Gå til innhold

Når ble Sylvi Listhaug plutselig så religiøs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Demokratiet er ikke en overnaturlig skapning. Det er et prinsipp for styreformer. Jeg tviler på at mange tror at demokrati leverer mirakler, og at det kun er "dårlige" mennesker som kludrer ting til. Jeg ser virkelig ikke hvordan du får demokrati til å bli en religion.

Om du ikke ser den, tror jeg vi dropper det, ellers vil vi avspore tr[den fullstendig.

Lenke til kommentar

Demokratiet er ikke en overnaturlig skapning. Det er et prinsipp for styreformer. Jeg tviler på at mange tror at demokrati leverer mirakler, og at det kun er "dårlige" mennesker som kludrer ting til. Jeg ser virkelig ikke hvordan du får demokrati til å bli en religion.

Jo, det er det. Styreformen reflekterer over, noe som er overrealistisk.

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke lei meg om folk liker å gå med hijab, synes mange damer kler det. Niqab derimot..

Syntes folk skal få gå med hva pokker de vil på kroppen jeg, så lenge det er frivillig og ikke har noe med tvang eller undertrykking å gjøre... Grunnen til at de aller fleste muslimske jenter/damer går med hijab er ikke fordi det er frivillig, men fordi muslimske menn ikke eier selvkontroll og blir så kåte av å se et kvinnehår at de antagelig ville endt opp med å voldta kvinnen, så det er jo for kvinnens beste at hun bruker et telt på kroppen og en slør på hodet, selvsagt...

Så kan kristne sitte å le av dette, men det var nesten like ille her i landet også for hundre år siden... Da var kvinner ikke stort verdt og de fikk heller ikke gå kledd som de ville fordi de måtte gå "sømmelig" Nå var ikke det så mye for at mannfolk den gang ikke klarte å styre seg (sant og si ville jeg vært flau om jeg hadde vært muslim og måtte unnskylt teltene kvinner må gå i fordi jeg ikke klarte å styre mine lyster ellers.... seriøst, de burde jo ta selvkontrolls kurs eller noe slikt...), men fordi det ikke "sømmet" seg for en kvinne å gå i benklær og lignende sludder... Står faktisk i bibelen at kvinner ikke skal gå med bukser...

Så å henge på seg et kors rundt halsen, i den tro at overtro kan bekjempe overtro, mistet Listhaug min respekt.... Kun ordentlig viten og kunnskap kan bekjempe overtro og da ville det vært mye beder om hun fremmet sekulære verdier og lot tortur instrumentet være skult. Helt klart et feilskjær av Listhaug dette...

Lenke til kommentar

Hvor begge er noe som tilhører til... :eek:

Jeg skjønner virkelig ikke godt over halvparten av det du skriver.

Om du ikke ser den, tror jeg vi dropper det, ellers vil vi avspore tr[den fullstendig.

Vi kan gjerne droppe det, men jeg tror nok heller at problemet ligger i at du tar feil når du beskriver "demokrati" som en religion.

Lenke til kommentar

Vi kan gjerne droppe det, men jeg tror nok heller at problemet ligger i at du tar feil når du beskriver "demokrati" som en religion.

Det er selvsagt mulig at jeg tar feil, det skjer utvilsomt noen ganger, i dette tilfellet tror jeg nok det stort sett avhenger av hvilken definisjon på religion man bruker, ettersom det er stor spredning i forståelsen av dette konseptet.

Med det legger vi den ballen død, for å unngå en videre avsporing av tråden.

Lenke til kommentar

Norge er kristent.

Hvor er det vi bruker umoralen i bibelen hen mener du? Hvor steiner de utro kvinner og slikt?

Det er gammeldags tull da. Det går ann å tru på Gud uten å være så konservativ i sin tro på bibelen. Muligens islam trenger en lignende sekularisering.

