Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bil eierskifte

CRAZY

Anbefalte innlegg

Hei.

skal overta bilen til søss og må registrere dette på meg.

Så hva er framgangsmåten?

Leste at man må vente på vognkortet før man kan ta bilen i bruk..

Er det mulig at hun fyller ut salgsmld vognkort del 2 og jeg skriver min del.

Må begge møte opp på biltilsynet? eller holder det med at jeg møter opp og levere salgsmld? må jeg ordne forsikring akkurat på dagen? går dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt du trenger å gjøre i rekkefølge:

1. fyll ut vognkort del 2 sammen med den du kjøper bilen av, i dette tilfellet din søster.

2. kjøp forsikring fra det forsikringselskapet du selv ønsker, enten via nett eller telefon. Anbefaler over telefon, da dette fører til at forsikringnen trer i kraft med en gang.

3. dra på biltilsynet og lever vognkort del 2, betal omreg avgift og dersom alt er i orden med forsikring vil du få utlevert midlertidig vognkort. Du trenger ikke kvittering for forsikring, vegvesenet har et eget system for å sjekke opp om bilen er forsikret.

Endret av TLande
  • Liker 1
Lenke til kommentar

får man kjøpt bilforsikring på dagen via nettsiden dems? tenkte å bruke gjensidige.. skal man kvittering for betalt forsikring med oss til biltilsynet?

Du får kjøpt forsikring på nettet og forsikringsselskap melder fra til vegvesenet om at bilen er forsikret hos dem. Trenger ikke å ha med noe som helst annet enn reg. nr.

Lenke til kommentar

Man kan også omregistrere over nett, da slipper man dra til biltilsynet. Eierskiftet skjer umiddelbart, men man må betale omreg-avgift før man får vognkortet.

Rent formelt må man til biltilsynet om man vil kjøre umiddelbart, i praksis gir alle blaffen i de få dagene det gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...