har også hatt noen problemer tidligere med noen få helt andre apper når hun har hatt iPhonen sin på engelsk (også en iPhone 5S, men hun har byttet til Android nå, så det kan jeg ikke prøve ut selv her om det fremdeles er slik...... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Takk for svar. Noen som har en guide til dette? Gjorde et par forsøk på det i går, fulgte 2 forskjellige oppskrifter, men det språket ble ikke forandret... Jeg er ikke helt stødig på dette, så sikkert brukerfeil Hun har engelsk oppsett fordi hun ikke er norsk. Litt rart at dette skulle være grunnen, men håper å få testet dette. Dette var oppskriftene jeg fulgte: http://apple.stackexchange.com/questions/102826/how-to-change-appstore-language Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Ring dem. 815 00 888. Du kan spørre via skjemaet du fant på nett, men som regel tar det tid å få svar. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Når min datter gjorde iPhonen om til norsk, så fungerte de appene hun hadde problemer med, men hva som gjør at det evt. skulle være årsaken har jeg ingen forklaring til. Jeg bare ville informere om hva vi har opplevd, og som nevnt, dette gjaldt ikke NSB-appen, for den har ikke hun (eller jeg) prøvet i det hele tatt. Så om det evt. skulle hjulpet i det hele tatt vet jeg ikke, det var bare et forslag. Husk evt. å starte iPhonen på nytt etter å ha skiftet språk, det måtte i hvert fall min datter gjøre for at det skulle ha noen effekt med å bytte språk. Dette er ikke noe jeg selv har erfart eller sett, det er bare hva min datter har fortalt meg at hun opplevde. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Takk for svar til begge. Gjorde følgende: Avinstallerte appen, restartet telefonen (fordi den ikke hadde vært restartet etter jeg forsøkte å bytte språk), la in appen på nytt (fortsatt engelsk), og det virket Vet ikke hva som utgjorde forskjellen. Har forsøkt flere ganger å avinstallere og restarte, men nå virket det. Forresten fortsatt samme versjon, så ikke NSB som har oppgradert. Takker så mye for hjelpen Endret 22. januar 2016 av madammim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå