Gå til innhold

Den store LG G5 tråden!

Anbefalte innlegg

Blir bare mer og mer glad jeg hørte på de rette folka og gikk for g5.

Takker! Og alt ordnet seg hos telenor

flot kundeservice!

http://www.androidauthority.com/galaxy-s7-edge-overheat-683024/

Sitat:

"From the data to our initial question – do the Galaxy S7 and Galaxy S7 Edge overheat? The data clearly shows that both smartphones do indeed run hot during camera-based tasks"

Selvfølgelig blir de varme. De har maskinvare som lager varme og den må kvitte seg med varmen igjennom telefonen.

Står jo at de påvirket ytelsen ingenting. Og det er jo fortsatt milevis fra Xperia Z3+.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har gsmarena oppdatert g5 testen sin etter de fikk en ferdig telefon - ikke en pre-produksjonsenhet.

Var spesielt spent på batteritiden, men dessverre:

Update, Apr 04: We recently received a retail G5 review unit and we've updated all tests on this page accordingly. The good news is that there were almost no differences compared to our pre-production unit so all initial review conclusions are still valid. The bad news is the battery life is still as unimpressive as before.

http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416p3.php

:(

Lenke til kommentar

Dro frem min gamle G2 her om dagen, og synes den er helt kurant satt sammen, selv om den består av plastikk. Hadde vært fint om noen kunne delt sine meninger om hvordan G5 vs G2 oppleves i hånden. Fremskritt, eller et steg tilbake (slik enkelte videoer påstår)?

Noen som benytter en annen launcher enn standard? Ingen uventet oppførsel?

Selv benytter jeg alltid Action Launcher 3, da den er fantastisk i forhold til mine behov. Det gjør også at jeg kan velge litt friere med tanke på produsent, siden software-biten blir den samme. Men så kjøpte jeg meg en gang en Huawei/Honor og støtte på problemer som gjorde at den ikke kunne benyttes. Hadde vært fint om noen kunne teste AL3 på G5, når dere kommer så langt:)

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er det jo en knalltelefon, og kameraet er jo topp.

Er kun to ting LG har bommet på og det er batteritid og byggekvalitet/designvalg.

Her er et par videoer til med en som er missfornøyd med "bulker" på baksiden som nok skyldes at antennebåndene er under lakken/plasten, ujevn overgang/sprekk mellom telefonen og nederste del samt at lakken flasser av rundt skjermen:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er kun to ting LG har bommet på og det er batteritid og byggekvalitet/designvalg.

Hei og god fredagskveld "OC"

Har du prøvd den siden du sier at byggekvalitet og batteri er dårlig?

Spør bare fordi alle folk jeg har pratet med som har/prøvd sier at spesielt batteritid er meget god.

Ca.5+ SOT.

Finishen er litt "uvant" i forhold til andre mobiltelefoner, men det var vell G4 og. LG gjør ting på sin måte heldigvis ;-) Og ja antennebåndene kan vises, men mange synes det er en "ok" løsning.

(spør bare har du prøvd den..? ikke for og virke frekk, bare nysgjerrig)

Ha en fin kveld videre!

Mvh

/ / Tage

Endret av Tage.T
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spør bare fordi alle jeg har pratet med som eier en sier at spesielt batteritid er meget god

Ca.5+ SOT.

Finishen er litt "uvant" i forhold til andre mobiltelefoner, men det var vell G4 og. LG gjør ting på sin måte heldigvis ;-) Og ja antennebåndene kan vise, men mange synes det er en "ok" løsning.

(spør bare har du prøvd den.. ikke for og virke frekk, bare nysgjerrig)

Ha en fin kveld videre!

Mvh

/ / Tage

Du er en merkelig type. Du skriver 5+ SOT mens testen du nettopp linket til viste imellom 3-4 timer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spør bare fordi alle jeg har pratet med som eier en sier at spesielt batteritid er meget god

Ca.5+ SOT.

Finishen er litt "uvant" i forhold til andre mobiltelefoner, men det var vell G4 og. LG gjør ting på sin måte heldigvis ;-) Og ja antennebåndene kan vise, men mange synes det er en "ok" løsning.

(spør bare har du prøvd den.. ikke for og virke frekk, bare nysgjerrig)

Ha en fin kveld videre!

Mvh

/ / Tage

Du er en merkelig type. Du skriver 5+ SOT mens testen du nettopp linket til viste imellom 3-4 timer.

Hmmmm nå må du seriøst slutte å bryte totalt i sammen vær gang jeg skriver noe som kan tolkes positivt for LG! Du gir deg ikke før alle har samme mobil som deg.

Hva vil du oppnå med all de oppgulpet ditt..?

Du er total uvitende når det gjelder normal oppførsel, eier ikke sosiale anntene.

Har fått beskjed om og ikke bry meg om deg og din uvitenhet om folkeskikk, men nå er det nok. Nok er nok

Dette er SISTE gang jeg skriver et kløvet ord til deg, om du vil bruke tid på og skrive til meg så skriv i vei.

Men ikke forvent svar jeg blir ikke engang å lese noe fra din profil.

Jeg skal så vidt svare på ditt oppgulp, men som sagt for siste gang min "venn"

Har du hørt om bruksmønster?. Noen med samme mobil FÅR forskjelig SOT.

Nytt for deg eller??, men "that's a fact"

Eksempel min iphon plus, er jeg heldig får jeg max 4+, men normalt får jeg rundt 3 timer.

Les min tråd om den testen! BTW: sikkert en "lemon" men det er en annen sak.

Og så kommer det an på bruksmønster til eier, spill, wifi om du befinner deg i kjelleren til fjellet eller i byen har Fb og videre og videre...

Kjenner minst 20 personer som eier G5. Hvor mange kjenner du som har prøvd/eier den?

Jeg siterer hva di skriver/sier til MEG. De har null grunn for lyve om det heller.

Dette er folk som er oppegående når det gjelder kunnskap om noe så elementert som SOT.

Så du kan gjerne svare, men ikke regn med på at jeg brukker mer energi på deg fra NÅ!

!!Og for de som tror att det var kun dette innleget som som fikk dråpen i begeret til å renne over, tar nok feil. Vet ikke hva galt jeg har gjort denne karen, men mistenker mitt forhold til LG produkter blir litt for mye for han. Er ikke meg og henge noen ut, men når vært innleg jeg skriver kommer det noe negativitet fra den kanten ja da blir jeg smått irritert. Tåler kritikk meget bra, men da må den være seriøs og konstruktiv. Og ikke for å rakke ned på andres meninger.!!

Ps: (håper dere som har følgt med meg på min "News-feed/test-page" her inne følger meg videre, etter denne lile utblåsning beklager for den, men er ikke første gang jeg blir provosert eller andre for den del. Jeg kan virke kvas, men er snill som dagen er lang)

Edit: hyggelig og se dere tilbake igjen!

post-370331-0-76055000-1460195024_thumb.png

Endret av Tage.T
  • Liker 7
Lenke til kommentar

20 stykk? Å telefonen har ikke kommet i butikk engang. Mange hårsåre folk fra salgsavdelingen til LG her tydeligvis.

Hei

Er ikke G5 released i andre land som US, Nederland osv osv ???

Du, jeg skriver en litten "news-feed" med mobil som tema med 550stk følgere. Så tror jeg vet litt om det. Sitter på pitt-litt info vet du;-)

Og jeg tipper LG forventer at ikke alle i Norge kjøper LG produkter. Tipper og at de ønsker masse SERIØSE tilbakemeldinger posetiv som negativ, eller?

Mvh

/ / Tage

Endret av Tage.T
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke testet telefonen selv. Dette fordi alle tester bekrefter at batteritiden ikke er så god som hos f.eks samsung SGS7 som den konkurrerer mot. OG når det er så mange missfornøyde brukere/testere på youtube ser jeg ingen grunn til å støtte LG denne gangen. I de fleste tester har den også dårligere batteritid enn forgjengeren LG G4, dette til tross for at SD820 skal være mer strømsparende - så her har LG bommet litt.

Batteritid er det jeg ser mest på ved valg av ny smarttelefon, deretter kamera, så byggekvalitet, skjermkvalitet og så ytelse. For mit bruk så er ikke nyeste prosessor så viktig, så lenge menyer osv er optimalisert slik at telefonen ikke føles treg.

Lenke til kommentar

Spør bare fordi alle folk jeg har pratet med som har/prøvd sier at spesielt batteritid er meget god.

Ca.5+ SOT.

Finishen er litt "uvant" i forhold til andre mobiltelefoner, men det var vell G4 og. LG gjør ting på sin måte heldigvis ;-) Og ja antennebåndene kan vises, men mange synes det er en "ok" løsning.

(spør bare har du prøvd den..? ikke for og virke frekk, bare nysgjerrig)

Ha en fin kveld videre!

Mvh

/ / Tage

Jeg skriver at du er en merkelig type, så klikker du vinkel? Du er over 40?

Du må regne med å få kritikk når du motsier deg selv. 

Det vil si, at den testen du linker til er under hardt bruk det da? Er ikke det et flaggskip er laget for? 

Og tester viser at den har dårligere batteri enn G4, og det på G4 er jo ELENDIG iforhold til hva min Note 4 hadde og nå min iPhone 6S Plus. Samboeren bruker den stort sett bare å lese blogger og facebook. 

Hvis de får 5+ med SOT så er ikke det med noe høy lysstyrke eller tungt bruk, det er iallefall sikkert. 

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

lest litt på xda forumene og ved standby bruker LG G5 særdeles lite strøm, så den holder i flere dager så lenge skjermen ikke er på/telefonen belastes.

SOT varierer fra rett over 5 timer for de som kun bruker den til epost/nettsurfing som ikke er krevende, helt ned til under 2 timer for de dårligste rapportene (dvs sikkert de som spiller tunge spil konstant). Snittet ser ut til å ligge rundt 4 timer SOT.

Lenke til kommentar

Mobil.se har nå testet den og finner den som en meget god telefon...

Ankerpunktene er som nevnt batteriet og når modul luken i bunnen ikke er helt stengt så kan det slippe inn litt vann....

Synd LG men denne hopper jeg over , dere får komme bedre tilbake med G6....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...