Wotan Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Har akurat kjøpt meg en Duron prosessor og vifte jeg fikk låter som et ***** fly. Noen tips/erfaring er med en rimelig vifte som ikke støyer så alt for mye? Vifta jeg "fikk" med (kosta 125) er en cooler master DP5-6i31c. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Zalman flower serien Thermaltake "silent viking" Eller du kan kjøpe adapter 60mm->80mm og ei stillegående 80mm vifte, så bruker du den ribba du allerede har. Bare for å nevne noen alternativ :smile: [ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-02-25 02:58 ] Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Heisan jeg har en Taisol CGK 760 som jeg har tatt av den orginale vifta på da jeg trengte en større (mer bråkete) vifte da jeg bare måtte ha en litt kjøligere CPU, pga mangel på kabinettvifte og stor cpu. Så jeg har den orginale delta vifta liggende her og den skulle passe perfekt for deg da den ikke støyer mere en 32 db,(din støyer på 38db) noe som er overkommelig/bra, pluss att den kjøler meget bra til att det er en enkel deltavifte :smile: Så vis du vil kan du få den får 50,- :smile: ja de koster ca 100,- eller mere ny , og som sakt den ligger bare her og er ikke brukt mye :smile: så kan du bruke ribba du allerede har :smile: ps : gidder du ikke dette så gå for en Taisol CGK 760. En meget god CPUkjøler med moderat støy :smile: 195,- på http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-25 03:06 ] Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Sendte deg en priv mld. Vet ikke om du har fått den, men kjøper vifta av deg. Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Ok wotan , har sendt deg email :smile: som sagt vifta har støynivå på 32 db noe som er helt ok, ja godt under dine 38 db som er litt vel mye :smile: Desuten så tror jeg denne vifta kjøler ned like bra som den du har men bråker betydlig mindre :smile: Den får 4 på som karakter på overklokking.no og en annen vifte med 46 db får 10 (jetfly) så den du har med 38db ligger nok på 7-8 på overklokking.no sin karakterliste. så da vil jo støyen din gå ned fra 7-8 til 4 (karakter) for kun en 50 lapp :smile: Og den vil kjøle like bra :smile: sjekk her: http://www.overklokking.no/cooling/cpuvift...760/index2.html Quote fra overklokking.no __________________________________ Taisol CGK760 leveres med en Delta 60x10mm vifte som leverer 21,19CFM. Til tross for sitt noe pinglete utseende gjør en meget god jobb uten å bråke for mye. Når det gjelder støy har nemlig Taisol CGK760 med Delta-vifta fått karakteren 4 på vår skala fra en til ti, hvor 1 er nesten uhørbart og 10 er jetfly. Dette er den samme skalaen og vurderingen som er benyttet i vår vifteguide, noe du finner nærmere beskrivelse av [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-25 15:43 ] Lenke til kommentar
msh Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Kjøp EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A opp til 1,3 GHz 612 F/2 for 220,- Komplett. Beste Vifte jeg har vært borti.Støyer ikke i hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå