Gå til innhold

Problemer med partisjon på WD disk


bjaa

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har en ca. 1 måned gammel WD 200 GB 7200 rpm 2MB cache hardisk...Jeg fikk noen disk errors engang, og masse korrupte filer...Så jeg lavnivå formaterte disken og partisjonerte den i 2 deler. Nå så får jeg ikke kommet innpå partisjon nummer 2 engang. da kommer det følgende feilmelding: "E:/ er ikke tilgjenglig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses". Jeg har prøvd å skjekke den for errors i Partition Magic 8, og da kommer det følgende feilmeldinger, "Cluster cross linked or not allocated" ..den kommer flere ganger... HVa kan være galt? er det noe jeg kan gjøre, eller er disken defekt rett og slett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Western sitt teste program er veldig bra ja.. Liker også "IBM" sitt.. HER

 

FÅr du en feil der så står det at det er en feil på en NON-IBM disk.

 

PS: Jeg sier fortsatt IBM selvom det ikke er dem som har ansvaret for hardiskproduksjon fortsatt.

 

EDIT: Er det feil i Drive fitness så noterer du feilkoden og sender inn disken til stedet du kjøpte han.. De setter faktisk pris på at du legger med feilkode osv..

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Takk for bra svar!

 

Jeg skal teste det ut når jeg får starta maskina, må bare skaffe et tastatur litt fort først. Så laster jeg ned programmet og gjør som du sa.. ;)

 

Edit: kom på at jeg har prøvd å lavnivå formatere den engang før også.

Endret av bjaa
Lenke til kommentar

Hallo Igjen!

 

Nå har jeg kjørt en såkaldt "extended test", og her er resultaet av den :shrug:

 

 

Test Option: EXTENDED TEST

Model Number: WDC WD2000BB-00DWA0

Serial Number: WD-WMAEH1646928

Firmware Number: 510.R551

Drive Type: IDE

Port Number: 0, Primary/Master

Capacity: 134.22 GB

SMART Status: PASS

Test Result: PASS

Test Time: 17:27:04, November 18, 2003

 

 

Som dere sikkert ser så står kapasiteten på 134GB nå. Den er partisjonert. Den partisjonen på 134 GB funker fint, hvertfall de 34GB'ne jeg har fylt den opp med. Men den andre partisonen derimot , som er på ca. 50 GB funker altså ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...