Gå til innhold

Design forslag for alinux.no

LordErr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker fortsatt ikke kombinasjonen av skråstrek og avrunding. Det ene eller det andre.

:roll:

Du bør også legge til rette for en footer slik det er på de andre sidene i nettverket.

Alle kolonnene (nedenfor logoens slutt) kan med fordel ha samme bakgrunnsfarge.

Hovedkolonnen kunne kanskje ha vært litt breiere i forhold til de andre. nettverksmenyen

kan sikkert ligge under den menyen du forestilte deg på venste side. Det jeg lurer litt på er

om denne kan lages i f eks javascript, slik at man slipper å oppdatere siden for å vise ulike deler av menyen. Skriv heller at Tux eies av Everaldo Coelho istedenfor webadressen.

Endret av Egil.B
Lenke til kommentar

Hehe, bra det sim. Samme her egentlig, eg likar ikkje skrive norsk oppgavar. Uansett hvilket maal dei er i.

- Vel, som jeg sa f0r det er bra LordError :> Men designet er litt for stort for denne skjermen, det er jo skjermen sin feil da..

Men det er noen design "glitch"es i IE6 som jeg tror jeg bruker her.

Foressten hadde det vAErt fint om vi hadde faatt mappe-visning saa vi slipper aa gaa til source for aa se de diverse filene som blir brukt.. Da slipper jeg ogsaa og bruke MSIE sin forferdelige "Save webpage as.." sak... :) Jeg skal nemlig ha med meg siden hjem til laptopen og se paa den der heller..

- Stripa som er til h0yre, den daattete er litt rar, noen ganger er det streker noen ganger prikker.. Men naa bruker jo jeg en av de vaerste browserene ogsaa da (ok, skal slutte og si det hele tia :p ) Ja, virker som det er renderingen i denne browseren. Naar jeg scroller opp og ned saa forandrer strekene paa seg..

-- men siden funker mye bedre i IE enn hva min gj0r, pga du bruker jo konvensjonelle tables (ikke helt etter XML tankegang da, men det er jo lettest - og ofte best - saann egentlig :))

Ja, jeg har egentlig ikke noe stort negativt aa komme med, og det er jo positivt :D:p

Lenke til kommentar
Perfy. Men mens vi allerede krangler over hvordan logoen skal "avrundes", foreslår jeg dette:

________
|        \
|_____|

hehe, selv saa vil LordError ha noe a la;

'_______
|__logo__\
|        |
|        |
|        |
|        |
,\_______|

EDIT: Altsaa, det er for hele sia da :) Med logoen i topp...

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Siden alle nå lager design tenkte jeg at jeg skulle lage et også :D

Det er laget ut fra velmont sitt, men med en del forandringer, og jeg har blant annet tatt en del fra LordError sitt (blant annet fargene) Siden skal fungere i alle nettlesere, (fungerer utmerket i links/lynx :)) bortsett fra ie5 der den kanskje kan se litt rar ut, men det kommer til å bli fikset når jeg får tid til å sette meg ned til å regne.

Siden støtter også alle oppløsninger (selv om 640x400 blir litt rar, blir kanskje fikset senere) og 1600+ der siden blir litt for vid (men hvem surfer med fult vindu i sånne oppløsninger?:))

Siden kan sees her: http://mohuhau.no-ip.com/alinux/alinux20.html

Alle lagringer jeg gjør kommer direkte hit, slik at den kan nok til tider se ganske rar ut :D

Ble egentlig ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men allikevel ikke så værst.

EDIT: Dumme meg skrev feil av .org og .com

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar
Her er mitt design forslag til alinux.no.

Jeg kommer til å jobbe mot serveren og uploade etterhvert som ting faller på plass.

Kom med kommentarer og kritikk! :)

http://www.programmer.no/linux

OBS!! Dette er fortsatt under utvikling og ikke ferdig enda!

Mrk! En _STOR_ takk til Mr.Ueland som skaffet webplass, så jeg har et sted å vise ting frem! :D

Bra jobba!

Dette så lekkert ut. Flott at det etableres et nettsted for UNIXens fremme. Dette skal bli bra!

Lenke til kommentar
Siden alle nå lager design tenkte jeg at jeg skulle lage et også :D

Det er laget ut fra velmont sitt, men med en del forandringer, og jeg har blant annet tatt en del fra LordError sitt (blant annet fargene) Siden skal fungere i alle nettlesere, (fungerer utmerket i links/lynx :)) bortsett fra ie5 der den kanskje kan se litt rar ut, men det kommer til å bli fikset når jeg får tid til å sette meg ned til å regne.

Siden støtter også alle oppløsninger (selv om 640x400 blir litt rar, blir kanskje fikset senere) og 1600+ der siden blir litt for vid (men hvem surfer med fult vindu i sånne oppløsninger?:))

Siden kan sees her: http://mohuhau.no-ip.org/alinux/alinux20.html

Alle lagringer jeg gjør kommer direkte hit, slik at den kan nok til tider se ganske rar ut :D

Ble egentlig ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men allikevel ikke så værst.

neeei.. *gråte* - jeg klarer ikke resolve ipen din! :'(

Jeg som ville virkelig se den siden :grine: ..

Kanskje du vil lage en egen tråd heller? Den blir litt anonym her.. - Men jeg har jo ikke sett hvor store forandringer som er gjort :)

Uansett hadde sikkert det innlegget ditt passet bedre i min tråd siden den er basert på min -> da er det liksom som en "utstikker" ifra mitt design, en videreutvikling :)

Menmen, den er sikkert flott.. Jeg må få ipen din slik at jeg kan få sett den!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Naa har jeg etter lang tid faatt "flyttet" designet til LordError over til CSS..

Dere faar si hva dere synes og rapportere om feil, jeg antar det er noen ;)

Selv om CSS versjonen faktisk ser bedre ut i IE enn HTML versjonen :dontgetit:

Her ligger filene -> http://velmont.jubalon.net/alinux/LordError/

Bildene skulle visst skrives relative til stilsettet og ikke html-sida, fikk fikset feilen f0r post :)

-- Og LordError, les kommentarene i HTMLen samt CSS fila.

Lenke til kommentar
Naa har jeg etter lang tid faatt "flyttet" designet til LordError over til CSS..

Selv om CSS versjonen faktisk ser bedre ut i IE enn HTML versjonen  :dontgetit:

Bildene skulle visst skrives relative til stilsettet og ikke html-sida, fikk fikset feilen f0r post :)

Hmm i Mozilla da (har aldri hatt problemer med den)?

Screenshot

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Selv om CSS versjonen faktisk ser bedre ut i IE enn HTML versjonen  :dontgetit:

Hmm i Mozilla da (har aldri hatt problemer med den)?

Screenshot

Vilken font bruker du i mozilla?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke aning om hvordan jeg skal få det til å funke i Mozilla. Den renderer CSS på en annen måte en IE, og Opera renderer forskjellig ifra IE!

Siden så slik ut i Opera før - men jeg lagde en ".Opera-hack" slik at det funka sånn hallveis, men opera hacken funka ikke i mozilla... :S Jeg skal se om jeg kan lage et alternativt stylesheet til Mozilla først og se om det går ann og legge inn en hack inn i det vanlige så den funker i alle 3 browsere på likt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
[...]

jeg har laget en CSS versjon av LordErrors design

[...]

Kan ikke du starte men å legge ut, så kanskje noen andre kan redigere(eller noe, bare gjøre noe :p ).. Da har ihvertfall noen startet. Forhåpentligvis går det lettere hvis "noen" starter. Da kan kanskje adminene gjøre noe også.

Har lagt ut denne for 200 år siden jeg ;)

Ligger i LordError sitt designforslag tråd.. - den er nok langt bak, men søker du og svarer så kommer den nok fram :)

Tror nok den posten er slettet. Da det nye forumet kom eller noe...

Den er garantert borte hvis du la den ut for 200 år siden :p

Der var den. Søke-søke-søke :p Men CSS versjonen er som sagt litt buggy pga slemme browsere... :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...