Gå til innhold

Snø- og isbadere: Værsågod !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Ragnar.

Det blir ikke trengsel på badeplassen på en slik dag, vil jeg tro !

Jeg var forresten isbader i fem påfølgende vintre for omtrent 15 år siden.

Det var friskt når termometeret viste -10 grader Celsius, men svømmetur ble det alltid.

Ved én anledning frøs føttene fast til svaberget, og det ble mye vrikking fram og tilbake før isen slapp.

Bildet har god komposisjon og gir inntrykk av at Sjøstrand er en fin badeplass !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Nei takk! Hadde jeg hoppet ut der, hadde jeg garantert gått i minus....

Fint formidlet, med god dybde og klare fine vinterfarger. Flott du viser slike bilder av omgivelser og miljø. Vi andre går som regel bare rett forbi i vår jakt på motiver....

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Det blir ikke trengsel på badeplassen på en slik dag, vil jeg tro !

Jeg var forresten isbader i fem påfølgende vintre for omtrent 15 år siden.

Det var friskt når termometeret viste -10 grader Celsius, men svømmetur ble det alltid.

Ved én anledning frøs føttene fast til svaberget, og det ble mye vrikking fram og tilbake før isen slapp.

Bildet har god komposisjon og gir inntrykk av at Sjøstrand er en fin badeplass !

M v h

Albert.

Skal jo være sunt å is/snø-bade. I Finland kombineres dette ofte med badstue. Da kan det kanskje være mer "spiselig". Men du har vel isbadet lenge nok til at helse er berget for all framtid ? Det ser skikkelig tøft ut. Takk for hyggelig og fin kommentar Albert.

Skj

Lenke til kommentar

Nei takk! Hadde jeg hoppet ut der, hadde jeg garantert gått i minus....

Fint formidlet, med god dybde og klare fine vinterfarger. Flott du viser slike bilder av omgivelser og miljø. Vi andre går som regel bare rett forbi i vår jakt på motiver....

Det var vel rekkverket, linjene og den kalde atmosfæren som vakte min interesse i første rekke. Du observerer og oppdager ofte de mindre detaljene og makter å formidle uttrykk via dette bedre enn de fleste, og det er ingen dårlig egenskap, Heldigvis tenker vi ikke alle likt. Takk for hyggelig kommentar !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott komposisjon med fine farger og et fint lys , det får holde med å betrakte dette vakre bildet , uti der går jeg ikke på denne tiden av året.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Flott lys og vinterstemning i bildet.

Rekkberket drar blikket innover i bildet.

Nå vet jo ikke jeg om du er enig med meg når jeg foreslår en beskjæring nede slik at siste stolpen mot venstre blir skåret av nedre ramme.

Da jeg scrollet ned kom jeg akkurat så langt at snøkanten og stolpen møttes i en spiss akkurat i bildekant. Da ble det renere og roligere der nede mot hjørnet.

Roar

Lenke til kommentar

Flott lys og vinterstemning i bildet.

Rekkberket drar blikket innover i bildet.

Nå vet jo ikke jeg om du er enig med meg når jeg foreslår en beskjæring nede slik at siste stolpen mot venstre blir skåret av nedre ramme.

Da jeg scrollet ned kom jeg akkurat så langt at snøkanten og stolpen møttes i en spiss akkurat i bildekant. Da ble det renere og roligere der nede mot hjørnet.

Roar

Du har virkelig blikk for detaljer.Selv er jeg nok mer konservativ i tankegangen og overser slike muligheter som du beskriver. Slett ingen dum tanke, bildet taper seg ikke ved en slik løsning som beskrives, snarere tvert i mot.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...