The Jackal Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Så lenge routeren din støtter VLAN, så kan du egentlig kaste hele altibox gatewayen. Du får fint støtte for telefon, tv og internett. Når alt kommer til alt er gatewayen en helt ordinær router. Endret 19. februar 2016 av The Jackal Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Nope, bare internett. Men det går bra å koble rett fra fiberkonverteren til wan? har lissom hatt for meg at boxen fra altibox må være der som modem. Sett opp vlan tags. Vlan 102 for internett og kopier mac addressen fra zxyel hjemmesentralen. Ta en titt her 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Tilbake til tema på denne tråden Kjører nå: -NAS -crashplan -handbreak -plex -en test VM (ubuntu mate) på samme hardware. Egentlig ganske cool Ja, man kan gjøre dette gratis også, men nei, jeg orker ikke å lære meg så mye Linux. Edit: Fikk til det med å kutte ut altibox boxen nå. Det jeg måtte gjøre som jeg ikke viste sist gang var det med å sette vlan. Måtte ikke klone mac. Dumme er jo at 2 av portene på Asusen ikke kan brukes til lan, men men. Fått oppgradert til en i7 870 fra i3 530 Endret 13. januar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Digg Ønsket jeg hadde gått for i7 selv, istedenfor i5. 4 tråder er verdt det når du snakker om server Lenke til kommentar
Svar Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Det er så dritt at vi skal være så bortskjemte her i landet med at bare det nyeste skal være lett tilgjengelig. Må ty til ebay vist man skal ha tak i noe litt eldre, men noen ganger er man heldig å finner ting på finn også VI skulle hatt en FreeGeek her i landet. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Det er så dritt at vi skal være så bortskjemte her i landet med at bare det nyeste skal være lett tilgjengelig. Må ty til ebay vist man skal ha tak i noe litt eldre, men noen ganger er man heldig å finner ting på finn også VI skulle hatt en FreeGeek her i landet. Jepp, det skulle vi synd det ikke er marked for det her på berget Kom over unRAID 6 wiki nå, er kanskje ikke alle som vet om den. Siden den ikke er ferdig. Forklarer godt hva poenget med parity er også, hvis noen lurer på det http://lime-technology.com/wiki/index.php/UnRAID_Manual_6#WORK_IN_PROGRESS Endret 13. januar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
Svar Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg skal teste ut om jeg får til å sette opp reverse proxy. Med mye rart kjørende på innsiden nå hadde det vært greit å kunne pipet alt igjennom SSL Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Kom over unRAID 6 wiki nå, er kanskje ikke alle som vet om den. Siden den ikke er ferdig. Forklarer godt hva poenget med parity er også, hvis noen lurer på det http://lime-technology.com/wiki/index.php/UnRAID_Manual_6#WORK_IN_PROGRESS Er jo r6 som er tingen. Hvorfor fikset de ikkje det først? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Kom over unRAID 6 wiki nå, er kanskje ikke alle som vet om den. Siden den ikke er ferdig. Forklarer godt hva poenget med parity er også, hvis noen lurer på det http://lime-technology.com/wiki/index.php/UnRAID_Manual_6#WORK_IN_PROGRESS Er jo r6 som er tingen. Hvorfor fikset de ikkje det først?r6? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Kom over unRAID 6 wiki nå, er kanskje ikke alle som vet om den. Siden den ikke er ferdig. Forklarer godt hva poenget med parity er også, hvis noen lurer på det http://lime-technology.com/wiki/index.php/UnRAID_Manual_6#WORK_IN_PROGRESS Er jo r6 som er tingen. Hvorfor fikset de ikkje det først?r6?Raid 6 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Kom over unRAID 6 wiki nå, er kanskje ikke alle som vet om den. Siden den ikke er ferdig. Forklarer godt hva poenget med parity er også, hvis noen lurer på det http://lime-technology.com/wiki/index.php/UnRAID_Manual_6#WORK_IN_PROGRESS Er jo r6 som er tingen. Hvorfor fikset de ikkje det først?r6?Raid 6Hva mener du? unRAID bruker ikke noe "vanlig" raid. Heller ikke RAID 6. Det eneste jeg linket til var unraid 6 wiki, altså en wiki for versjon 6 av unraid Hva tenkte du på? Henger ikke helt med. Endret 29. februar 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Kom over unRAID 6 wiki nå, er kanskje ikke alle som vet om den. Siden den ikke er ferdig. Forklarer godt hva poenget med parity er også, hvis noen lurer på det http://lime-technology.com/wiki/index.php/UnRAID_Manual_6#WORK_IN_PROGRESS Er jo r6 som er tingen. Hvorfor fikset de ikkje det først?r6?Raid 6Hva mener du? unRAID bruker ikke noe "vanlig" raid. Heller ikke RAID 6. Det eneste jeg linket til var unraid 6 wiki, altså en wiki for versjon 6 av unraid Hva tenkte du på? Henger ikke helt med. Kan man miste 2 disker uten å miste data? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Nei, det kan man ikke enda, men dette kommer i versjon 6.2 Ser fram til det (er på 6.1.8 nå). https://lime-technology.com/forum/index.php?topic=45082.0 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Pr i dag, nei.Altså ubrukelig atm... Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Pr i dag, nei.Altså ubrukelig atm... Hehe, spørs hvor stor sikkerhet du har bruk for. Er ikke veldig stor sannsynlighet for at harddisk nr 2 krasjer når du rebuilder, men det kan selvfølgelig skje. Har det skjedd med deg noen gang? Kommer støtte for det i 6.2 da heldigvis Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Er en grunn for at jeg har 140TB med raid-6 Kunne tenke meg unraid med 2 party på en maskin her. Får vente litt da Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 2 party 140TB ja... Da forstår jeg kanskje hvorfor mulighet for 2 diskkrasj er greit.. Hvor mange harddisker har du totalt for 140TB da? Hvor mye av de 140TB kan du bruke? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Raid6 er for bleiebarn, vi litt mer tøffe bruker raid60 :P Men fra spøk til revolver, når jeg får opp alt, alt er stabilt, og jeg får råd er planen å ha det meste av media på Unraid og sette opp Synologyen jeg har med SHR2 for crashplan backups. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Raid6 er for bleiebarn, vi litt mer tøffe bruker raid60 :P Men fra spøk til revolver, når jeg får opp alt, alt er stabilt, og jeg får råd er planen å ha det meste av media på Unraid og sette opp Synologyen jeg har med SHR2 for crashplan backups. Hadde 12 stk 15k sasdisker i raid 60 i et par år. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå