BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Ja, hva gjør man da? Prøvde å bestille time online med volvat, men de ber om personnummer, og denne personen har ikke ett norskt personnummer. Så spørsmålet er hva gjør vi? Ringer volvat og sier ifra, eller må vi henvende oss til noen andre? Noen som har noen erfaring med dette som kan dele? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Det må vel eksistere et tilbud til turister. Er det en asylsøker, var det et tilbud i Oslo som ble holdt igang en periode av frivillige helsearbeidere, for å hjelpe dem som ikke var registrerte og som trengte legehjelp og tannlegehjelp. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Ring Volvat. Hva slags info trenger de av ham når han ringer og skal bestille time? Burde jeg la han bestille eller burde jeg snakke for han? Han er nervøs for å prate med norske mennesker siden han kan dårlig norsk, men han er god i engelsk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Trenger bare konsultasjon samt resept på ett par medisiner han allerede går på, så er heldigvis ingen hast. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Jeg tror dessverre legevakten som er det korrekte offentlige tilbudet. Det går sikkert raskere hos Volvat. Endret 20. januar 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Men kan han dra til legevakten for ett par resepter? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Ja, jeg tror det er det utenlandske statsborgere skal gjøre. Jeg anbefaler selvsagt å ringe Volvat dersom han har råd, så slipper han å vente i 5 timer. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Vet du hva de tar på legevakten da? Så får han bestemme selv om han vil spare de få hubdre kronene, kan ikke være så stor forskjell når man må betale fullpris uansett? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg betalte nærmere 300 enn 200 kroner, men jeg er jo norsk statsborger. Jeg vet ikke hva de tar for utlendinger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Hvis det er viktige medisiner han trenger resept på kan han få det hos legevakten også. Det er ikke bestandig timevis venting heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå