Gå til innhold

Svart trost i hvitt landskap ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 4 stykker av dem på balkongen.

En av dem litt brunere og mer spraglete som denne.

Sjekka litt i fugleboka og tipper muligens en ungfugl uten at jeg er noen ornitolog.

Her kunne du kanskje unngått linje ut i nedre venstre hjørnet.

Ellers alt perfekt.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig kommentar med forbedringsforslag !

Du har aldeles rett, - kvisten burde ikke ha endt i hjørnet, - jeg skal være mer oppmerksom på dette fra nå av !

Unge svarttrosthanner ligner hunnfugler, med brunsvart fjærdrakt og brunt nebb, så ut fra den beskrivelsen, så er det trolig at den avbildede fuglen er en voksen hannfugl.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Da var fuglekongen på plass....:-)

Som vanlig, et utsøkt stykke fotoarbeid, med utfyllende tekst som er fint for oss som tror at fugl er fugl....

Lenke til kommentar

Da var fuglekongen på plass....:-)

Som vanlig, et utsøkt stykke fotoarbeid, med utfyllende tekst som er fint for oss som tror at fugl er fugl....

Hei, Pentaxen..

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg har prøvd å være åpen for å fotografere annet enn fugler, men det er det feltet som opptar meg mest.

Roar Kneppen har også skjønt hvordan det "ligger an", så han har gitt meg kallenavnet "Pipip-Albert" !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Kan de ha forregnet seg svarttrostene som har valgt å bli igjen her til lands ? Får meldinger om fugletypen ved foringsplasser på flere steder. Som du selv beskriver så har denne et nesten apatisk uttrykk. Og selvfølgelig, et godt fugleportrett fra deg.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig kommentar !

Jeg tror at de svarttrostene som har valgt å bli, har tolket signaler fra naturen på et usikkert grunnlag, og når vinteren kommer brått og det blir så kaldt som nå, er det ikke mulig for dem å fly til varmere strøk i Europa.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert

Et flott bilde igjen, av svarttrost, koltrast, blackbird :)

Hilsen Leif :cool:

Hei, Leif.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Svarttrost er jo Sveriges nasjonalfugl, "koltrast" !

M v h

Albert.

Yes, its Swedens nationalbird ? ?

Hei, igjen, Leif.

Jeg synes Sveriges valg av nasjonalfugl er fornuftig, for nær sagt alle i landet kan få øye på nasjonalfuglen.

Det samme gjelder Danmark, som har knoppsvane som nasjonalfugl.

Men i Norge er fossekall nasjonalfugl, og hvor mange har sett den fuglen ? Ganske få, tror jeg.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nydelig portrettert , vakkert bilde !!!

Flott komposisjon , skarpt med fine detaljer og med fine farger og lys gjør det ekstra livaktig.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...