Gå til innhold

Øyeblikksmagi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg overlater det meste til kamera. Lar det stå på P for program og brukbart med ISO, for tiden 1200.

Justeringer kan gjøres i etterarbeidet.

Dette er jo så godt som superdupert.

Kanskje kunne du lysne kroppen litt separat for å få fram litt mer konturer der.

Gjerdediagonalen skaper god spenning i bildet og bakgrunnen minner om urskau.

Hvis du brukte bare 3 sekunder på å få fram kamera og ta et slikt blinkskudd har du neimen ikke noe å klage på.

Roar

Lenke til kommentar

Jeg overlater det meste til kamera. Lar det stå på P for program og brukbart med ISO, for tiden 1200.

Kanskje kunne du lysne kroppen litt separat for å få fram litt mer konturer der.

Hvis du brukte bare 3 sekunder på å få fram kamera og ta et slikt blinkskudd har du neimen ikke noe å klage på.

Roar

Takk for flott tilbakemelding, og for tipset! Men vil ikke det bli veldig mye støy i bildet når iso'n er så høy som 1200?

Lenke til kommentar

Rekker jo ikke å finstille på kamera i slike tilfeller. Vellykket resultat allikevel dette. Ser at rådyret er blitt oppmerksom på fotografen, hvilket bare skaper ekstra spenning i bildet.

Mvh Ragnar

Spennende er det ihvertfall alltid å treffe på disse skapningene.. Var ute og gikk til under armene snø enkelte steder i skogen idag. Da var jeg glad jeg ikke hadde så tynne bein som rådyrene ;-)

Lenke til kommentar

Hei, Gro.

Godt sett, reagert og gjennomført, - man er fristet til å tro at kamerahåndtering er "second nature" hos deg, for bildet er jo meget bra, med tanke på at det er tatt "i øyeblikket" !

Rådyret ser forskrekket ut, og det er bra at det tok beina fatt, - altfor mange blir offer for bikkjer av uegnede eiere !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Roar

Takk for flott tilbakemelding, og for tipset! Men vil ikke det bli veldig mye støy i bildet når iso'n er så høy som 1200?

Moderne kameraer tåler støyen bedre enn gamle.

F.eks. bruker mange fuglefotografer 3000 ISO.

Men jeg har ikke eksperimentert så mye med det.

Du kan jo bare prøve og se hva som skjer.

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Gro.

Godt sett, reagert og gjennomført, - man er fristet til å tro at kamerahåndtering er "second nature" hos deg, for bildet er jo meget bra, med tanke på at det er tatt "i øyeblikket" !

Rådyret ser forskrekket ut, og det er bra at det tok beina fatt, - altfor mange blir offer for bikkjer av uegnede eiere !

M v h

Albert.

Sant! Forstår meg ikke helt på de som lar hundene sine "leke seg" med disse stakkar'ne - som har det utfordrende nok om dagen - med de tynne beina - i den høye snøen...

Takk, forresten, for varmende tilbakemelding! Må jo innrømme at kameraet er blitt mitt nye "halsbånd" på de fleste turer etterhvert. Har litt for mange opplevelser av å se motiver "ubevæpnet" ;-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...