Gå til innhold

2-i-1 pc erfaring/anbefaling ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Asus T100TAM og en T200TA, og er godt fornøyd med begge. Skal du skrive mye, så gå for 11,6" grunnet tastaturstørrelse. Skal den kun brukes som en surfe- og notatmaskin, så vil jeg anbefale 10,1". Den har mye bedre batteri, og er mer praktisk som nettbrett grunnet vekt. 11,6" blir litt for stort og tungt som nettbrett "i senga". 

Begge ble kjøpt på tilbud til kr 1990. Maskiner du bør glemme er de med kun 1GB RAM og/eller 32GB lagringsplass. Du bør satse på 2GB RAM og 64GB lagring. Skal du kjøpe i dag, så har Komplett tilbud på Lenovo Miix 300 https://www.komplett.no/product/858091/pc-nettbrett/baerbar-pc/2-i-1-pc/lenovo-miix-300-101-hd#

HP Pavilion x2 er også en fin maskin med siste generasjon prosessor http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP10N182NO/hp-pavilion-x2-2-i-1-10-n182no-solv

Lenke til kommentar

Jeg har vært fornøyd med min Microsoft Surface pro 2. Har såpass gode specs at jeg ikke har hatt behov for å kjøpe nummer 3 og 4 heller. Jeg bruker den til å spille Civ 5 i fanget mens kona ser på TV, skisse tegninger når jeg er på farten og generell surfing.

Kanskje du kunne sett etter en brukt surface? De er litt dyre nye.

Men ikke kjøp førstegenerasjon eller de som kjører ARM. Da kan du ikke bruke vanlige x86 windowsprogrammer.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet de andre pc'ene i denne tråden, men jeg har selv en Thinkpad yoga 14 som jeg varmt kan anbefale. Er ikke akkurat noen spillmaskin, men er kjapp og god til hverdagsoppgaver og den slags, samt god batteritid og skjerm. En av de bedre bærbarene jeg har hatt, men så koster den litt også da. Min versjon med i7 kostet ca 10K men trur du kan få de ned til 8 K, verdt å ta en titt på ihvertfall. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...