MrVilla Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Var veldig så vanskelig det var dette her. Tror jeg starter helt på nytt heller. Slik som det er nå så kan jeg logge inn og alt ser helt fint ut, men jeg kan ikke se filene som jeg har lagt inn i filkatalogen på serveren direkte på mobilen. Kan kun se dem som jeg har lastet opp via mobil. Har prøvd alt for oppdater eller få dette syncet, men ikke sjangs. EDIT Fant ut hvorfor. SKal visst ikke legge filer inn via FTP, men laste den opp via nettverksleseren. jaja....lærer så lenge man lever;) Endret 24. november 2016 av MrVilla Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Hei akk starta med unraid. og jeg lurte på om jeg kunne kjøre VM med win 10 Bilde av info: http://bildr.no/image/R0REMzZV.jpeg Ikke noe problem å kjøre en VM med Windows 10.. men du bør lære hvordan det gjøres før du prøver. Og et godt råd er å få aktivert IOMMU som jeg ser er deaktivert hos deg.. Dette må aktiveres om du skal ha et eget grafikk kort til den VM. Men, det kreves at både hovedkort og CPU støtter VT-d og VT-x teknologi.. hvis dem gjør det, så må det bare aktiveres i bios/uefi Fyren har også flere andre gode videoer på hvordan ting gjøres https://www.youtube.com/channel/UC5LYki2fFiiqYnKx1xnIJbg/videos Selv har jeg 24gb RAM og i5-4460, og jeg kjører konstant en Windows 10VM med eget grafikk kort, tilkoblet TV, samt trådløst tastatur/mus sett.. og bruker dette som min hoved pc. Har satt av 12GB RAM til den og 3 av 4 CPU kjerner. Kjører også konstant en Windows Server 2016, med 2GB ram.. denne brukes kun en sjelden gang for installasjon av Windows via nettverk. Ellers er det et par dockers som kjører konstant også.. RAM forbruket er konstant på ca 70% med mitt oppsett.. så jeg kan fint kjøre igang en virtuell maskin til om jeg vil Googlet rask din CPU.. Den støtter VT-x men desverre ikke VT-d.. men klarer du deg med eksternt skrivebord, eller VNC tilkobling så funker det fint. Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Takker btw hvordan sletter jeg filer på cache ssd min? har noen filer som ikke vil overføres til diskene. og vil gjerne slette alt på cache Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Takker btw hvordan sletter jeg filer på cache ssd min? har noen filer som ikke vil overføres til diskene. og vil gjerne slette alt på cache ssh inn på unraid. Så skriver du "mc", slik at du kommer inn i midnight commander. Derifra kan du bla deg rundt og slette filer. Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Takker:) Noe annet jeg også lurer på. Når jeg har laget den mappe som deles . så kan jeg velge feks: Use cache disk: Yes. men jeg prøver og velge Use cache disk: No. men den vil ikke lagre endringen :o Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hei Har installert plex og skal inn å finne filene mine. Helt nyttesløst. Leiter som en tuling rundt omkring men skjønner lite og ingenting av den browsingen til plex'en. Noen som har noen tips om hvordan man får dette til å fungere? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Hei Har installert plex og skal inn å finne filene mine. Helt nyttesløst. Leiter som en tuling rundt omkring men skjønner lite og ingenting av den browsingen til plex'en. Noen som har noen tips om hvordan man får dette til å fungere? Post bilde av volume mappings for plex dockeren. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hei Har installert plex og skal inn å finne filene mine. Helt nyttesløst. Leiter som en tuling rundt omkring men skjønner lite og ingenting av den browsingen til plex'en. Noen som har noen tips om hvordan man får dette til å fungere? Post bilde av volume mappings for plex dockeren. Post bilde av volume mappings for plex dockeren. Er litt av problemmet. Jeg finner ingen volume map settings her. Slik ser config ut Lenke til kommentar
Svar Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Du må switche over til advanced view oppe i høyre hjørne Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Du må switche over til advanced view oppe i høyre hjørne OKI:) Nå klarte eg å legge til katalogen med filmer men ingen dukker opp. At ISO ikke kommer opp skjønner jeg da plex ikke støtter det formatet, men MP4 burde jo ha kommet opp? Og vips så var te også løst. Virker som at jeg har funet ut av det nå. Takker for all hjelp!!! Endret 13. januar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Nå klarte eg å legge til katalogen med filmer men ingen dukker opp. At ISO ikke kommer opp skjønner jeg da plex ikke støtter det formatet, men MP4 burde jo ha kommet opp? Og vips så var te også løst. Virker som at jeg har funet ut av det nå. Takker for all hjelp!!! Og hvorfor legger du da ikke ut løsningen etter selv å fått hjelp fra tråden? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Fikk idag en USB 3.0 kontroller i posten.. og etter montering så viser disk 4 i array 514 feil.. Tipper jeg har kommet borti s-ata eller power kabel til disken. Slo av serveren og lirket litt på s-ata og power kabel til disken, og starta opp igjen.. Da dukket disken opp som "disabled". "Device is disabled, contents emulated".. Ser ut til at unraid har kontakt med disken, men nekter å bruke den. Prøvde å kjøre en short s.m.a.r.t. test på den, og denne ble godkjent. Lurer da på hvordan jeg kan få disken enabled igjen?? Noen tips her? Fikk forøvrig til pass-through av USB 3.0 kortet til å fungere, måtte bare legge til ei linje manuelt i XML fila til VM, og nå fungerer det som ønsket Kan fint koble til å fra enheter uten å måtte inn i web-interface først.. og mobilen kobles også opp som den skal (bortsett fra hvis jeg kobler den i HUB, men tror strømmen er problemet, da jeg ikke har koblet til ekstern power, og USB kabelen er litt over 5 meter lang. *EDIT* Never mind.. tror jeg fant ut av det. Fant en guide på unRAID forumet, hvor det ble påpekt å prøve å stoppe array, fjerne disken, starte array, stoppe det igjen og legge til disken på nytt. Røde krysset ble i hvert fall borte, og nå står den som gul. Noe jeg regner med at betyr at disken enten blir sjekket er gjenoppbygd. Får la det stå til i morgen, og se om den er grønn da Endret 30. november 2016 av J@9 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Nå klarte eg å legge til katalogen med filmer men ingen dukker opp. At ISO ikke kommer opp skjønner jeg da plex ikke støtter det formatet, men MP4 burde jo ha kommet opp? Og vips så var te også løst. Virker som at jeg har funet ut av det nå. Takker for all hjelp!!! Og hvorfor legger du da ikke ut løsningen etter selv å fått hjelp fra tråden? Beklager. Det er jo selvfølgelig veldig naturlig. Jeg tenker vel egentlg at det som jeg spør om er så basic at det er svært få som lurer på det samme. Uansett! La inn følgende: Lenke til kommentar
Svar Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Fant en ubrukt 750GB WD Black Mobil HDD som jeg ikke bruker til noe. Tenkte jeg skulle bruke den som cache disk isteden for den 2TB disken jeg har pr i dag. Fant oppskriften på det her: https://lime-technology.com/wiki/index.php/Replace_A_Cache_Drive Nå er den i full gang med preclear og pre/post read, kommer til å ta tid. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Trenger litt hjelp her..Sliter med ustabilitet etter at jeg satte inn USB 3.0 kort.. Kortet brukes kun for passthrough til en VM, og det fungerer utmerket.. Har koblet til en 5 meter USB 3.0 kabel, med en Bluetooth dongle i andre enden (hadde egentlig en 4-ports hub.. men koblet den ut for å feilsøke), og denne dongelen brukes hovedsaklig til tastatur/mus.. Logitech MX5000 og MX1000. Helt plutselig slutter tastatur og mus å fungere.. Og jeg er temmelig sikker på at det ikke er BT dongelen som er problemet.. for det skjedde med det gamle settet også.. og det kjørte på original dongle. Når dette skjer, så hjelper det ikke med en VM reboot.. jeg må fysisk restarte unRAID. Jeg har også et remote program installert, som lar meg bruke mobilen som tastatur/mus.. og dette fungerer fremdeles fint.. Så det virker som om det er USB 3.0 kortet som mister kontakten med systemet.. Men en merkelig ting er at hvis jeg går inn på enhetsbehandlig, så slutter styring fra mobilen å fungere også.. eller.. tastatur og mus fra mobil slutter å fungere, men jeg kan fremdeles velge shutdown, restart osv fra mobilen. Har også en enhet som ikke fungerer.. og jeg finner ikke helt ut hva det er heller. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg kan veldig lite om passthrough, men er USB3 kortet på sin egen IOMMU gruppe?Noe her som kan være til hjelp?https://lime-technology.com/forum/index.php?topic=36768.0 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Kortet og alt som kobles til det skal være egen bus og IOMMU gruppe ja Det fungerer jo helt fint, helt til det brått kutter. Kan fungere i flere dager uten problemer.. og plutselig kutte ut. Skal ta en titt på linken når jeg har litt bedre tid Lenke til kommentar
Svar Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Noen som vet hvorfor handbrake docken ikke har auto passthru på audio?Den har også FLAC encoder, noe windows versjonen ikke har. Litt kjedelig å bare ha passsthru på DTS-HD og ikke TrueHD spor Lenke til kommentar
Faller Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Ble litt sugen på å prøve UnRaid selv etter å ha sett noe av funksjonaliteten i videoene til LinusTechTips. Det jeg (foreløpig) ønsker av funksjonalitet: - VM til Win 10 for daglig bruk - Time Machine backup av Macbook Air flere ønsker kan komme etterhvert som jeg blir mer kjent. Har en stasjonær maskin med følgende spec: I7 2600K (støtter ikke VT-d) 16 GB RAM Nvidia GTX 770 Primær SSD 180 GB Sekundær SSD: 160 GB To stk Western Digital 2 TB Wlan-kobling (har ikke mulighet for å trekke kabel på nåværende bosted) Lurer litt på om Win 10-VM vil fungere mer eller mindre native slik at f. eks spill kjører normalt (siden CPU ikke støtter VT-d)? Vil Wlan være en dealbreaker på noen måte? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Ble litt sugen på å prøve UnRaid selv etter å ha sett noe av funksjonaliteten i videoene til LinusTechTips. Det jeg (foreløpig) ønsker av funksjonalitet: - VM til Win 10 for daglig bruk - Time Machine backup av Macbook Air flere ønsker kan komme etterhvert som jeg blir mer kjent. Har en stasjonær maskin med følgende spec: I7 2600K (støtter ikke VT-d) 16 GB RAM Nvidia GTX 770 Primær SSD 180 GB Sekundær SSD: 160 GB To stk Western Digital 2 TB Wlan-kobling (har ikke mulighet for å trekke kabel på nåværende bosted) Lurer litt på om Win 10-VM vil fungere mer eller mindre native slik at f. eks spill kjører normalt (siden CPU ikke støtter VT-d)? Vil Wlan være en dealbreaker på noen måte? Det vil ikke fungere som ønsket for deg, CPU og hovedkort MÅ støtte VT-D og VT-X for å kunne benytte f.eks et skjermkort i passthrough mode.. Dette var et stort problem for meg, så jeg kjøpte meg ny CPU kun fordi jeg trengte dette Windows 10 VM vil fungere fint, men som sagt ikke sammen med skjermkortet ditt, og du blir da avhengig av enten VNC eller remote desktop for å få bilde. Og disse løsningene fungerer dårlig med spill dessverre. WLAN i seg selv vil nok ikke være noe stort problem, da VM'er, dockere, og selve unraid "snakker" sammen lokalt, og vil benytte et virtuelt gigabit nettverkskort Så, hvis WLAN fungerer godt nok nå, så vil nok ikke det være noe problem med unraid heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå