Gå til innhold

[Løst] Kan ikke åpnes med den innebygde Administrator-kontoen

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Får følgende beskjed når jeg prøver å bruke windows 10 apps som "Bilder", Edge osv i Windows 10

Denne appen kan ikke åpnes

Kan ikke åpnes med den innebygde Administrator-kontoen. Logg på med en annen konto og prøv på nytt.

post-207901-0-83017300-1453395970_thumb.jpg

post-207901-0-84118100-1453395976_thumb.jpg

Har brukt denne kontoen helt siden Clean install for ca. 2 uker siden, uten problemer.

Fikk heller ikke til å opprette en ny brukerkonto fra instillinger>Kontoer "legg til andre bruker på denne PCen" da popper det opp ei command prompt rute i et lite sekund før det lukker seg igjen.

Fikk heldigvis opprettet en ny bruker via Win+R "netplwiz" men vil jo helst bruke den kontoen jeg allerede har satt opp..

Noen som vet hvorfor dette skjer, evt hvordan man kan fikse det slik at jeg kan bruke kontoen normalt videre?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får følgende beskjed når jeg prøver å bruke windows 10 apps som "Bilder", Edge osv i Windows 10

Kan ikke åpnes med den innebygde Administrator-kontoen. Logg på med en annen konto og prøv på nytt.

Har brukt denne kontoen helt siden Clean install for ca. 2 uker siden, uten problemer.
Fikk heller ikke til å opprette en ny brukerkonto fra instillinger>Kontoer "legg til andre bruker på denne PCen" da popper det opp ei command prompt rute i et lite sekund før det lukker seg igjen.
Fikk heldigvis opprettet en ny bruker via Win+R "netplwiz" men vil jo helst bruke den kontoen jeg allerede har satt opp..

Noen som vet hvorfor dette skjer, evt hvordan man kan fikse det slik at jeg kan bruke kontoen normalt videre?

Hei. Hvis du har deaktivert UAC, kan du forsøke å reaktivere funksjonen. funket for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hei. Hvis du har deaktivert UAC, kan du forsøke å reaktivere funksjonen. funket for meg.

Det gjorde susen! Tusen takk!  :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Løsningen i bilder:

Søk på "UAC"

post-207901-0-70442400-1453499488_thumb.jpg

Endre fra "aldri varsle" til "Varsle meg bare når apper prøver å gjøre endringer på datamaskinen (standard)"

post-207901-0-47962300-1453499494_thumb.png

Restart maskinen.

Mange takk til andersen 1971 for løsningen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...