FredrikC Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Hei! Jeg skal kjøpe en pc til en gutt som spiller mest minecraft men vil at pc skal være bra ellers også. Vil ha en prissklasse fra 4000-6000. Helst 15.6 tommer. SSD trengs ikke men skader ikke. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Lenovo IdeaPad Y700Men prisen er vel kanskje litt stiv ennå, håper multicom klarer å presse den til rundt 5000 kr da ville den vært super kjøp. Men på grunn av høy dollar kurs er nok det beste kjøpet du får gjort. Er det stasjonær, se på noe ligdene ytelsemessig. Lenke til kommentar
FredrikC Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2016 Lenovo IdeaPad Y700 Men prisen er vel kanskje litt stiv ennå, håper multicom klarer å presse den til rundt 5000 kr da ville den vært super kjøp. Men på grunn av høy dollar kurs er nok det beste kjøpet du får gjort. Er det stasjonær, se på noe ligdene ytelsemessig. Takk for svar men ja prisen var litt høy. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Er dette den samme pc-en som Lefdal og Elkjøp hadde på tilbud for ikke lenge siden(kostet den ikke da under 5000?) ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Husker ikke hva den du referer til kanskje noe med i5 5200U og GTX 940m eller noe slik. Det er nok det miste du bør satse på. Skal du ha intel skjermkort bør iris Pro 5200\5300 eller Intel HD Graphics 530 med nyeste skylake. Andre intel skjermkort er nok for dårlig for noe gaming i dag da det bruker DDR3 ram. Tror særlig med intel skjermkort hjelper DDR4 ram noe. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Integrert skjemkort er uansett ikke noe å satse på om den skal brukes til spilling. Burde greie vanilla minecraft, men om gutten skulle få øya opp for nyere og litt mer krevende spill så vil integrert Intel HD falle litt kort. Den Lenovoen som LMH1 linker til er et veldig godt kjøp for den prisen, så om du har mulighet så ville jeg strukket meg litt lengre om jeg var deg. Ellers blir det noe som: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/15-16-tommer/hp-pavilion-15-ab116no/223485.10997/ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Hva å kjøpe noe tilsvarende som den jeg linker til brukt f.eks på finn.no? Må vel være mulig å skaffe bvare, men tror butikkene vil selge de samme pris som nettpris siden butikkene har den normalsett til 10 000 kr som jeg mener er alt for høy pris. For A10-8700P og R7 M360 blir nesten det samme som Phenom N930 teknologimessig bare med bedre skjermkort. Generielt er problemet med laptop brukt at ofte batterilevetid og mangel på SSD disk og at fleste maskinene ofte er bedriftlaptop eller søppel på bruktmarkedet. Skal du handle brukt bør du vurdere Asus\Gigabyte eller de største merkene. Styr unna Dell\Acer\ HP om det ikke er bedrifts modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå