Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Powerline adapter til spilling?

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg powerline adapter til den stasjonære pcen min fordi det er helt jævlig med 150 i ping med det trådløse usb-adapteret jeg har nå, derfor lurte jeg på om noen har erfaringer med powerline, slik at man kobler en stikkontakt med ethernet-porter inn veggen ved ruteren og en ved pcen. deretter bruker man strømnettet som kablet nett. Har sett litt på Elkjøp sine hjemmesider og de fleste ligger på rundt 500kr. Funker powerline-adaptere nesten like bra som vanlig kablet nett eller er det verre enn vanlig wifi? Har sett litt på noen forskjellige og lurer på om jeg burde kjøpe en av de til 500 eller om jeg burde rive i denne: https://www.expert.no/data-og-tilbehor/nettverk-og-internett/nettverksforlengere/netgear-powerline-1200mbps/p-249294/ En annen ting som bekymrer meg er at jeg bor i en leilighet fra slutten av 1800-tallet eller noe sånt og har lest at dette kan føre til problemer. Håper noen har litt kunnskap om powerline funker eller ikke, desverre er det ikke aktuelt med en lang kabel fra ruteren til rommet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Håper noen har litt kunnskap om powerline funker eller ikke ...

Ja takk, begge deler. Hvis du leter litt rundt her vil du finne alle mulige meninger og erfaringer med powerline. Noen steder fungerer det utmerket, mange steder fungerer det ganske bra, men hos noen fungerer det ikke i det hele tatt. Hos meg fungere det godt for sønnen som gamer, men i et annet rom på samme kurs får vi svært dårlig hastighet. Du må bare prøve i praksis hjemme hos deg. Kjøp et sted med returrett, så kan du levere tilbake hvis det ikke funker.

Lenke til kommentar

Ja takk, begge deler. Hvis du leter litt rundt her vil du finne alle mulige meninger og erfaringer med powerline. Noen steder fungerer det utmerket, mange steder fungerer det ganske bra, men hos noen fungerer det ikke i det hele tatt. Hos meg fungere det godt for sønnen som gamer, men i et annet rom på samme kurs får vi svært dårlig hastighet. Du må bare prøve i praksis hjemme hos deg. Kjøp et sted med returrett, så kan du levere tilbake hvis det ikke funker.

Ok, takk for svaret :) Vet du hvilken modell sønnen din har? Jeg vil gjerne kjøpe den hvis den funker godt for han!

Lenke til kommentar

Ok, takk for svaret :) Vet du hvilken modell sønnen din har? Jeg vil gjerne kjøpe den hvis den funker godt for han!

Han vet ikke hva han har, men det vet jeg fordi det er jeg som har satt opp og er nettverksadmin her. ;) Her bruker vi en eldre D-Link som ikke leveres lenger. Men merket har ikke så mye å si. Og som jeg skrev i stad så må man prøve selv der hvor det skal brukes. Det er langt fra sikkert at det fungerer hos deg selv om det fungerer bra i et rom hos meg (og ganske dårlig i at annet rom). Kjøp et sett fra Netgear eller D-Link i en lokal Elkjøp eller annen butikk med returrett og prøv selv hjemme hos deg.

Lenke til kommentar

Han vet ikke hva han har, men det vet jeg fordi det er jeg som har satt opp og er nettverksadmin her. ;) Her bruker vi en eldre D-Link som ikke leveres lenger. Men merket har ikke så mye å si. Og som jeg skrev i stad så må man prøve selv der hvor det skal brukes. Det er langt fra sikkert at det fungerer hos deg selv om det fungerer bra i et rom hos meg (og ganske dårlig i at annet rom). Kjøp et sett fra Netgear eller D-Link i en lokal Elkjøp eller annen butikk med returrett og prøv selv hjemme hos deg.

Da gjør jeg det og krysser fingrene for at det funker  :w00t:

Lenke til kommentar

Har positive erfaringer med homeplug til spilling! Har et hus fra 1955 med elektrisk anlegg som ble byttet for 10-15 år siden og har ca 100mb opp og ned mellom to devolo dlan 650+ adaptere :) Selv vil jeg anbefale å finne adaptere basert på den nyeste homeplug standarden, altså homeplug av2, zyxel 5456 feks er basert på denne og tester rundt om kring har målt de til 300-350mbit, men da selvfølgelig under optimale forhold. Som skrevet tildligere er det mange meninger om hva som funger osv så du må nesten prøve deg fram og evt bruke angrerett hvis det skulle bli nødvendig!

Lenke til kommentar

Har positive erfaringer med homeplug til spilling! Har et hus fra 1955 med elektrisk anlegg som ble byttet for 10-15 år siden og har ca 100mb opp og ned mellom to devolo dlan 650+ adaptere :) Selv vil jeg anbefale å finne adaptere basert på den nyeste homeplug standarden, altså homeplug av2, zyxel 5456 feks er basert på denne og tester rundt om kring har målt de til 300-350mbit, men da selvfølgelig under optimale forhold. Som skrevet tildligere er det mange meninger om hva som funger osv så du må nesten prøve deg fram og evt bruke angrerett hvis det skulle bli nødvendig!

Ok, tusen takk! Skal se litt på den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...