Ehau83 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Hei. jeg sliter med å få NAT: Open på BO3. Routeren er en slik Telenor 4g sak, Dlink - DWR-923 hvis noen har erfaringer med denne, så kom vennligst med innspill. jeg er på nippet til å kalle den søppel... jeg har satt opp Virutal DMZ, og lagt til div steam porter i NAT Port Mapping listen, og lagt til de applikasjonene jeg har laget der i port forwarding.. wtf hvorfor funker det ikke... Mvh Ehau83 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Tipper du kan følge denne til så og si punkt og prikke : MEG Husk å legge inn lokal ip til maskinen du skal ha åpnet porter på. (kjør "cmd" - skriv "ipconfig" så ser du hva din lokale ip er) Lenke til kommentar
Ehau83 Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Tipper du kan følge denne til så og si punkt og prikke : MEG Husk å legge inn lokal ip til maskinen du skal ha åpnet porter på. (kjør "cmd" - skriv "ipconfig" så ser du hva din lokale ip er) Takk for optimismen ^^ Men jeg er redd for at den routern jeg har, har noe crappy telenor Firmware. Lurer på om en firmware update/reset er eneste utvei. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 NAT: Moderate = Port forwarding er ikke gjort riktig... Om routeren er crap eller ikke, så må riktig port forwardes riktig for å løse problemet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Finn ut hvilket APN du er koblet mot. Om du har en IP-adresse på 10.x.x.x som utsideadresse på ruteren kan du NAT-e helt til du blir grønn i trynet uten at noen på utsiden får kontakt med deg :-) Lenke til kommentar
Ehau83 Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Finn ut hvilket APN du er koblet mot. Om du har en IP-adresse på 10.x.x.x som utsideadresse på ruteren kan du NAT-e helt til du blir grønn i trynet uten at noen på utsiden får kontakt med deg :-) sooo.. hvis jeg har netcom abbo. med Telenor apn så er må den endres ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Finn ut hvilket APN du er koblet mot. Om du har en IP-adresse på 10.x.x.x som utsideadresse på ruteren kan du NAT-e helt til du blir grønn i trynet uten at noen på utsiden får kontakt med deg :-) sooo.. hvis jeg har netcom abbo. med Telenor apn så er må den endres ? APN blir antagelig sendt til 4G-modemet av nettverket til leverandøren, og brukes om det ikke er noe satt fra din side. Sjekk hvilken utsideadresse som står på ruteren din. Om det står enten 10.x.x.x, 172.x.x.x eller 192.x.x.x skjer NAT-ingen alt i leverandøren sitt nett. Er du på Telenor sitt mobilnett kan du bruke internet.public for å få public IP-adresse. Om du er på Netcom sitt mobilnett kan du bruke vpn.netcom.no som APN. Lenke til kommentar
Ehau83 Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 damn crap sak. et par fw uppgrades og resets senere. bingo ^^ takk for hjelpa ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå