Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 her kommer svaret: pcen skal brukes til spilling, flash-filmer, adobe og spilling. :-) hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg det beste, men så har jo budsjettetsom sagt steget med en del tusen etterhvert... Mener at det har vært småproblemer med SATA som PrimaryHD. SÅ ville ha skiftet ut Hk til et vanlig Abit NF7 V2.0 kort. Og kjøpt meg en vanlig 3.5" IDE HD under 1000 lappen. Men kjøp en med 8MB cashe. Her sparer du kanskje 200kr tilsammen. Kost på deg powercolor 9800pro til 2700kr koster 700 kr mere Og kjøp 2stk 256 brikker i steden for 1 512 brikke. Blir samme pris Skift ut den 15" flatskjermen din med en 19" CRT Her kan du spare opp til 1000kr Så med disse endringer så sparer du faktisk penger 1. betaler jo bare 1700 for 9600XT, så jeg må si jeg ikke skjønner regnestykket ditt seVen 2. skal kjøpe en 512 brikke til senere. 3. skal ha flatskjerm 4. vil ha firewire på hk. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 1. betaler jo bare 1700 for 9600XT, så jeg må si jeg ikke skjønner regnestykket ditt seVen 9600 XT funker utmerket til spill, også de nye, så lenge du ikke kjører mer enn 2xAA. 2. skal kjøpe en 512 brikke til senere. :ide: God strategi. Sørg for å få en identisk med den du kjøper. 3. skal ha flatskjerm Javel, men personlig foretrekker jeg CRT til spill og filmer. Sørg i det minste for å få deg en av høy kvalitet, som også kan gi detaljer i høylys- og skyggepartier. Og som ikke har for sen oppfriskningshastighet. 4. vil ha firewire på hk. Smart move. Separat firewire-kort koster fort en 5-600 kr. Bedre å legge i litt ekstra på hovedkortet. Jeg tror du får en glimrende PC! :-) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 takk hilram, angående skjerm, jeg har rett og slett ikke plass på pulten til en CRT , men vet noen om skjermen jeg har planlagt er bra?(samsung syncmaster 15") og hva er 2xAA? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Mener at det har vært småproblemer med SATA som PrimaryHD. SÅ ville ha skiftet ut Hk til et vanlig Abit NF7 V2.0 kort. Og kjøpt meg en vanlig 3.5" IDE HD under 1000 lappen. Men kjøp en med 8MB cashe.Her sparer du kanskje 200kr tilsammen. Kjører i dag med Seagate S-ATA disk som hoved (eneste) harddisk. Aldri noen problemer, men husk å ha klar en FLOPPY disk med S-ATA driver når du skal installere Windows. Husk bare å få med en power-overgang til S-ATA disken! hvilken seagate harddisk da? fulgte strøm-overgangen med? har lurt litt på det der... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) takk hilram, angående skjerm, jeg har rett og slett ikke plass på pulten til en CRT , men vet noen om skjermen jeg har planlagt er bra?(samsung syncmaster 15") og hva er 2xAA? Samsung 152T er veldig bra, kanskje den beste når det gjelder fargegjengivelse. Den har også relativt lav responstid. (25 ms.) Har også hørt mye fint om Hercules Prophetview, mht. oppfriskningshastighet. Den har ikke fullt så rike farger, og svikter litt i gjengivelsen av mørke partier. Eizo kommer som regel høyt i tester. Uansett hva du velger, pass på at responstiden ikke overstiger 25ms hvis du skal spille. (Og det skal du jo...) Jeg vet at mange produsenter jukser på dette i reklamen, og oppgir f.eks. responstid fra "pixel on" til "pixel off". Dette gir en halvering i forhold til reell responstid, som skal måles on-> off-> on. Styr i allefall unna Hitachi! 2xAA betyr 2X AntiAliasing. Dette er en teknikk for å glatte ut linjer i bildet, som pga. pixlene på skjermen kan få litt "trappetrinn-preg". HER er en artikkel fra AnandTech som forklarer AntiAliasing på en god måte! (edit: la opp link til feil side...) Endret 19. november 2003 av hilram Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 (endret) ok, skal lese der men fikk du med strøm-overgang til din seagate? (seVen)og hvilken type var det? Endret 19. november 2003 av suzze Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 ok, skal lese der men fikk du med strøm-overgang til din seagate? (seVen)og hvilken type var det? Strøm-overgangen må bestilles separat. Har en Seagate Barracuda V 80GB S-ATA. Stillegående og fin. Men vurder Maxtor (de solgte ikke S-ATA disker da jeg kjøpte min...), de har litt bedre ytelse og støyer minimalt mer. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Så når alt kommer til alt så burde jeg kanskje kjøpe meg en maxtor i sedet for? har vært veldig usikker på valg av harddisk, + at jeg ikke har lagt vekt på at de andre komponentene skal være så ekstreeemt stillegående... edit: og bare for å gjøre valget vanskeligere, finnes det andre alternativer og? hva sier du/dere? Endret 19. november 2003 av suzze Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Så når alt kommer til alt så burde jeg kanskje kjøpe meg en maxtor i sedet for?har vært veldig usikker på valg av harddisk, + at jeg ikke har lagt vekt på at de andre komponentene skal være så ekstreeemt stillegående... edit: og bare for å gjøre valget vanskeligere, finnes det andre alternativer og? hva sier du/dere? Jeg har en maxtor disk på 30 GB i en annen maskin, og den bråker MINDRE enn min 80 GB Seagate! Se først og fremst på pris her..... Ytelsen er bra uansett. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 ok, seagaten er dyrest, maxtor er billigst... men har hørt en del dritt om maxtor da: eks: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=157718 ikke så lett å bestemme seg, men at maxtor støtter begge strøm-utgang-typene er vel et stort pluss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå