Gå til innhold

Cannabis burde bli Legalisert.  

36 stemmer

1. 1. Enig eller Uenig?

• Helt Enig
    • Enig
    • Litt enig
    • Delvis enig
      0
    • Delvis uenig
      0
    • Litt uenig
      0
    • Uenig
    • Helt Uenig

Anbefalte innlegg

Vi ser at forbudspolitikk generelt ikke fungerer. Dette gjelder for alt som forbys, (innen rimelighetens grenser da selvfølgelig).

Alkohol var forbudt for ikke så altfor lenge siden og det resulterte i at kriminelle organiserte seg og begynte å lage og selge det ulovlig, som gjorde at de ble rikere og de kriminelle organisasjonene vokste. Ikke bare det, men siden Alkoholen ble laget og solgt på denne måten, ble Alkoholen livsfarlig sterk og uren. Alkoholen ble også solgt på skoler til barn.

Da Alkoholen ble legalisert og de "droppet" forbudet, forsvant ALLE disse problemene, samt mange andre problemer. Hvilket betyr at det er ren galskap å ikke lære av dette. Å legalisere rusmidler som for eksempel Cannabis vil gjøre det samme som da de legaliserte Alkoholen, nemlig å fjerne alle problemene.   :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja la oss bytte ut et rusmiddel med et annet og kalle det for en løsning :thumbdown:

Ja, hvorfor ikke? Det er jo mye mer fornuftig å ha en trygg statlig kontroll over cannabis-distribusjon enn at det faller i hendene hos kriminelle bakmenn som også tilbyr syntetisk og eventuell dødlig cannabis. Tro det eller ei - cannabis er allerede lett tilgjengelig. Både i en trygg form, men også i en skadelig form.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Ja la oss bytte ut et rusmiddel med et annet og kalle det for en løsning :thumbdown:

Nei, selv foreslår jeg at din alkoholiserte sett-inn-hva-som-passer-av-familiemedlem ikke bytter ut alle enhetene med alkohol den personen drikker daglig med te/kaffe/sukker/whatever-som-kan-"stagge-avhengigheten"-og-er-mindre-skadelig osv. etc. Kjør på med sprit, vin og øl hele dagen. Shots til frokost selvsagt! Dette er en løsning vi alle tross alt kan stille oss bak!

Nikotinplaster, nikotintyggis, og e-sigaretter og snus kan alle dra til helvete. Alle burde bruke rulletobakk!? (vet ikke hva som er mest skadelig dessverre)

Skademinimering er for tapere og har kun sin plass i et taperaktig samfunn!!!

Lenke til kommentar

Nei, selv foreslår jeg at din alkoholiserte sett-inn-hva-som-passer-av-familiemedlem ikke bytter ut alle enhetene med alkohol den personen drikker daglig med te/kaffe/sukker/whatever-som-kan-"stagge-avhengigheten"-og-er-mindre-skadelig osv. etc. Kjør på med sprit, vin og øl hele dagen. Shots til frokost selvsagt! Dette er en løsning vi alle tross alt kan stille oss bak!

Nikotinplaster, nikotintyggis, og e-sigaretter og snus kan alle dra til helvete. Alle burde bruke rulletobakk!? (vet ikke hva som er mest skadelig dessverre)

Skademinimering er for tapere og har kun sin plass i et taperaktig samfunn!!!

Er dessverre ikke sikker på hvordan jeg skal tolke denne "posten" din. Er du for eller imot rus-legalisering i Norge? Ville du heller pøse ned Alkohol? Synes du at en feilslått ruspolitikk som dreper mennesker bør fortsette? Synes du at at å minimere skade ved en legalisering er for "tapere"?

Endret av Zaxaton
Lenke til kommentar

Skulle cannabis bli lovlig så er det bare rett og rimelig at brukere av slikt stoff ikke får tilgang til offentlige helsetjenester i så fall.

Har de råd til å bruke penger på dop har dem råd til private psykologer/sykehus skulle de ta skade av stoffbruk.

Lenke til kommentar

Skulle cannabis bli lovlig så er det bare rett og rimelig at brukere av slikt stoff ikke får tilgang til offentlige helsetjenester i så fall.

Har de råd til å bruke penger på dop har dem råd til private psykologer/sykehus skulle de ta skade av stoffbruk.

Så da antar jeg at du har samme holdninga til bilister i ulykker eller de som er uheldige og sager seg i foten med motorsag også?

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig burde de få tilgang til offentlige helsetjenester! Ved en legalisering betaler de jo enorme summer i skatter og avgifter på Cannabisen slik som med tobakk og snus i dag. Med andre ord betaler de på forskudd om de skulle få følger av Cannabisen.  :)

Lenke til kommentar

Så da antar jeg at du har samme holdninga til bilister i ulykker eller de som er uheldige og sager seg i foten med motorsag også?

Nei, motorsag og bil er lovlig å bruke i motsetning til cannabis.

Lenke til kommentar

Så om cannabis blir lovlig så er det ok at de ikke finansierer helseutgiftene selv altså?

Nei de får fortsatt betale for egen lomme om skulle de velge å bruke cannabis, det er bare rett og rimelig selv om det skulle bli lovlig.

Lenke til kommentar

Så om cannabis blir lovlig så er det ok at de ikke finansierer helseutgiftene selv altså?

Nei de får fortsatt betale for egen lomme om skulle de velge å bruke cannabis, det er bare rett og rimelig selv om det skulle bli lovlig.

Burde de få tilgang til offentlige helsetjenester om det blir lovlig, da?

Lenke til kommentar

Burde de få tilgang til offentlige helsetjenester om det blir lovlig, da?

Skulle det bli lovlig (noe jeg tviler sterkt på) så får dem finansiere helsetjenestene selv.

Blir feil å la skattebetalere betale for andre folks uvaner synes jeg.

Lenke til kommentar

Skulle det bli lovlig (noe jeg tviler sterkt på) så får dem finansiere helsetjenestene selv.

Helt greit, forutsatt at du er konsekvent:

- Ingen offentlig finansiering til folk med livsstilsykdommer

- Ingen offentlig finansiering til folk som har krasjet med bil pga for høy fart

- Ingen offentlig finansiering til folk som har røyka på seg lungekreft

Lenke til kommentar

Helt greit, forutsatt at du er konsekvent:

- Ingen offentlig finansiering til folk med livsstilsykdommer

- Ingen offentlig finansiering til folk som har krasjet med bil pga for høy fart

- Ingen offentlig finansiering til folk som har røyka på seg lungekreft

Ja dette høres jo veldig bra ut :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...