Mr.M Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Hun dukker opp med kors hengende rundt halsen i ulike sammenheng, sist på tv i kveld (NRK Debatten) Hvor ektefølt er "troen" eller er det spill for galleriet? For egen del mistenker jeg at hvis Jesus hadde levd, ville han flekt korset av henne og sagt "vik fra meg ditt frekke ormeyngel" Hvorfor? Fordi hun Frp-minister, og de har gjentatte ganger foreslått å forby religiøst symbol som hijab, både i jobb-sammenheng, skoler, og kommunestyrer og fylke. Mens hun selv sitter i landets øverste lovgivende organ, og passer på å dytte krusifikset opp i fjeset på seer-publikum så fort hun får en kameralinse på seg. Ser hun ikke paradokset? 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Har hun selv foreslått å forby religiøse symboler? Og hvem katta bryr seg om hva politikerne tror på 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Se gjerne fra begynnelsen, galskapen er løs i regjeringen: https://youtu.be/IbzNfbQgLVc?t=234 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hvorfor? Fordi hun Frp-minister, og de har gjentatte ganger foreslått å forby religiøst symbol som hijab, både i jobb-sammenheng, skoler, og kommunestyrer og fylke. Så kommer spørsmålet: Hvordan ville DU ha reagert om du skulle ekspideres av en mann/dame som hadde et hodeplagg som så ut som en gedigen fallos (penis) i en butikk? For er hijab greit så kan man ikke nekte noen religiøse hodeplagg symboler da... Man går over en grense når man krever å ha så tydelige religiøse symboler på seg i det offentlige, altså når du er på utsiden av ditt private liv. Dessverre så er denne religiøse flaggingen som spesielt muslimer krever også en stor grunn til at de IKKE får jobb, da de som ansetter rett og slett ikke vil ha den ubehagelige prosessen som slike "krav" medfører, eller kan medføre. Lettere å IKKE ansette potensielle "bråkmakere", men holde seg til ikke-muslimer, som med stor sannsynlighet aldri vil kreve å få flagge sin overtro på jobb... Problemet ligger i at her i landet blir det å tro på religiøse myter ansett som en privat sak, det er noe man ikke trenger å kjøre i trynet på folk når man er på jobb eller ellers, men slik er det ikke for muslimer. De har et krav som tilsier at de ofte MÅ fremme sine religiøse myter og tilhørighet til disse til alle de møter, også på jobb og forstår ikke at det kan virke støtende i mange sammenhenger. og islam har ikke akkurat utmerket seg som noen god og fredelig religion på basis de siste årene, og det hjelper ikke akurat at selv taxi sjøfårene i Oslo syntes at sharia er en god ting... (Jada, jeg vet at de aller aller fleste muslimer er gode og fredfulle, men de aller, aller fleste muslimer har ikke gjort stort av seg dessverre... De vi ser er gjerne terrorister eller imamske løgnere eller store sinte muslimske folkeansamlinger som tenner på byggninger og flagg og skriker og bærer seg over bagateller som en tegning av en mann ingen vet hvordan så ut men som holder mukk kjeft når IS kaster levende homofile mennesker i bakken fra femte etasje eller andre uhyrligheter som i følge koranen er helt riktig og rett.. At Listhaug har begynt med kors er antageligvis ikke annet enn at hun prøver å gå skoene av tåkefyrsten fra AP, Støres, i hans flirt med kristenfolket i fjor sommer... Mange kristne stemmer FrP nettopp fordi de har (lovet) å være litt harde mot muslimene, som jo er erkefienden til kristne... (Ingenting gleder et kristent hjerte mer enn at en muslim blir kristen liksom...). Og hadde jesus kommet igjen ville han ikke hatt annet enn dyp forakt ovenfor kristne for deres fremferd i de siste to tusen årene... Kristne ville med stor sannsynlighet være de første som fikk kullspaden i hånden og marsj ordre til heisen som kun har ned knappene i, for ingen fortjener helvette mer enn kristne for gjerningene de har gjort... Bare det å gå rundt med et tortur instrument rundt halsen sier jo sitt... så kors var nok det andre jesus ville fjernet, sammen med spiker pistoler... Men jesus er død han og kommer ikke tilbake. Å tro det blir like dumt som å tro på magi og det er det jo mange kristne som gjør, samtlige omtrent.. 