Laffe Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Er det det? Og hva slags konsekvenser kan det gi deg? Personen sier at det er vanskelig å lese meg iom at jeg gir, I følge sjefen, forskjellige signaler. Da tenker jeg, javel? Hva er grunnen til at du skal lese meg? For jeg er den eneste ansatte h*n ikke klarer å lese på jobben, noe som da gjør han oppgitt/irritert. Skjønner ikke hvorfor man skal bli oppgitt av den Grunn? Skal sies at jeg er blant de som er godt likt og bestennenfor jobben(i de fleste katogoriene/avdelingene) samt at sjefen har utrykket personlig at jeg er den flinkeste ansatte som hnn har ansatt I sin karriere, dog den vanskeligste å lese. Jeg sa det som e det var: om du blir irritert over det, så kan du som sjef bare si meg opp? Nei, det ville han ikke. På en måte så tar jeg det som kompliment, men på en annen måte lurer jeg på om det er negativt? Personlig har jeg blitt lært opp at: om folk ikke klarer å lese deg, men du klarer å lese de. Da vil man gjøre det bra I livet, spesielt I forhandlinger (uavhengig jobb eller fritid) Endret 20. januar 2016 av Laffe Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Det kan slå begge veier slik jeg ser det, men sjefen din burde være glad for det, for på den måten kan han utvikle seg til å takle personer han ikke klarer å lese. Om han skal ha personalansvar lenge må han takle alle typer personer. Virker jo som om sjefen din er generelt sett fornøyd, så det er vel ikke ditt problem, men sjefen din sitt Den beste sjefen jeg har hatt leste meg veldig godt Eller er min mening at det ikke er så viktig å ikke bli lest, men å være bevist og dels styre på hva den andre leser. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Det kan slå begge veier slik jeg ser det, men sjefen din burde være glad for det, for på den måten kan han utvikle seg til å takle personer han ikke klarer å lese. Om han skal ha personalansvar lenge må han takle alle typer personer. Virker jo som om sjefen din er generelt sett fornøyd, så det er vel ikke ditt problem, men sjefen din sitt Den beste sjefen jeg har hatt leste meg veldig godt Eller er min mening at det ikke er så viktig å ikke bli lest, men å være bevist og dels styre på hva den andre leser. Godt å høre. Den forrige sjefen jeg hadde leste meg relativt ganske lett og skjønte veldig fort hvorfor jeg var I den og den situasjonen og skjønte årsaken til hvorfor jeg oppførte meg slikt der og da. H*n ga meg derfor tillatelsen til å "kicke" ut de som jeg anså som "ikke motivert nok" Dessverre, så er min nåværende sjef en person som ikke tar ting seriøst når man sier I fra om de feilene og manglene, og hva som trengs for å potensielt slå konkurrenten(tidligere arbeidsted). Siden da, så har jeg egentlig bare gitt fullstendig F. For Jeg byttet selskap I håp om at jeg kanskje kunne påvirke eller gjøre selskapet bedre enn det selskapet jeg var i, noe jeg har gjort sånn sett I mine øyene. Omsetningsmessig. Jeg tenker derfor, er det verdt å gå ned I lønn om man trivdes mer I din tidligere jobb? For Min tidligere sjef vil fortsatt ha meg og jeg trivdes egentlig ganske godt. Problemet var bare at jeg mente at jeg var mer Verdt/fortjente mer I lønn Endret 20. januar 2016 av Laffe Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg liker uforutsigbarhet. Det er mennesker som gir noe ekstra, tenker utenfor boksen og ser løsninger i stedet for problemer. Ulempen, sånn i forhold til et arbeidsforhold, er selvsagt impulsiviteten. Plutselig stikker de av, eller finner noe annet å drive med. Men disse menneskene kan gi såpass mye på kort tid, at det er verdt risikoen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg tenker derfor, er det verdt å gå ned I lønn om man trivdes mer I din tidligere jobb? For Min tidligere sjef vil fortsatt ha meg og jeg trivdes egentlig ganske godt. Problemet var bare at jeg mente at jeg var mer Verdt/fortjente mer I lønn Det er umulig å svare på eller gi noe godt svar på. Selv sluttet jeg i "drømmejobben" pga lønn, men om dette er riktig for deg må du selv finne ut av. Hvor viktig penger er og hvor bra du tjener har jo en del å si det også. Tjener du akkurat nok til å overleve i en jobb men masse i en annen kan det jo muligens være verdt å bytte. Tjener du bra i begge, men litt bedre i den ene er det kanskje greit å ha den du trives best i? Hvor mye i kroner er din trivsel på jobb verdt? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Jeg tenker derfor, er det verdt å gå ned I lønn om man trivdes mer I din tidligere jobb? For Min tidligere sjef vil fortsatt ha meg og jeg trivdes egentlig ganske godt. Problemet var bare at jeg mente at jeg var mer Verdt/fortjente mer I lønn Det er umulig å svare på eller gi noe godt svar på. Selv sluttet jeg i "drømmejobben" pga lønn, men om dette er riktig for deg må du selv finne ut av. Hvor viktig penger er og hvor bra du tjener har jo en del å si det også. Tjener du akkurat nok til å overleve i en jobb men masse i en annen kan det jo muligens være verdt å bytte. Tjener du bra i begge, men litt bedre i den ene er det kanskje greit å ha den du trives best i?Hvor mye i kroner er din trivsel på jobb verdt? Det er det da. Økonomi og trivsel speller like høy rolle for min del, og hadde det bare gått hånd I hånd så hadde alt vært strålende! Det er enten det ene eller det andre akkurat nå, noe som gjør at hele situasjonen blir vanskelig. Sånn sett vil jo alle ha høyest lønn om muligheten er der eller en lønn som tilsier din arbeidskraft. Du skriver at du forlot drømmejobben. Hvordan preger din hverdag? Sånn generelt? I og utenfor jobb? Selv merker at jeg er langt mer negativ I den jobben jeg er I nå og langt mer sliten, da jeg er en person som vil selskapet det beste og jobber derfor endel overtid pga kollegaer som ikke har den samme innstillingene/forventningene som jeg føler at jeg har eller blitt lært opp av min tidligere sjef Endret 20. januar 2016 av Laffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå