Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Dompap, - lenge etterlengtet på fòrplassen ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Nydelig fangst av fuglen - men her synes jeg også bakgrunnen var perfekt. Nydelig med fargene på kvist , snø og frø som ble "sugd" opp i fjærprakten! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Nydelig fangst av fuglen - men her synes jeg også bakgrunnen var perfekt. Nydelig med fargene på kvist , snø og frø som ble "sugd" opp i fjærprakten! Hei, Gro. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Hello man. Whats up? Nice female bullfinch, dompap hunn Well done than Have a nice wendsday evening ! Leif Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Tipper du har gjort hva gjeras kunne så ingen vits i å nevne lysningsforsøk på topp og stjert antar jeg. Ikke lett å få ut konturene i sort med dette lyset der snøen også reflekterer lyset. Kanskje ble du oppdaget for dama titter i din retning med glimt i auet. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Hello man. Whats up? Nice female bullfinch, dompap hunn Well done than Have a nice wendsday evening ! Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det er krevende å få tatt et nesten brukbart bilde av dompap på fòrplassen hos oss, - når de etter lang tids nøling i nabotrærne har bestemt seg for å avlegge oss en visitt, STUPER de rett i fòret, og på et øyeblikk ser de ut som tobeinte hamstre med vinger ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Hello man. Whats up? Nice female bullfinch, dompap hunn Well done than Have a nice wendsday evening ! Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det er krevende å få tatt et nesten brukbart bilde av dompap på fòrplassen hos oss, - når de etter lang tids nøling i nabotrærne har bestemt seg for å avlegge oss en visitt, STUPER de rett i fòret, og på et øyeblikk ser de ut som tobeinte hamstre med vinger ! M v h Albert. Hello again man, Albert. Nei ikke så lett altid, at fange fugler på bilde :hmm:Hamstrer med vinger, høres lit morsamt ut Sola to dager nå, så håper på en flott helg då med nye bilde på fugler Har vært mange alker i havna noen uker og tre praktærfugler, bare at håpe på godt lys og at det kommer flere. Har å lust på dompap og sidensvans Hilsen Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Tipper du har gjort hva gjeras kunne så ingen vits i å nevne lysningsforsøk på topp og stjert antar jeg. Ikke lett å få ut konturene i sort med dette lyset der snøen også reflekterer lyset. Kanskje ble du oppdaget for dama titter i din retning med glimt i auet. Roar Hei, Roar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding med gode råd ! Det tok 10 forsøk før jeg, - under sterk tvil, syntes jeg kunne legge ut denne "dama". Selektiv lysning av hode og stjert er derimot ikke forsøkt, så det skal jeg "skrive bak øret" ! Takk, Roar ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Nydelig ... fotografen er observert ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Nydelig portrettert dompap , skarp og fargerik mot en fin dus bakgrunn . Mvh Alec Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Et nydelig fuglebilde du her viser. Som vanlig god skarphet, en fin beskjæring og flotte naturlige farger Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Nydelig ... fotografen er observert ! Hei, Torhild. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Dompap har et handicap grunnet dårlig nærhukommelse, men "leser" situasjoner godt, og har, som du skriver, - utvilsomt vurdert risikoen ved å ha et menneske med kamera i umiddelbar nærhet ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Nydelig portrettert dompap , skarp og fargerik mot en fin dus bakgrunn . Mvh Alec Hei, Alec. Mange takk for hyggelig, positiv tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Et nydelig fuglebilde du her viser. Som vanlig god skarphet, en fin beskjæring og flotte naturlige farger Mvh Torbjørn Hei, Torbjørn. Jeg er uerfaren når det gjelder fotografering av dompap, og endte opp med å arbeide fra "scratch" 10 ganger i Photoshop før jeg la bildet ut på forumet, - det har ikke hendt før, tror jeg. M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Hello man. Whats up? Nice female bullfinch, dompap hunn Well done than Have a nice wendsday evening ! Leif Hei, Leif.Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det er krevende å få tatt et nesten brukbart bilde av dompap på fòrplassen hos oss, - når de etter lang tids nøling i nabotrærne har bestemt seg for å avlegge oss en visitt, STUPER de rett i fòret, og på et øyeblikk ser de ut som tobeinte hamstre med vinger ! M v h Albert. Hello again man, Albert. Nei ikke så lett altid, at fange fugler på bilde :hmm:Hamstrer med vinger, høres lit morsamt ut Sola to dager nå, så håper på en flott helg då med nye bilde på fugler Har vært mange alker i havna noen uker og tre praktærfugler, bare at håpe på godt lys og at det kommer flere. Har å lust på dompap og sidensvans Hilsen Leif Hei, igjen, Leif. Ja - sidensvans står høyt på ønskelista mi, også ! Vi har observert denne fuglearten i naboens trær, men ingen sidensvanser har våget seg inn på fòrplassen vår, - enda ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Særdeles hyggelig å observere småfuglene ved fuglebrett etc. Nøtteskrike, svarttrost og enkelte ganger flaggspett er også innom her hos oss. Ser ut til å være fornøyd denne dompapen, noe den sikkert har all grunn til. Fint portrett er det i alle fall. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Fin jente med glimt i øyet! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Særdeles hyggelig å observere småfuglene ved fuglebrett etc. Nøtteskrike, svarttrost og enkelte ganger flaggspett er også innom her hos oss. Ser ut til å være fornøyd denne dompapen, noe den sikkert har all grunn til. Fint portrett er det i alle fall. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Nøtteskrike har jeg aldri sett her hos oss, - jeg så faktisk nøtteskrike for første gang i Skagen, Danmark i sommer ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Lasse Lindgren Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Som alltid flott fuglebilde med flott lys og farger . Liker dette godt . Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Fin jente med glimt i øyet! Hei, Helene. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg