Gå til innhold

Overklokking av CPU ungå kurrupt SSD

Anbefalte innlegg

Har noen tips hva man kan gjøre for å ungå kurrupt SSD disk ved overklokking?

For jeg har hørt særlig DVD brenner\harddisk\SSD er ofte der som ryker først ved overklokking da ofte PSUene gir for høye 3.3\5 volt verdier. Gjelder nok billige PSUer i utgangspuktet.

Hovedkortet har nok overspenningvern så skal litt til før defekt\skadet hovedkort selv om cpu kan degraderes.

Hvis man hadde hatt egen strømforsyning der, ville det hjelpet?

Eller er også problem at satakontrollen hvis den får for lite strøm så fryser ofte SSD disker\harddisker samme med for mye strøm men da går de ofte i stykker.

For hender av og til maskinen fryser etter stund bruk eller gir bluescreen selv å ha virket fint i noen måneder.

Eneste jeg kommer på er å kjøpe flere SSD disker, klone dem, også bruke når det skjer også formattere hvis man må reinstallere windows, men det er den dyeste og mest upraktiske løsningen.

Hvor bra kommer TX850M her?

Tror dere hvis jeg hadde hatt Evga p2 1000w ville jeg sluppet å risikere dette? På sokkel 1366 med GTX titan og i7 970. Nå har jeg kun overklokket til 3.45 Ghz men vurder snart å gå opp mot 4 Ghz.

Er det teoretisk mulig med 1000 watt psu, at sokkel 1366 kunne overklokkes til 5.0 Ghz stabilt? Så sant man får tempraturene under 70 grader load.

http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/i7_970_-_the_search_for_5ghz_review/1

Ser ut som noen har klart det.

Vet noen også om overklokking gjør at sokkel 1366 forbrenner luft? Som gjør f.eks man burde ha aircondition\luftgjennomstrømming i rommet for at ikke luftkvaliteten blir for dårlig.

12181011974l.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...