5 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Hun er intervjuet om troen sin her. Jeg ser på henne som en noe under snittet begavet alfa-kvinne, som antakelig har vært omgitt av ja-mennesker hele livet. Hennes livsholdning virker mer tuftet på Ayn Rands tanke om at alle er sin egen lykkes smed (og ergo at man ikke har ansvaret for andre), enn av Jesus' budskap om at vi må hjelpe hverandre og være gode med hverandre. Endret 22. januar 2016 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Hennes livsholdning virker mer tuftet på Ayn Rands tanke om at alle er sin egen lykkes smed (og ergo at man ikke har ansvaret for andre), enn av Jesus' budskap om at vi må hjelpe hverandre og være gode med hverandre.Innvandringsmotstanden er uforenelig med Ayn Rand tankesett, og som innvendringsminister (eller skal man si grensekontrollminister) så vil det være helt på tvers av det Rand sto for. Sjekk gjerne med DLF (Liberalistene?), som faktisk bygger hele sin politiske linje på Rand, om FrPs politikk er forenelig med Rand eller ikke. (Skal dog bemerkes at Rand var Israelvennlig og muslimfiendtlig/skeptisk, noe som trolig har litt sammenheng med hennes tidligere navn Rosenbaum, og dermed ikke helt overbevist om fri innvandring). Endret 22. januar 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hennes livsholdning virker mer tuftet på Ayn Rands tanke om at alle er sin egen lykkes smed (og ergo at man ikke har ansvaret for andre), enn av Jesus' budskap om at vi må hjelpe hverandre og være gode med hverandre.Innvandringsmotstanden er uforenelig med Ayn Rand tankesett, og som innvendringsminister (eller skal man si grensekontrollminister) så vil det være helt på tvers av det Rand sto for. Sjekk gjerne med DLF (Liberalistene?), som faktisk bygger hele sin politiske linje på Rand, om FrPs politikk er forenelig med Rand eller ikke. (Skal dog bemerkes at Rand var Israelvennlig og muslimfiendtlig/skeptisk, noe som trolig har litt sammenheng med hennes tidligere navn Rosenbaum, og dermed ikke helt overbevist om fri innvandring). Hvorfor er det imot Rands tankesett? Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg kjenner ikke Listhaugs synspunkter veldig, men etter det lille jeg har sett er hun en flott dame med tydelige meninger og bein i nesa. Jeg har alltid stått sentralt med helning mot venstre politisk, men det er jaggu påtide med mer høyreorientert politikk i en del saker. Slik jeg ser Listhaug er hun FRPs beste politiker. Såvidt jeg husker snakket hun litt om sitt kristne livssyn i Skavlan for litt siden - sikkert tilgjengelig på nrk.no 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Nå skal jeg ikke si at jeg følger veldig nøye med på politikk. Men har det ikke lenge vært tendenser til at FrP gjør en vesentlig forskjell på islam og alle andre religioner? Kanskje da spesifikt kristendommen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Hvorfor er det imot Rands tankesett?Objektivistene står for Non-Agression Principle [med noen unntak].https://en.wikipedia.org/wiki/Non-aggression_principle Dette medfører at de i prinsipp er for fri innvandring, ettersom man må være villig til å bruke vold mot personer som ikke først har utøvd vold mot deg for å kaste dem ut av landet (eller hindre deres innreise). Unntaket deres fra regelen (på dette feltet) gjaldt radikale muslimer om jeg ikke husker feil i farten. Radikale muslimer (dvs de som man kunne anse som potensielle terrorister) kunne man vist nekte adgang til riket. Potensielle terrorister som ikke er muslimer går visst greit å slippe inn tror jeg. Begrunnelsene for unntakene (der er endel andre også) er