Pseudopod Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Da må du ha bayonette\Altibox, muligens problemet er størst på Get\Canaldigital\Telenor og hafslund fibernett. Du må vel ha opplevd steam som veldig treg i jula? Har vel vært så stor belasting at det ikke var mulig å bestille spill. Med andre ord så er det mer sannsynlig at problemet ligger i peeringavtalene til nettleverandløren, enn hos steam selv. Jeg makser normalt sett 80mbit fiberlinja mi når jeg laster ned fra steam. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg har en bitteliten, lokal ISP. Tviler på de har noen heftige peeringavtaler. Men makser 500mbit linja mi mot Steam. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Jeg har en bitteliten, lokal ISP. Tviler på de har noen heftige peeringavtaler. Men makser 500mbit linja mi mot Steam. Jeg får under 2 mbit ned, hvis jeg er heldig, med fiber. Endret 25. januar 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Burde vel være slik at peering avtalene burde være samme som det man betaler for. Hva om internetlevrandørene bestemmer å sette opp Content Delivery networks? Det hadde vært noe. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 "burde" være, kanskje. I praksis er det alltid en kostnadsanalyse. Peeringavtaler er ikke alltid gratis, om du skulle ha hatt maksimal hastighet til hver eneste leverandør i hele verden selv om gjennomsnittsbrukeren nesten aldri laster ned fra de stedene, så tror jeg nettlinja di hadde kostet betydelig mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg