Gå til innhold

Windows 10, finnes det versjoner ?

Anbefalte innlegg

Jeg har som bildet mitt kanskje avslører en piratkopiert versjon av windows 7, mista min lisens for lenge siden og har ikke hatt penger/lyst til og kjøpe ny. 

Men om jeg vil oppgradere til windows 10 så trenger jeg en gyldig windows nøkkel ( Windows 7 eller 8 )

Det jeg lurer på da, kan jeg kjøpe en hvilken som helst windows 7 nøkkel ( altså den aller billigste versjonen ) oppgradere til windows 10 og bruke den der for og få et fullverdig opprativsystem ?

Eller finnes det versjoner av windows 10 ? at om jeg kjøper windows 7 starter 32 som mest sansynlig er billigst, får jeg da "Windows 10 starter 32 " ? eller får jeg windows 10 som alle andre 32 eller 64 ? regner med at 32 eller 64 er valgfritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har som bildet mitt kanskje avslører en piratkopiert versjon av windows 7, mista min lisens for lenge siden og har ikke hatt penger/lyst til og kjøpe ny. 

Men om jeg vil oppgradere til windows 10 så trenger jeg en gyldig windows nøkkel ( Windows 7 eller 8 )

Det jeg lurer på da, kan jeg kjøpe en hvilken som helst windows 7 nøkkel ( altså den aller billigste versjonen ) oppgradere til windows 10 og bruke den der for og få et fullverdig opprativsystem ?

Eller finnes det versjoner av windows 10 ? at om jeg kjøper windows 7 starter 32 som mest sansynlig er billigst, får jeg da "Windows 10 starter 32 " ? eller får jeg windows 10 som alle andre 32 eller 64 ? regner med at 32 eller 64 er valgfritt.

Med Win 7 Starter vil du få Win 10 Home.

https://www.microsoft.com/nb-no/windows/windows-10-specifications#upgrade

Lenke til kommentar

Og Win7 Starter får du uansett ikke kjøpt. Da er det 100% piratkopi i alle fall.

Og det risikerer du vel med de fleste Windows 7 / Windows 8 lisenser om du kjøper fra type ebay og lignende steder. Så da kan det være at du ender opp med samme resultat som nå, bare at du har betalt penger for det.

Lenke til kommentar

Du får fint installert Windows 10 uten produktnøkkel. Du får til og med brukt Windows 10 uten store problemer, hvis du kan leve uten mulighet til å tilpasse temaer som skrivebordsbakgrunn, påloggingsbilde, osv. Jeg har iaf. ikke aktivert noen av de virtuelle maskinene jeg bruker for test.

Lenke til kommentar

Hvor får dere fra at jeg skal kjøpe på ebay ? jeg spurte ikke om noe av det dere svarte på xD

Hvis jeg oppgraderer fra windows 7 starter/premium/home osv vil jeg da ende opp med windows 10 starter/premium/home ? 

Du burde kanskje lese svarene her, i post nr #2 så får du svaret. Du ender opp med Windows 10 Home (siden det ikke finnes andre versjoner enn Home og Pro i Windows 10).

Han linket også til en side med oversikt over hvilke  versjoner av Win7/8.x som gir hvilke versjoner i Windows 10.

Så i stedet for å klage, så bruk tid på å lese svarene du allerede har fått, ellers er det jo ingen poeng å gi deg noen svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...