SailorMoon Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Ønsker erfaringer fra folk som er er helsefagarbeider enten med eller uten fagbrev. Hvor jobber du og hva gjør du i løpet av en dag/arbeidsoppgaver. Andre relevante erfaringer til evnet er også velkommen. Lenke til kommentar
Eved Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg jobber som assistent i hjemmesykepleien. Typisk dagvakt (0745-15) starter med 20 min rapport med alle ansatte hvor man får utdelt sin arbeidsliste hvor det står hvem man skal besøke og hva man skal hjelpe de med. Etter rapporten starter man på arbeidslisten. Listen hjelper deg med prioriterings rekkefølgen. Hos brukerne er vanlige rutiner alt etter behov for den enkelte. Noen trenger fullt stell, mens andre trenger kun hjelp til å ta medisiner eller ta på kompresjonsstrømper. De som krever mye stell er det selvfølgelig disponert mer tid til. I ukedagene på dagtid har man også ofte en eller to dusjer som kommer i tillegg til den vanlige rutinen hos brukeren. Det er vanligvis "rush" i perioden fra 08-1130 ca. Deretter er det pause fra 12-1230 så rapport fra 1230-1250. Fra 13-15 er det stort sett middags besøk, gåtrening, do-hjelp, medisiner osv. Kveldsvakter er fra 15-2230. Starter med rapport i 20 min hvor man får utdelt arbeidsliste. 1530-18 er man ute hos brukerne og hjelper med mat, do, medisiner. Pause fra 18-1830. 1830-2230 er det "rush" hvor man skal ta av kompresjonsstrømper, kveldsstell, medisiner osv. Det er en veldig flott og givende jobb. Møter mange forskjellige mennesker, og får mulighet til å hjelpe de. Som helsefagarbeider får man også mer ansvar ved at man tar sårstell og får ansvar for en gruppe brukere sammen med sykepleier. Lenke til kommentar