Gå til innhold

Dompap, - lenge etterlengtet på fòrplassen ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hello man.

Whats up? Nice female bullfinch, dompap hunn  :) Well done than :) ​

Have a nice wendsday evening !

Leif :cool:

Hei, Leif.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Det er krevende å få tatt et nesten brukbart bilde av dompap på fòrplassen hos oss, - når de etter lang tids nøling i nabotrærne har bestemt seg for å avlegge oss en visitt, STUPER de rett i fòret, og på et øyeblikk ser de ut som tobeinte hamstre med vinger !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hello man.

Hei, Leif.

Det er krevende å få tatt et nesten brukbart bilde av dompap på fòrplassen hos oss, - når de etter lang tids nøling i nabotrærne har bestemt seg for å avlegge oss en visitt, STUPER de rett i fòret, og på et øyeblikk ser de ut som tobeinte hamstre med vinger !

M v h

Albert.

Hello again man, Albert.

Nei ikke så lett altid, at fange fugler på bilde :hmm:Hamstrer med vinger, høres lit morsamt ut :)  Sola to dager nå, så håper på en flott helg då med nye bilde på fugler :) Har vært mange alker i havna noen uker og tre praktærfugler, bare at håpe på godt lys og at det kommer flere. Har å lust på dompap og sidensvans :) ​

Hilsen Leif :cool:

Lenke til kommentar

Tipper du har gjort hva gjeras kunne så ingen vits i å nevne lysningsforsøk på topp og stjert antar jeg.

Ikke lett å få ut konturene i sort med dette lyset der snøen også reflekterer lyset.

Kanskje ble du oppdaget for dama titter i din retning med glimt i auet.

Roar

Hei, Roar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding med gode råd !

Det tok 10 forsøk før jeg, - under sterk tvil, syntes jeg kunne legge ut denne "dama".

Selektiv lysning av hode og stjert er derimot ikke forsøkt, så det skal jeg "skrive bak øret" !

Takk, Roar !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Et nydelig fuglebilde du her viser. Som vanlig god skarphet, en fin beskjæring og flotte naturlige farger

Mvh Torbjørn

Hei, Torbjørn.

Jeg er uerfaren når det gjelder fotografering av dompap, og endte opp med å arbeide fra "scratch" 10 ganger i Photoshop før jeg la bildet ut på forumet, - det har ikke hendt før, tror jeg.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hello man.

Hei, Leif.

M v h

Albert.

Hello again man, Albert.

Nei ikke så lett altid, at fange fugler på bilde :hmm:Hamstrer med vinger, høres lit morsamt ut :)  Sola to dager nå, så håper på en flott helg då med nye bilde på fugler :) Har vært mange alker i havna noen uker og tre praktærfugler, bare at håpe på godt lys og at det kommer flere. Har å lust på dompap og sidensvans :) ​

Hilsen Leif :cool:

Hei, igjen, Leif.

Ja - sidensvans står høyt på ønskelista mi, også !

Vi har observert denne fuglearten i naboens trær, men ingen sidensvanser har våget seg inn på fòrplassen vår, - enda !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Særdeles hyggelig å observere småfuglene ved fuglebrett etc. Nøtteskrike, svarttrost og enkelte ganger flaggspett er også innom her hos oss. Ser ut til å være fornøyd denne dompapen, noe den sikkert har all grunn til. Fint portrett er det i alle fall.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Tusen takk for hyggelig kommentar !

Nøtteskrike har jeg aldri sett her hos oss, - jeg så faktisk nøtteskrike for første gang i Skagen, Danmark i sommer !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...