enten hemmelige for utenforstående, ubegripelige for de samme, eller så er de ukjente for objektivistene selv men ettersom de følger Rands ord så er alt greit fordi hun var mer opplyst enn resten av menneskeheten. I rettferdighetens navn skal det vel nevnes at alle partiene er for non-aggression principle med noen unntak for sine "viktige" saker og å så hendseende skiller ikke objetivistene seg spesielt ut, rent bortsett fra at deres liste med unntak er noe kortere enn de andre partiene. PS. Kanskje noen av de Objektivistene som er på forumet kan utfylle, eller korrigere, mine observasjoner. Endret 22. januar 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Nå skal jeg ikke si at jeg følger veldig nøye med på politikk. Men har det ikke lenge vært tendenser til at FrP gjør en vesentlig forskjell på islam og alle andre religioner? Kanskje da spesifikt kristendommen. Det har vel kanskje litt med at det ER en vesentlig forskjell på islam og andre religioner. Islam hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn. 4 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Nå skal jeg ikke si at jeg følger veldig nøye med på politikk. Men har det ikke lenge vært tendenser til at FrP gjør en vesentlig forskjell på islam og alle andre religioner? Kanskje da spesifikt kristendommen. Det har vel kanskje litt med at det ER en vesentlig forskjell på islam og andre religioner. Islam hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn. Utrolig hvor mange selværklærte religionseksperter som frekventerer dette forumet. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Nå skal jeg ikke si at jeg følger veldig nøye med på politikk. Men har det ikke lenge vært tendenser til at FrP gjør en vesentlig forskjell på islam og alle andre religioner? Kanskje da spesifikt kristendommen. Det har vel kanskje litt med at det ER en vesentlig forskjell på islam og andre religioner. Islam hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn. Med det svaret viser du at du selv nesten må ha opphavet fra en ganske usivilisert kultur .. Klarer du å toppe dette med å skyte deg selv i den andre foten også .. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Nå skal jeg ikke si at jeg følger veldig nøye med på politikk. Men har det ikke lenge vært tendenser til at FrP gjør en vesentlig forskjell på islam og alle andre religioner? Kanskje da spesifikt kristendommen. Det har vel kanskje litt med at det ER en vesentlig forskjell på islam og andre religioner. Islam hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn. Okay, nå ble jeg faktisk litt irritert på deg. Ikke fordi det du sier ikke henger på greip (det henger ikke på greip), men fordi du fikk meg til å være enig med både Aiven og (KK!)^2. Men for å svare på selve innlegget ditt... Ett sivilisert samfunn bør inkludere religionsfrihet. Essensielt koker dette ned til at folk skal få lov til å tro og mene hva de vil, uansett hvor idiotisk det er. Det betyr ikke at det er lov til å utføre alle mulige handlinger som en følge av det man tror, men hva som er lov der er begrenset av våre lover. (Jeg vil påpeke at jeg syns indoktrinering av barn innen en del religiøse tradisjoner muligens faller utenfor dette, men har ikke tenkt veldig mye over dette.) Et ønske om å begrense hva man skal ha lov til å tro, så lenge det ikke direkte skader noen, skal du gjerne få ha. Du har tross alt rett til å mene og tro hva du vil. Men jeg vil allikevel si at å faktisk fremme en slik oppfatning er å direkte angripe det samfunnet vi har. Jeg vil også si at det ikke er en vesensforskjell mellom islam og andre religioner. Alle religioner har forskjellig innhold, og mer spesifikt så har de monoteistiske religionene (la oss inkludere kristendommen i denne kategorien, selv om... uhm, tre i én?) forskjellige doktriner og religiøse skrifter. Men de kommer fortsatt til uttrykk som en konsekvens av de samme psykologiske mekanismene, kognitive bias, og kulturelt press (spesielt tidlig i livet). Er det noe ved dette du er uenig i? Eller ønsker du kanskje å utbrodere litt på synet ditt? 3 Lenke til kommentar
Visningsnavnet er i bruk Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Det dere alle glemmer er at Norge er et kristent land med kristne tradisjoner. Er ikke så veldig fundamentalistisk med kristendommen selv, da jeg er for glad i å synde, men jeg blir i det minste ikke truet på livet av andre kristne for mine synder. Ser ikke hvorfor en norsk politiker ikke skal få gå med kors rundt halsen. Bare se på flagget vårt, det har jo kors det 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Utrolig hvor mange selværklærte religionseksperter som frekventerer dette forumet. Trenger ikke å være noen ekspert for å se at islam er menneskefientlig og ikke har noe i et opplyst samfunn å gjøre Aiven... Det klarer muslimene utmerket å slå fast selv.... Det dere alle glemmer er at Norge er et kristent land med kristne tradisjoner. Er ikke så veldig fundamentalistisk med kristendommen selv, da jeg er for glad i å synde, men jeg blir i det minste ikke truet på livet av andre kristne for mine synder. Ser ikke hvorfor en norsk politiker ikke skal få gå med kors rundt halsen. Bare se på flagget vårt, det har jo kors det Du tar feil, da kirken og de fleste kristne (takk og lov) bruker sekulære verdier og ikke søppelet man finne i bibelen... Politikere skulle i det store og hele fronte sekulære verdier og derfor ikke hatt noen tilhørighet til noen overtro, så selvsagt er korset der kun som provokasjon... og en dårlig en også... 1 Lenke til kommentar
Visningsnavnet er i bruk Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Det blir tåpelig om man skal blande seg i at en politiker i Norge med 1000 års kristen tradisjon har kors på seg. Derimot den dagen en politiker går med hijab, da har det gått feil vei. Norge er kristent. 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Det dere alle glemmer er at Norge er et kristent land med kristne tradisjoner. Er ikke så veldig fundamentalistisk med kristendommen selv, da jeg er for glad i å synde, men jeg blir i det minste ikke truet på livet av andre kristne for mine synder. Ser ikke hvorfor en norsk politiker ikke skal få gå med kors rundt halsen. Bare se på flagget vårt, det har jo kors det Hva legger du i at Norge er et "kristent" land? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Norge er kristent. Hvor er det vi bruker umoralen i bibelen hen mener du? Hvor steiner de utro kvinner og slikt? 1 Lenke til kommentar
MT-Sci Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Det dere alle glemmer er at Norge er et kristent land med kristne tradisjoner. Er ikke så veldig fundamentalistisk med kristendommen selv, da jeg er for glad i å synde, men jeg blir i det minste ikke truet på livet av andre kristne for mine synder. Ser ikke hvorfor en norsk politiker ikke skal få gå med kors rundt halsen. Bare se på flagget vårt, det har jo kors det Du tar feil, da kirken og de fleste kristne (takk og lov) bruker sekulære verdier og ikke søppelet man finne i bibelen... Politikere skulle i det store og hele fronte sekulære verdier og derfor ikke hatt noen tilhørighet til noen overtro, så selvsagt er korset der kun som provokasjon... og en dårlig en også... Norge har vært "kirkelig" land, derfor et kors på flaggen. Etniske-norske er ikke religiøse, men de respekterer sine kristne verdier og tradisjon. Selvom de ikke gidder å gå til kirken og gjøre de såkalte "vanlige plikter". Norge er et vesentlig land, som trekker flere tilsyn på andre religioner. De fleste er humanitære, men ikke ateister. Lishaug bruker kristen symbol, som symboliserer at Norge er innenfor begrepet sekularisering og kan minne på statsreligionen. Endret 23. januar 2016 av MT-Sci Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå