Gå til innhold

oppsettet mitt er endelig klart!

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest uendelig mange tester og spurt utallige spørsmål her på forumet
har jeg kommet frem til dette oppsettet :D :

Kommentarer til oppsettet?
Takker for alle svar :-)

[b]AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Barton 1457,-
Socket A 333MHz bus, 512kb BOXED

Sony CD-brenner IDE 52x/24x/52x Sort 411,-

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort 137,-
Floppydisk Intern

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA 8MB 965,-
S-ATA/150 8MB cache ST3120026AS

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA
nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire 977,-

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort
Kabinett m/360W DX-01B-D P4 / AMD 912,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond
32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 964,-

Samsung 15" LCD Syncmaster 152V TCO99 2749,-
Skjerm,Silver

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR
AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail 1712,-

MSI Wireless 11b Access Point
802.11b, 11 Mbps 637,-

MSI Wireless 11b PCI Card
802.11b, 11 Mbps 444,-

11 varer til totalt kr 11365,- inkludert mva - mva utgjør kr 2199,-[/b]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Tenk deg om: Trenger du virkelig floppy?

Skjønner egentlig ikke hva 'alle' har 'imot' floppy-disk.. koster kun 100-150 og er alltid grei å ha hvis man en dag skal overføre et dokument/noen dokument/bilder fra en pc til en annen.

Og hvis man skal flashe bios kan det være greit med floppy disk og oppstartsdiskett.

Forøvrig ser oppsettet meget bra ut, det eneste jeg kan sette fingen på er, som nevnt, valg av vifte. En vifte til 200kr kan gi ganske mye igjen i form av kjøling og lydnivå (Silent Breeze lager 19db lyd).

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke hva 'alle' har 'imot' floppy-disk.. koster kun 100-150 og er alltid grei å ha hvis man en dag skal overføre et dokument/noen dokument/bilder fra en pc til en annen.

Den eneste gangen noen bruker floppy nå til dags er ved flashing av BIOS. Og her finnes det andre muligheter med USB-thumbdrives, live-flashing fra windows osv.

Overføre et par bilder eller et dokument fra en PC til en annen? :lol: Sånt bruker vil nettverk til, og kanskje en CD til noe i ny og ne. En diskett har plass til et word dokument eller noe, og tåler ihvertfall ikke bli å bli fraktet utenfor husets fire vegger. Og jeg avskyr å måtte ha en ekstra stor og brei flat kabel i kabinettet mitt for noe så foreldet som floppy.

Endret av Magnus Kopstad
Lenke til kommentar
Den eneste gangen noen bruker floppy nå til dags er ved flashing av BIOS

Den er også praktisk skal du installere windows på en S-ATA disk.

Og jeg avskyr å måtte ha en ekstra stor og brei flat kabel i kabinettet mitt for noe så foreldet som floppy.

Du får runde kabler til floppy også.

Og, til sist, jeg har et fint deksel å ha foran, og da er det helt greit med floppydisk :) LianLi rokker!

Lenke til kommentar

Vis du tenker ytelse så vil du vinne mye mere på å skifte ut Xp2800+ med en Xp2500+ da sparer du 700kr og heller legge på 700kr på 9600xt kortet og kjøpe et 9800pro til 2700kr. Vis du gjør dette vil du få en kraftpakke :)

Lurt å skifte ut 512 brikken med 2 stk 256 brikker da du kan kjøre minne i dual mode med 2 brikker.

Med disse endringene blir ikke prisene noe høyere, men ytelsen blir mye bedre :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Overføre et par bilder eller et dokument fra en PC til en annen? :lol: Sånt bruker vil nettverk til, og kanskje en CD til noe i ny og ne. En diskett har plass til et word dokument eller noe, og tåler ihvertfall ikke bli å bli fraktet utenfor husets fire vegger.

En diskett har plass til flere word/excel dokumenter, avhengig av størrelsen på dokumentene... bruker man pc på skolen/jobb kan det være greit å kunne frakte noen små-filer frem og tilbake (er ikke alle pc'er som har cd-brenner...). Og hvorfor tåler ikke en diskett å bli tatt med utenfor huset :roll: ?

Lenke til kommentar
Den eneste gangen noen bruker floppy nå til dags er ved flashing av BIOS

Den er også praktisk skal du installere windows på en S-ATA disk.

Og jeg avskyr å måtte ha en ekstra stor og brei flat kabel i kabinettet mitt for noe så foreldet som floppy.

Du får runde kabler til floppy også.

Og, til sist, jeg har et fint deksel å ha foran, og da er det helt greit med floppydisk :) LianLi rokker!

:yes: ....lian li er meget pent me floppy deksel ( bruk round cabel)

Lenke til kommentar

eh.. har skjekket ut litt priser: jeg sparer KUN litt i overkant av 400kr å kjøpe en XP2500+... da må jeg i tillegg ut med noen lapper på en CPU-vifte..

legge på de 700kr jeg sparer(egentlig 400..) og kjøpe et 9800PRO til 2700kr?

Det er altså 1000 kr ekstra, mens jeg kun har spart 400 + at jeg må ha en CPU-vifte...

og budskjettet er dessverre utvidet så mye at det gjør vondt.. ;)

Lenke til kommentar
og er seagate et bra valg, angående harddisk? :shrug:

Seagate er nok det beste hd valget, yter litt dårligere enn WD men støyer til gjenngjeld en god del mindre...

Jeg ville i hvertfall satsa på å kjøpe xp2500+ og (feks) PowerColor 9800Pro.

hvordan er den i forhold til maxtoren i samme prisklasse da?(dimondmax 9 8MB cache) :shrug:

Endret av suzze
Lenke til kommentar
her kommer svaret: pcen skal brukes til spilling, flash-filmer, adobe og spilling. :-)  hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg det beste, men så har jo budsjettet

som sagt steget med en del tusen etterhvert...

Mener at det har vært småproblemer med SATA som PrimaryHD. SÅ ville ha skiftet ut Hk til et vanlig Abit NF7 V2.0 kort. Og kjøpt meg en vanlig 3.5" IDE HD under 1000 lappen. Men kjøp en med 8MB cashe.

Her sparer du kanskje 200kr tilsammen.

Kost på deg powercolor 9800pro til 2700kr

koster 700 kr mere

Og kjøp 2stk 256 brikker i steden for 1 512 brikke.

Blir samme pris

Skift ut den 15" flatskjermen din med en 19" CRT

Her kan du spare opp til 1000kr

Så med disse endringer så sparer du faktisk penger :woot:

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar
Mener at det har vært småproblemer med SATA som PrimaryHD. SÅ ville ha skiftet ut Hk til et vanlig Abit NF7 V2.0 kort. Og kjøpt meg en vanlig 3.5" IDE HD under 1000 lappen. Men kjøp en med 8MB cashe.

Her sparer du kanskje 200kr tilsammen.

Kjører i dag med Seagate S-ATA disk som hoved (eneste) harddisk. Aldri noen problemer, men husk å ha klar en FLOPPY ;) disk med S-ATA driver når du skal installere Windows.

Husk bare å få med en power-overgang til S-ATA disken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...