Det jeg spurte om var hvor disse "verdiene" i kristendom blir brukt? Faktum er at vi ikke bruker søppelet i bibelen lenger, vi bruker bedre sekulære verdier som holder fantasiguder og deres sinnsvake krav og påfunn helt ute av verdiene og det tenker jeg at vi skal fortsette med. Og derfor kan vi ikke kalle norge for et "kristent land", da det rett og slett er å kreditere kristendommen for noe den aldeles ikke står for. Kristne verdier er kort og godt kvinne undertrykking og diskriminering av homofile pluss en rekke slike ting vi i dag ikke lenger anser som gode verdier... Jada, noen gode verdier har kristendommen sikkert kommet med (eller vidreført om de er stjålet fra andre...), men merkelig nok kommer ALDRI disse dårlige verdiene opp når noen skal fremme kristne "verdier"... Rart... For de er da vitterligen kristne verdier da de faktisk også står i bibelen og de har blitt fulgt helt til sekulære stater satet en stopper for praksisen...

Så nei, det er ikke kristne verdier vi følger, men sekulære. Så norge er heller ikke et kristent land, det er et sekulært land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Herregud, og dette overtroiske mennesket, som ikke engang har klart å komme over barnetrua si og som tror det er spesielt sjarmerende og fordrer respekt å fremdeles ha barne troen sin, er politiker i det ene av pertiene som har makten her i landet? Fytti grøss... Hva annet piss er hun ikke i stand til å tro på i samme slengen liksom.... :?

Lenke til kommentar

Herregud, og dette overtroiske mennesket, som ikke engang har klart å komme over barnetrua si og som tror det er spesielt sjarmerende og fordrer respekt å fremdeles ha barne troen sin, er politiker i det ene av pertiene som har makten her i landet? Fytti grøss... Hva annet piss er hun ikke i stand til å tro på i samme slengen liksom.... :?

Når det gjelder snill Norsk Kisten barnetro med nestekjærlighet og sånt, er den som regel hverken farlig eller negativt lada.

Så jeg syns du overdriver..  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder snill Norsk Kisten barnetro med nestekjærlighet og sånt, er den som regel hverken farlig eller negativt lada.

Så jeg syns du overdriver..  

Nå har jo Listhaug med all tydelighet vist at hun ikke hører hjemme i den kategorien. Hun er en fundamentalist som ikke skiller seg mer fra ekstremister i midtøsten enn steinen i hånda. Hareide som representere det virkelige kristne partiet, kan kanskje sies å vise nestekjærlighet. Listhaug viser nestekjærlighet kun i at hun er seg selv nærmest, hun har bare fordommer å by på..

Lenke til kommentar

Hvorfor det, hvordan forklarer du det.fundamentalist.? Bare fordi hun har et fornuftig syn på at innvandringen ikke må gå løpsk?

Du overdriver nok du også, for å si det mildt.

Nei, hennes ideer om hvordan behandle innvandrere er forkastelige i seg selv, bevares. Men det er ikke det som gjør jeg mener hun er en fundamentalist. Det er bl.a. og spesielt hennes holdning til homofile som gjør det. Homofili er observert blant over 1700 av jordens dyre-raser til nå. Listhaug omtaler det likevel som "mot naturen". Hun er altså dårlig informert, eller hun setter sin tolkning av bibelen foran tilgjengelig kunnskap. Jeg tipper det siste. Resten av verden har fått med seg at det ikke er mot naturen. Hadde hun i det minste bare sittet hjemme med sine fordommer, så hadde det vært en ting. Men hun forsøker å trekke sine meninger basert på en flere tusen år gammel bok ned over ørene på resten av befolkningen. I form av diskriminerende lovgivning. Hun er typen menneske som hadde argumentert for fortsatt raseskille i sør-afrika og USA om hun hadde levd på den tiden.

RWS sier det svært bra: "Fytti grøss... Hva annet piss er hun ikke i stand til å tro på i samme slengen liksom.... :?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...