Jazzflutes Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hei! Jeg har stort sett klart meg godt i studiene med penn papir + stasjonær pc hjemme, eller datalabben på universitetet. Har dog kommet frem til at det vil være hensiktsmessig med en bærbar pc til noen av forelesningene i programmeringsfagene. Jeg vil veldig gjerne ha så lite å lesse rundt på som mulig, og jeg vil ikke bruke så mye penger. Pc'en skal eksklusivt brukes til Office og program som BlueJ, og diverse andre programmeringsoftware. Muligens veldig lett photoshop til webdesign, men det kan jeg da bruke min stasjonære til. Trenger jeg å invistere noe særlig i en pc til disse arbeidsoppgavene? så litt på denne, da den er billig og liten i størrelse.https://www.komplett.no/product/857523/pc-nettbrett/baerbar-pc/2-i-1-pc/lenovo-miix-300-101-hd# Er litt usikker på 2 i 1 løsninger, da jeg ikke har noe erfaring med slike. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Den er ganske svak, så ikke regn å kunne bruke den til noe særlig hvor lenge trenger du maskinen under 1 måned? Vurder i så fall å leie\bruke åpen kjøp på komplett i så fall hvis du først har pengene. Eller hør med dem hva de kan tilby med dette. Skal du først ha svakest mulig ville jeg sagt i5 5200U, 8 GB ram og 250 GB SSD sata 600 Eller Atom C2750 (8 kjerne) Photoshop er det greit å ha nvidia 940M skjermkort eller bedre, særlig om du vil senere videoredigere. Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg har stasjonær pc, og jeg vil virkelig bare ha en pc til KUN Skolebruk. Dvs ingen spill, ikke noe videoredigering, maks lage et kjapt bilde i photoshop, men kan bruke stasjonær til det. Mest notater i forelesning, og kanskje enkel HTML, css og java-koding. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Sistnevnte kunne den gå til: kanskje enkel HTML, css og java-koding. Men de svakeste Atom prosessorene\ Pentium etc og AMD bør du styre unna, hvis du ikke skal ha de brukt. Har vært borti Atom 330 og AMD E-350 de er helt håpløse bare firefox får maskinen å belastes på maksimalt. Hadde det vært 4 kjerne så kan de nok brukes litt mere en firefox, men antivirusprogrammet f.eks microsoft definder eller andre tar mye av resursene så derfor mener jeg minste du bør strekke deg til i3 5005u. Selv om du trenger kanskje ikke mere en intel skjermkort til det. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 2GB ram og 32GB SSD er ikke særlig mye å rope "hurra" for... Tror det kan bli mer frustrasjon og venting enn glede med den maskinen. Men du bor kanskje i nærheten av et Komplett Pickup-sted? Isåfall er det jo mulig å bestille maskinen og prøve den en uke. Er det helt håpløst er det bare å levere inn igjen. Når det gjelder prosessorer generelt så syns jeg Intel CoreM er helt genial. Slapp og lat, men bruker lite strøm og utvikler lite varme. PCC'n min har ikke vifte, så den er helt 100% lydløs. Koster nok mer enn budsjettet ditt, men er habil til generell Office-bruk, og går greit nok til simpel AutoCAD-tegning og visning av 3D-modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå