Gå til innhold

Bulk i panser på jobb

Fievel

Anbefalte innlegg

Har en mistanke om at panseret på bilen har blitt bulket som følge av at hard snø har falt ned fra noe markisesystem over et vindu på jobb. Det er hvertfall eneste logiske forklaringen jeg har.

Dette er fakta:

- Ingen tegn etter snøklumper i nærheten der bilen har stått parkert, ergo, det er en sjans for at den snøen er brøyta vekk.

- Det er totalt 5 markisebokser, og det er kun den boksen der hvor min bil har stått parkert som mangler snø over seg,

Hvis det er bulket som følge av fallende snø fra markiseboks, er jobben pliktig til å betale alle skadeutgifter?

Lakken har sprukket attpåtil så det er ingen liten skade...

post-270204-0-35086600-1453398993_thumb.jpg

Endret av IntenseLizard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der dytter du ut igjen fra baksiden av panseret.

Bulken vil da sprette ut igjen og med stor sansynlighet ikke etterlate seg noe som helst av merker etterpå.

Hvis du er så svaksynt at du ikke ser skaden etter å ha dyttet ut den der er det vel tvilsomt om du ser godt nok til å kunne kjøre bil lovlig..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så derfor burde han ikke forsøke mener du?

Med det tynne blekket som er i bilene i dag skal det ingenting for å lage en slik bulk og det skal like lite til for å få den ut.

Ser heller ingen skarpe kanter rundt nedtrykkingen så derfor kan det gå.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så derfor burde han ikke forsøke mener du?

Med det tynne blekket som er i bilene i dag skal det ingenting for å lage en slik bulk og det skal like lite til for å få den ut.

Ser heller ingen skarpe kanter rundt nedtrykkingen så derfor kan det gå.

Lakken reparerer seg selv mener du?

Lenke til kommentar

I mine øyne helt urimelig at arbeidsgiver skal være ansvarlig for fallende snø fra en markiseboks.

Huseier har ansvar for all skade påført av ting som måtte falle ned fra tak eller vegger. Uten unntak.

Hvis dette er sant og jeg kan bevise det så er det jo greit. Skal se på overvåkningskamera på mandag og sjekke om den dekker vinkelen hvor bilen sto parkert.

At det ikke er noe snø der betyr jo om det var snø at noen har sett dette og forsøkt å dekke sporene, dvs de vet at de egentlig må betale. 

Så det anerledes måket ut der? Tok du bilder av bakken? 

Så ikke annerledes ut i det hele tatt, det snødde i helga, og det har blitt brøyta vekk, men det har jo blitt brøyta vekk utenfor arbeidstid, derfor tror jeg ingen har fjernet "bevissnøen" med vilje.

Lenke til kommentar

Eigaren av bygninga har ansvaret for å sikre bygget slik at det ikkje påfører andre skade.

Men for å få dekt ei slik skade så må ein kunne vise til at nokon har gjort noke uaktsomt.

Kva form for avtale har du inngått med arbeidsgiver om parkering på eigendommen?

Eg er enig i at det er uaktsomt av bygningseigaren å ikkje sikre slik at snø ikkje kan falle ned og forårsake skade, men samtidig så er det vell uaktsomt å parkere på ein slik utsatt plass også?

Ved å parkere under ei slik snødekt markise så setter du huseigaren i ein vanskelig situasjon då det er vanskelig å fjerne denne snøen uten at den treffer bilen som står under. Vanligvis så sikrer ein mot nedfall av snø og is ved å sperre av området nedanfor og deretter så river ein ned snøen slik at den kan falle fritt uten å skade noke, men med bilar parkert under så er dette vanskelig.

Av denne grunn så kan eg ikkje sjå at du har ein heilt klar rett til å få erstatning frå bygningseigaren, men det er verdt eit forsøk. Dersom bygningseigaren seier nei så bør du få hjelp til å vurdere den konkrete situasjonen før du bestemmer deg for om du vil ta saka vidare eller ikkje. Denne vurderinga bør då komme frå ditt forsikringsselskap. Det er i ditt forsikringsselskap sine interesser å finne nokon andre til å ta rekninga dersom du seier at du vurderer å bruke di eiga forsikring til å utbetre skaden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...